Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

02.04. 2020р.

Літературне  читання.

Тема. Про професії у віршах. Лідія Компанієць «Ковалівна», Олег Орач «Вчуся у мами», Марина Павленко «Дощ застукав»,  Володимир Ладижець «Швець». 

 

  1. Читати  інтонаційно, в особах

   Ковалівна

— Звідкіля ти?

— З Яворова.

— А чия ти?

— Ковальова.

В мене тато коваль,

І дідусь був коваль,

І мій брат — коваленко.

— А як звуть тебе?

— Оленка.

— Ну, бувай!

Рости здорова,

Ковалівно з Яворова!

               Лідія Компанієць 

 

            Дощ застукав

Дощ застукав у шибку тролейбуса:
 — Ой впустіть, підвезіть, бо замерзну сам!
 А водій:
 — Не пущу без квитка!
 І втіка від дощу,
 і втіка

Марина Павленко

 

 

  1. Прочитати, добираючи правильну  інтонацію.

                                        ВЧУСЯ У МАМИ 

Тулиться поле до нашої хати —

ласку й турботливість мамину чує.

Все вона зна: коли сіяти й жати,—

мама моя агрономом працює.

Сядемо ми рушники вишивати,

станем пісні українські співати:

«Сад зелененький», «Барвіночку мій»,—

вчусь вишивати, підтягую їй.

Знатиму стільки пісень я так само,

голос і в мене такий, як у мами,

мами, рідненької мами!...  

                                Олег Орач

  1. Вивчи  вірш напам’ять

ШВЕЦЬ
 Стук-цок, стук-цок!
 Ти не гнися, мій гвіздок!
 Я працюю, як великий,
 Ремонтую черевики:
 Підбиваю каблуки,
 Зашиваю всі дірки...
 Хай похвалиться сестричка:
 — Гарні в мене черевички,
 А ще кращий братик-швець,
 Хлопчик — просто молодець!
 Стук-цок, стук-цок!
 Ти ж не гнися, мій гвіздок!

                          Володимир Ладижець

 

Математика

Тема. Ділення на рівні частини. Знак ділення. Таблиця  ділення на 2, 3.

Давайте пригадаємо, як  називаються  компоненти  при  діленні.

                     14 : 2 = 7, де

14 – ділене,      2 – дільник,      7 – частка,       вираз 14 : 2 – це також  частка.

Приклад  читається так: 14 поділити на 2 дорівнює 7 ( сім)

          Число 14 ділимо на 2 рівні числа, а тому число, яке ділимо і яке отримали в результаті дії мають однакове найменування - наприклад  ми  ділили зошити. Значить  2 учні  отримали порівну  по  7  зошитів. Тому дію називають діленням на рівні частини.

В даному  випадку ділене(14) й частка (7) мають одинакові назви  (зошити),  а дільник вказує на кількість рівних частин.

Ділимо  на 2 – дві  рівні  частини,  ділимо  на  3 – три  рівні  частини.

Завдання:

  1. Із  таблиць  множення  на  2, 3 утворіть  таблиці  ділення  на  2, 3.

  2. Пригадайте  запис  письмового  ділення (у  стовпчик), і  обчисліть  приклади.

69 : 3       86 : 2     482 : 2        936 : 3 648 : 2              393 : 3

  1. Запам’ятайте назви  компонентів  дій  при  діленні.

Природознавство

 

Тема. Плазуни. Спільні та  відмінні  риси.

 Змії, ящірки, крокодили та черепахи,  усе що повзає, утворюють клас плазунів. вони є близькими родичами птахів та звірів. 

  Будова  плазунів(ящірки, черепахи, крокодили):

  1. Голова

  2. Тулуб                                                    Будова змій, вужів:

  3. Хвіст                                                        1. Голова

  4. Передні  кінцівки                                    2. Тулуб

  5. Задні  кінцівки                                         3. Хвіст

Як у звірів – 4 кінцівки,     як  у  птахів – діти  вилуплюються із  яєць.

У ящірки( на  Україні  є – прудка, зелена, живородна),

у змій (в  Україні є – звичайна і степова), у крокодила - тіло  покрите лусками

У черепах тіло вкрите міцним панциром, яке захищає їх від ворогів.

Спільною ознакою для всіх плазунів є те, що шкіра у них суха, вкрита роговими лусочками, які надійно захищають її від пересихання.

Більшість плазунів живе на суші, їх можна побачити в лісі, степу, пустелях, горах. Немає плазунів лише там, де дуже холодно.

   Ящірки  й змії поїдають комах, мишей, слимаків. Більшість черепах живляться рослинами. Крокодили полюють на птахів і звірів.

Плазуни активні влітку, а восени шукають затишні місця для зимівлі. Так, болотяні черепахи зимують на дні водойм, зарившись у мул. Змії, вужі, ящірки зимують у норах мишей, під пеньками дерев.

Висновок. Тіло вкрите сухою шкірою з роговими лусочкамице істотна ознака плазунів.

      Навесні плазуни розмножуються, відкладаючи яйця у ямки на суші (під камінням, пеньками, у пісок, ґрунт), які добре прогріваються сонячним промінням, і засипають їх. Яйця плазунів подібні до яєць птахів. Вони вкриті твердою оболонкою, яка захищає яйця від пересихання. Через деякий час з яєць вилуплюються маленькі плазуни, які вилазять на поверхню.

Висновок. Плазуни розмножуються на суші, відкладаючи у ямки яйця. З яєць вилуплюються маленькі плазуни.

      Земноводні та плазуни є частиною природою. Вони є їжею для багатьох птахів, звірів, а самі поїдають безліч шкідників сільського господарства. Деяких жаб, змій, черепах і крокодилів людина вживає в їжу і навіть розводить їх для цього на спеціальних фермах. Отруту змій людина використовує для виготовлення ліків.

Висновок. Плазуничастина живої природи. Вони потребують охорони.

 

Завдання:

  1. Закріпити  весь  цей  матеріал  за  допомогою  інтернет - ресурсу (презентацій, відео, картинок).

 

  1. Укажіть тварину, яка належить до класу плазуни:
      О   жаба;
      О  рак;
      О  ящірка.

  2. Визначте особливість шкіри плазунів:
       О    волога, вкрита лусками;
       О    суха, вкрита  лусками;
       О   суха, вкрита роговими лусками.

  3. Визначте, для чого слугує суха шкіра у плазунів:
        О    вловлювання здобичі;
        О   розпізнавання запахів;    

   О    збереження води в тілі.

  1. Допишіть пропущені в тексті слова,  вибравши  із  довідки.
     Більшість плазунів живе на  ……, але зустрічаються і в ……, ….., ….. . Їх тіло почленовано на голову, ….. , хвіст та кінцівки: ……. та  …… . Деякі плазуни мають   ……… (наприклад: черепахи).

Довідка: панцир, степу, задні,  тулуб, лісі, суші, передні, горах.