Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Основи  здоров’я 7б клас 02.04.

Тема. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу.

У народі говорять: «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти».

Для підлітків дуже важливим є відчуття своєї приналежності до певної компанії, оскільки в цьому віці спілкування з однолітками виходить на перший план. Інтереси підлітків є досить поверховими, вони часто захоплюються чимось новим, але ненадовго. При виборі захоплення підліток виявляє свою самостійність та здійснює пошуки способів і сфер самореалізації. Іноді цей пошук може привести до не зовсім благополучної компанії. Як розрізняти можливі ризики і небезпечні компанії? І навпаки, не нехтувати товариством достойних і цікавих людей.

  • Ознаки дружньої компанії:

у дружній компанії всі члени групи відкрито спілкуються одне з одним, мають рівні права та обов’язки;

кожна людина сприймається такою, якою вона є;

спільна діяльність здійснюється на засадах взаємоповаги та взаємодопомоги;

усі члени групи ставляться одне до одного доброзичливо та з повагою, не тиснуть одне на одного;

до компанії із заохоченням приймають нових друзів, кожен член компанії в колі однолітків відчуває захищеність та безпеку;

усі члени компанії ведуть здоровий спосіб життя, осуджують шкідливі звички.

  • Ознаки недружньої компанії:

недружня компанія роздрібнена на невеличкі угруповання, які між собою конкурують и іноді вступають у конфлікт;

є виражена група лідерів, думка яких панує над поглядами інших членів групи;

окремі члени групи знаходяться в пригніченому становищі, з них можуть насміхатися. Це викликає відчуття самотності й дискомфорту в багатьох членів групи, адже кожен з них може опинитися в ролі пригніченого, що не сприяє розвитку почуття гідності та самоповаги;

вияв та розвиток індивідуальних якостей в таких компаніях є неможливим;

набувають значення сумнівні вияви самовираження у вигляді порушень правил поведінки, бравада шкідливими звичками (палінням, вживанням алкоголю);

члени такої компанії не дуже охоче спілкуються за межами свого кола.

  • Ознаки небезпечної компанії:

небезпечна компанія має жорстку ієрархію, авторитарного лідера, якому без суперечок повинні підкорятися всі члени групи, виконувати всі його накази та завдання;

другорядні члени групи повинні бути «як усі», поведінка кожного строго визначена і не обговорюється, не приймаються жодні нарікання, поважають лише за безумовне виконання наказів лідера;

членам групи забороняється повідомляти іншим про те, що відбувається в компанії, неслухняність карається, у компанії панує атмосфера страху та небезпеки;

до оточуючих компанія ставиться звисока, члени компанії курять, вживають алкоголь, наркотики, схильні до ризикованої поведінки, здійснюють протиправні дії.

Прочитайте  §24

https://pidruchnyk.com.ua/742-osnovi-zdorovya-boychenko-vasilashko-gurska-koval-7-klas.html

Моделювання ситуації 

До вашого класу прийшла нова дівчина. Вона дуже сором’язлива та не може швидко налагодити стосунки з новими однокласниками. Тому вона відчуває самотність. Допоможіть їй — напишіть записку зі словами підтримки.

— Уявіть себе на місці дівчинки, що отримала вашу записку.

— Що ви відчуваєте?

Висловте свою позицію:

Чи завжди приналежність до небезпечних компаній може мати негативні наслідки?

1. Позиція.

Я вважаю, що...

(Висловте свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору.)

2. Обґрунтування.

Тому, що...

(Наведіть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції.)

3. Приклад.

Наприклад...

(Наведіть факти, які демонструють ваші докази, вони зміцнять вашу позицію.)

4. Висновки.

Тому...

(Узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно робити; тобто це заклик прийняти вашу позицію.) 

 

Фізика

 

Лабораторна робота № 5 Дослідження коливань нитяного маятника

 

Д/з 

Виконати «Лабораторну роботу №5. Дослідження коливань нитяного маятника»  використовуючи відео «Лаб. роб. №5…»  (можна роздрукувати або написати від руки)

 

Відео і заготовка лаб. роб.  доступні за посиланням:

(копіюєте посилання і вставляєте в адресний рядок)

https://drive.google.com/drive/folders/1mwrFXxzx61QKIb3ulEs6UEATmDRVBa6B?usp=sharing

 

7б                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Національні символи України.

https://www.youtube.com/watch?v=mCh97Up9XhE

https://studfile.net/preview/5186731/page:2/

https://www.youtube.com/watch?v=lERqKTpjQ2Q

Виконати завдання: Читати та перекласти текст.

https://pidruchnyk.com.ua/979-9klas-nesvit-2017.html

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com

 

7 – Б клас Всесвітня історія

Тема. Московська держава. Іван ІІІ

Тематичне оцінювання

1. Виберіть відповідь де вказані лише держави Центрально-Східної Європи

а) Угорщина, Польща, Чехія;              б) Чехія, Московське царство, Угорщина;

в) Держава Феодоро, Польща, Угорщина;    г) Чехія, Священна Римська імперія, Польща

2. До західних слов'ян відносяться: 

а) українці, росіяни, білоруси;        б)чехи, угорці, поляки;

в) чехи, словаки, поляки;                г) авари, тевтонці, мадяри

3. Засновниками Чеської держави була династія

 а) Пршемисловичів;           б) Люксембургів;       в) Арпадів;      г) Гедиміновичів

4. Виберіть правильні твердження

а)Карл IV був імператором Священної Римської імперії, заснував Празький університет;

б) Карл IV боровся із Гуситським рухом;

в) Карл IV розгромив військо монголів;

г)Карл IV зробив Прагу столицею імперії

5. Вкажіть причину Гуситського руху

а) вимоги зробити індульгенції доступні кожному;     б) прагнення здешевити церкву;

в) боротьба з засиллям німців у Чеському королівстві;

г) Ян Гус прагнув захопити престол королівства;

д) богослужіння мали відбуватися чеською мовою;

6. Вкажіть роки Гуситських воєн

а)1415-1434;         б) 1419-1434;      в) 1415-1433;      г) 1433-1437

7. Об'єднання Польщі завершив та став першим її королем: 

а) Болеслав І Хоробрий;       б) Мешко І;     в) Казимир ІІІ;     г) Братислав ІІ

7. Виберіть правильне твердження. Казимир ІІІ зробив:  

а) запровадив загальне законодавство та загальну монету;           б) видав Золоту Буллу;

в) поділив Польщу на феодальні землі;           г) створив центральні органи королівської влади

д) Заснував Ягелонський університет

8. Вкажіть рік укладання Кревської унії 

а) 1387 р.;      б) 1394 р.;    в) 1410 р.;         г) 1385 р.

9. Сейм - це станово-представницький орган у таких країнах: 

а) Угорщина, Польща;             б) Польща, Чехія;              в) Чехія, Великоморавська держава;

г) Князівство Само, Польща

10. Звідки взялися угорці на території середнього Подунав'я (на території сучасної Угорщини)

а) утворилися внаслідок етнооб'єднавчих процесів;        б) прийшли із Уральських гір;

в) перекочували із північних земель Священної Римської імперії;

г)відділилися від Великоморавської держави

11. Засновником Угорського королівства є: 

а) Андраш ІІ;         б) Матіаш Корвін;     в) Арпад;        г) Іштван І Святий

12. Іштван І Святий -

а) здійснив християнізацію Угорщини;                               б) створив постійне наймане військо;

в) призначав на державні посади людей, які мали вищу освіту

Відповіді надіслати на електронну адресу:
 yulia_kinakh@ukr.net