Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Астрономія

Зорі. Еволюція зір

 

Всі матеріали (фізика і астрономія) доступні за посиланням

(копіюєте посилання і вставляєте в адресний рядок)

https://drive.google.com/drive/folders/1Ik49y3Agv-GukUj5OY-

wBbjZPbatLNhq?usp=sharing

 

Д/з Опрацювати презентацію «Зорі.Еволюція зір», дати відповіді на запитання:

1. Як ви розумієте поняття подвійна зоря?

2. Які зорі називають пульсарами?

3. Наведіть основні етапи життєвого циклу зорі.

 

13, зарубіжна  література                                  Дата 02.04.2020

Тема. Твір – роздум за творами вивчених письменників

 

Основний зміст уроку

 

    Розмірковуючи над сенсом життя людини, скарбом для кожного з нас є щасливе життя. Тож люди повсякчас і шукають свою квітку щастя. Кожному надається право визначитися виборі щасливого шляху.

 

Бліц-опитування

1.Які мовні стилі ви знаєте?

  2.Які  типи  мовлення  вивчали?

 

У творі-роздумі теза, як правило, міститься на початку висловлювання. Але іноді перед нею ще буває невеликий вступ. Тому треба уважним, формуючи основну думку,

У роздумі мовиться про причини ознак і подій.

 

Поради щодо написання твору-роздуму.

 

Основна частина твору-це безпосереднє розкриття теми. Не забувайте, що назва твору лейтмотивом проходить через увесь текст, логіка мислення учня повинна розвиватися від конкретної деталі до узагальнення або навпаки — від загального до конкретного.

Вступ і висновки можуть бути меншими за обсягом, але не можна скорочувати основну час тину, бо тоді розкриття теми твору не буде

достатнім.

 

Запитання «Що таке щастя?», напевно, постає перед кожною людиною бодай раз у житті. Та чи будь-хто здатен знайти свій цвіт щастя? Чи готовий іти ген-ген у невизначену далечінь, аби відшукати те, що упродовж усього існування людства залишається вічною таїною?

Подумай!

І.Що ви розумієте під щастям? Від чого воно залежить? Які чинники на нього впливають?

2.Чому кожна людина сприймає щастя по-своєму, по-особливому?

З.Чи необхідно боротися за власне щастя? Яким чином?

4.Які є цінності в житті людини? (Життя, здоров'я, благополуччя, добробут, радість, доброта, чемність, дружба, взаєморозуміння, повага...) Як необхідно ними керуватися1?

5.Яке значення мають твори художньої літератури у визначенні життєвих цінностей?

Написання письмового твору на тему, яку обирає учень самостійно

 

Домашня робота

Прочитати Таїр Халілов «До останнього подиху»

 

13 – А, українська мова                          02.04.2020

Тема. Контрольне есе

Основний зміст уроку

Есе – невеликий за обсягом твір, що має довільну побудову, у якому автор висловлює власні думки та враження з конкретного приводу чи питання щодо конкретного явища чи предмета. Есе не претендує на вичерпну відповідь чи категоричну позицію відносно предмета висловлювання.

Поради щодо написання есе:

1. Усвідомити мету написання, яка полягає в тому, що ви повинні переконати того, хто має читати цей твір, що ви зрозуміли тему есе.

2. Уважно вчитатися в тему есе, знайти ключові слова, осмислити проблему.

3. На чернетці написати тези, краще з наведенням певних доказів, які допоможуть розкрити тему твору.

4. Стисло і влучно занотувати аргументи і приклади.

Побудова есе:

1 Назва теми______________________

2.Вступособисті погляди, що чітко висвітлюють тези та підходи автора._____________________________________________________

3. Аргументи, які обстоюють тезу

1)______________________________________________________

2)_________________________________________________________

3)_____________________________________________________

4. Факти або приклади, які підтримують головну думку твору

1_________________________________________________________

2_________________________________________________________

3_________________________________________________________

5. Висновкиузагальнення есе, в яких підкреслюється як автор довів свою позицію, і знов окреслюється тема.

Бесіда.

- Чим відрізняється твір-есе від твору роздуму? (твір-есе має певну структуру, має бути не дуже великим і передавати ставлення автора до подій).

- Що для Вас уміщує поняття «щастя»?

- Які важливі миті з життя Ви найбільше запам’ятали?

- У чому могутність слова?

Написання контрольного твору (есе) на одну із тем.

Теми:

- «Прекрасна мить життя»

- «Чарівність і могутність слова»

- «З чого зіткане щастя?»

Домашнє завдання.

Написати нотатки: 

Які риси для Вас є головними у співрозмовника?