Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

четвер 07.05

Українська мова, 07.05.20р.

Тема. Тренувальні вправи на закріплення вивченого матеріалу з теми.

Вправи на закріплення вивченої теми:

1. Прочитайте речення. Випишіть дієприкметники, визначте їх вид, час, рід, число, відмінок.

3. Дбайливо политі й старанно підстрижені квіти красувалися серед в'янучих трав (В. Собко). 4. Око знов ваблять блукаючі вогні (М. Коцюбинський). 5. Згаяного часу і конем не доженеш (Народна творчість). 6. В зів'ялих листочках хто може вгадати красу всю зеленого гаю (І. Франко). 7. Не цвіти ж, мій цвіте новий, нерозвинений цвіте, зов'янь тихо, поки твоє серце не розбите (Т. Шевченко). 8. Коли весною зацвіте трава в палаючих серпанках, в степ на курган крутий іде старенька зморена журавка (Д. Луценко). 9. Струмує теплий дим по коліях розмитих, дощами добрими напоєних доріг (М. Рильський).

2. Спишіть. Замість крапок вставте дієприкметникові звороти, узгоджуючи дієприкметники з іменниками. Розставте коми.

1. За лісом починалося село ... (розкиданий в горах та глибоких ярах). 2. Доріжка ... (колись вимощений цеглою) тепер до половини заросла зеленим мохом. 3. Раставиця знову ховається між двома високими вербовими стінами ... (неначе обсипаний зеленим пір'ям). 4. Червоні та сині квітки ... (повишиваний на рукавах) дуже приставали до чорних брів (І. Нечуй-Левицький). 5. Передо мною простягся шлях ... (обтиканий з обох боків старими липами у два ряди).

3.  Утворіть:

а) від поданих дієслів — пасивні дієприкметники минулого часу. Провідміняйте дієприкметник чоловічого роду, утворений від виділеного дієслова.

Наситити, загоїти, виписати, замісити, виплекати, шити;

б) від поданих дієслів — пасивні дієприкметники минулого часу. Провідміняйте дієприкметник жіночого роду, утворений від виділеного дієслова.

Зберегти, натрудити, заспокоїти, перемелювати, бажати, прогнити;

в) від поданих дієслів — активні дієприкметники минулого часу. Провідміняйте дієприкметник чоловічого роду, утворений від виділеного дієслова.

Постаріти, порідіти, обважніти, згоріти, позеленіти, потемніти.

Домашнє завдання:

Перепишіть, розкриваючи дужки. Від дієслів, що в дужках, утворіть активні дієприкметники і поставте їх у потрібному роді, числі й відмінку.

1. Мовчання й тиха скорбота залягли в (заніміти) залі (І. Цюпа). 2. Від землі йде духмяний аромат (зів'янути) трав (Я.Баш).3. Попадало додолу покручене, (зчорніти) листя (М. Коцюбинський). 4. Стиха лущиться зерно з (перестигнути) колоса (М. Коцюбинський). 5. Бачу, як синє небо розтяли чорні (дихати) крила ворони (М. Коцюбинський). 

 

7 – Б клас, інформатика                          07.05

Тема. Захист проекту.

Опрацювати  §5.2 (с. 230-231) по даній темі.

Посилання на підручник:

https://pidruchnyk.com.ua/641-nformatika-rivknd-7-klas.html.

Конспект уроку

з біології

7-Б клас

08.05.2020 рік

Тема. Покриви тіла тварин їх різноманітність та функції. Пристосування до активного захисту та нападу.

Лабораторне дослідження особливостей покривів тіла тварин.

     Покриви вкривають поверхню тіла тварин та відмежовують організм від зовнішнього середовища.

     Особливість будови покривів залежить від середовища, в якому живе тварина та способу її життя.

      Клітини покривів можуть бути живими або мертвими і є складовими епітеліальних або сполучних тканин. Ці тканини можуть бути просочені різними речовинами (мінеральними солями, органічними речовинами: складними вуглеводами, жирами, восками). Наприклад, черепашки форамініфер складаються із кальцій карбонату; черепашки молюсків вкриті шаром рогової речовини. Тіло рака річкового вкрите міцною хітиновою кутикулою: покриви комах часто мають волоски або лусочки.

Різноманітність покривів.

Групи тварин

Особливості покривів тіла

Гідра

Епітеліально-мускульні клітини в ектодермі.

Плоскі черви

Шкірно-мускульний мішок, шо складається з одношарового епітелію.

Кільчасті черви

Шкірно-мускульний мішок, що складається з кутикули та одношарового епітелію.

Молюски

Клітини мантії угворюють вапнякову черепашку.

Членистоногі

Покриви тіла утворені органічною речовиною хітином, який виділяють клітини епітелію.

Риби

Шкіра містить слизові залози. Луска (примітивна в хрящових, кісткова — в кісткових.)

Земноводні

Шкіра гола, без лусочок, багата на слизові залози (отруйні залози в деяких видів).

Плазуни

Шкіра суха, не має залоз, вкрита лусочками, пластинками чи щитками.

Птахи

Шкіра тонка, суха, позбавлена залоз (окрім куприкової — в основі хвоста). Тіло вкрите пір'ям — похідне шкіри.

Ссавці

Шкіра товста. Містить залози: потові і сальні та їх похідні молочні ії пахучі.

Функції покривів.

  • Розмежувальна;

  • Захисна;

  • Опорно-рухова;

  • Дихальна;

  • Видільна;

  • Рецепторна;

  • Тепло регуляторна;

  • Запасаюча.

 

ЛАБОРАТОРНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ

Особливості покривів тіла тварин.

Інструктивна картка

1. Доторкніться до тіла риби. Що ви відчуваєте?

2. Розгляньте за допомогою лупи луску риб. Зверніть увагу на розташування луски на тілі риби.

3. Розгляньте покриви жуків (сонечок, колорадських жуків чи жуків-оленів). Зробіть висновок про забарвлення га твердість покривів.

4. Розгляньте пір’яний покрив птаха. Яка роль пір'я у птахів?

5. Зробіть висновок про роль покривів у розглянутих тварин.

 

7 – Б клас        Всесвітня історія

Тема. Досягнення китайської культури

І. Вивчення нового матеріалу 

Китайська цивілізація створила оригінальну і багату культуру, яка стала справжньою скарбницею для культур різних народів і цивілізацій.

Однією з основ китайської культури було ієрогліфічне письмо. Воно стало взірцем для писемності корейців, в’єтнамців, японців. Необхідність складати іспити для отримання чиновницької посади спричинила до відкриття початкових і вищих шкіл та училищ, збільшення кількості освічених людей. Китайські чиновники були водночас поетами, художниками, прекрасно володіли мистецтвом письма — каліграфією.

Китайці першими винайшли папір і налагодили найпростіший спосіб книгодрукування. Текст вирізували на дерев’яних дошках, заливали спеціальною фарбою, а потім друкували на папері. На початку VIII ст. в Китаї почала виходити урядова газета «Столичний вісник», яка проіснувала до XX ст. Діяли великі бібліотеки.

Китайцям належить винайдення компаса і пороху. У VIII ст. в країні відкрилась Академія наук, у XV ст. були створені багатотомні енциклопедії з історії, географії, медицини, мистецтва тощо.

Період VIII—IX ст. називають «золотою добою» китайської поезії. Поет Лі Бо написав близько 30 томів ліричних творів, у яких оспівував рідну природу. Інший поет Ду Фу мріяв про краще майбутнє, коли люди збудують величезний дім і в ньому знайдуть притулок «мільйони скривджених долею бідняків».

Значні здобутки мали архітектори Китаю. Вироблений ними стиль, ознакою якого були дахи із загнутими вгору краями, став своєрідною візитною карткою Китаю. Цей стиль робив навіть похмурі будівлі фортець, палаців привабливими. Однією з найвидатніших пам’яток Середньовічного Китаю стало Заборонене місто — комплекс споруд особистої резиденції імператора, що було збудовано в 1406—1420 рр.

Заборонене місто розташоване у самому серці китайської столиці — Пекіні. У плані місто має прямокутну форму. Увійти до нього можна було через п’ять символічних мостів, перекинутих через річку із Золотими водами. Людина, що перейшла міст, вважалася такою, яка опинилася перед очима імператора. Всі споруди міста збудовані в одному стилі і за єдиним планом. На півдні зосереджені адміністративні й офіційні споруди, на півночі — особисті покої імператора і його родини. Заборонене місто служило резиденцією 24 імператорам із династій Мін і Цін впродовж 491 року.

Оригінальним було образотворче мистецтво Китаю. Художники писали твори на шовковій тканині або папері, які змотувались у сувої.

Китайська цивілізація створила оригінальну і багату культуру, яка стала справжньою скарбницею для культур різних народів. Більшість винаходів Середніх віків було здійснено на Сході. Європейці лише запозичували їх або творчо переробляли.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати 29  параграф

Підручник: https://pidruchnyk.com.ua/774-vsesvtnya-storya-pometun-malyenko-7-klas.html

 

7Б                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Лондон- столиця Великобританії.

https://www.youtube.com/watch?v=mBELEFMoktU

http://www.learnenglishbest.com/london-is-the-capital-great-britain.html 

Завдання: Переглянути відеоматеріал, прочитати та перекласти текст, виписати незнайомі слова, написати твір «my opinion about London»

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)