Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

7а клас , зарубіжна л-ра                                                          Дата  12.03.2020

Тема.Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Дитинство та юність О.С.Пушкіна. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші «19 жовтня 1825 року».

 

Основний зміст уроку

 

Олександр Сергійович Пушкін – один з яскравих поетів «золотого століття», яке вражає цікавими творами, ідеями, героями.

О.С.Пушкін народився в Москві 26 травня 1799 року у родині  відставного майора, що належав до старовинного, але збіднілого роду.

У 12 років Пушкін почав навчатися в ліцеї у Царському селі, де відрізнявся веселістю і жартівливістю.

Після закінчення ліцею влітку 1817 року Олександр Сергійович Пушкін, вступає на службу в Колегію закордонних справ.

Їдучи до Кишинева, Пушкін захворів запаленням легенів і отримав дозвіл тимчасово відправитися в Крим для лікування.

18 лютого 1831 року Олександр Сергійович Пушкін вінчається з Наталією Гончаровою і переїжджає жити в Петербург.

27 січня 1837 року Пушкін був поранений Дантесом на дуелі і через два дні помер від перитоніту у себе вдома.

Похований Олександр Сергійович Пушкін у Псковській губернії на кладовищі Святогорского монастиря.

 

  1. Виразне читання вірша «19 жовтня 1825 року».

Прочитання вірша у мережі інтернет https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=602

2. Ідейно-художній аналіз поетичного твору

♦   Якій події, кому присвячений цей твір? (Відкриттю Ліцею в Царському Селі 19 жовтня 1811 року)

♦  Чому вірш починається зі змалювання осіннього пейзажу? (Відкриття навчального закладу відбулося восени.)

♦   Чому поетові сумно? (Він не зміг потрапити на зустріч випускників, був у засланні.)

♦  Хто ще не зміг приїхати на зустріч? (Корсакова вже не було серед живих, Матюшкін був у навколосвітній подорожі.)

♦  Які рядки можна вважати гімном «ліцейському братству», яке їхнє звучання? (Міцний навік, о друзі, наш союз!

Він, як душа, одвічний, неподільний;

Незрушний він, прекрасний і свавільний. )

♦  Розлучившись із ліцейськими друзями, ліричний герой знаходить інших, але чим вони відповіли? (Гірким і небратським був їхній привіт.)

♦  Кого Пушкін називає своїм першим другом? (Пущина, який, незважаючи на заборону, вважав своїм обов’язком відвідати друга, підтримати його.)

♦  кого Пушкін називає щасливцем з перших днів, чому? (Горчакова, який був найосвіченішим серед друзів і теж відвідав Пушкіна в Михайлівському )

♦  Хто був третім, який приїхав до покараного поета? (Дельвіг, він же таємно відправив у журнал вірші Пушкіна, де вперше їх і надрукували.)

♦  У що переростають елегійні спогади? (У здравицю)

♦  Кого шкода Пушкіну? (Останнього ліцеїста з його випуску, який залишиться серед живих. Ним виявиться Горчаков.)

♦  Що допомогло ліричному героєві подолати сум, про який він говорив на початку вірша? ( Думки про друзів)

♦  Що ж для Пушкіна дружба й друзі? (Це те, що захистить, підтримає у важку хвилину, що порушить суворі приписи заслання, пом’якшить покарання )

Домашнє завдання

Уміти розповідати про письменника, виразно читати вірш, аналізувати його, висловлювати свої думки та враження.