Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Тема.  Конфлікти  і  здоровя. Причини  виникнення  і стадії  розвитку  конфліктів.  Розпалювання  конфліктів. Способи  конструктивного  вирішення  конфліктів.

  1. Що таке  конфлікт?

 Конфлікт –це зіткнення протилежних інтересів,думок,поглядів; серйозні розбіжності; гостра суперечка.

https://naurok.com.ua/uploads/files/20675/9418/9511_images/thumb_12.jpg

  1. Чому  виникають  конфлікти?
  • образи;
  • зневажливе ставлення;
  • висміювання;
  • вихваляння;
  • категоричні судження;
  • повчання;
  • нечесність, нещирість;
  • порушення правил етикету (не вітатися, ігнорувати чиюсь присутність, перебивати);
  • деякі узагальнення: «ти ніколи», «ти завжди», «я нізащо», «це безнадійно».
  1. Стадії  розвитку  конфліктів.

1. Виникнення конфліктної ситуації відбувається при зіткненні двох або більше людей, інтереси чи переконання яких істотно відмінні.

2. Усвідомлення конфлікту настає тоді, коли хоча б один із його учасників починає відчувати дискомфорт у спілкуванні з іншими, критично і недоброзичливо думає про них або уникає контактів з ними.

3. Початок відкритого протистояння — момент, коли один з учасників наважується на заяву або погрозу. Інший у відповідь також починає діяти: захищатися чи нападати.

4. Ескалація конфлікту. На цьому етапі сторони відкрито заявляють про свої позиції та висувають вимоги. Вони можуть і не усвідомлювати власних інтересів, не розуміти глибинної суті конфлікту. Сторони часто вдаються до конфліктогенів — слів або дій, що розпалюють конфлікт.

4. Розвязання  конфліктів

https://history.vn.ua/pidruchniki/beh-health-basics-7-class-2015/beh-health-basics-7-class-2015.files/image116.jpg

Завдання:

  • Запишіть причини  виникнення  конфліктів  у  формі  схеми.

https://naurok.com.ua/uploads/files/20675/9418/9511_images/thumb_9.jpg

  • Напиши сценарій твоєї поведінки в таких ситуаціях:

Ситуація 1

Твій найкращий друг обіцяв у суботу піти з тобою в магазин, де продають відеофільми і комп’ютерні ігри. Ти з нетерпінням чекав цього дня, подаровані на день народження гроші вже «пропалили» тобі кишеню. Коли ти зайшов по нього, друг сказав, що не може піти з тобою, бо інші хлопці запропонували йому зайвий квиток на фільм, який він дуже хоче подивитися.

Ситуація 2

Дівчина з твого класу неприязно ставиться до тебе. Якось з портфеля твого однокласника зник мобільний телефон. Ця дівчина сказала, що бачила тебе біля його парти і що це, напевно, справа твоїх рук.

 

Тема:Географічне положення України

Цілі:  доповнити знання учнів новими відомостями про Україну;
            Ввести та активізувати в мовленні учнів новий лексичний матеріал;
            Розвивати навички усного мовлення; читання, роботи з текстом, навички роботи в парах та групах;
            Розвивати логічне мислення, мовну здогадку;
            Виховувати любов до рідної Батьківщини 
Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, карта України, контурна карта України, презентація «Ukraine», роздрукований вірш про Україну, аудіо запис пісні Let’s Shake Hands, музичний супровід для вірша, пазли, мішечок з панчохами, стікери з символами України.

Тип уроку:комбінований

ХІД УРОКУ

I. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Привітання. Організація класу

Goodafternoon! Howareyoutoday?

Виконання Let’s Shake Hands

2. Оголошення теми та мети уроку

The topic of our today’s lesson is “The Geography and Climate of Ukraine”.

By the end of the lesson you will understand new words and word combinations in the text,   speak about the geographical position and climate of Ukraine.

         3. Мовленнєва розминка. Активізація опорних ЛО

За кожну правильну відповідь учні отримують елемент пазла, який в кінці діти разом складають

Answer the questions:

 

What`s the capital of Ukraine?

What are the biggest cities in Ukraine?

What is your native town?

What are the biggest rivers of Ukraine?

What is the flag of Ukraine?

What is the emblem of Ukraine?

What is the anthem of Ukraine?

What countries does Ukraine border on?

What are the stereotypes of Ukraine?

Why do people visit Ukraine?

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

  1. Активізація  нового лексичного матеріалу
  1. a) введення та відпрацювання вимови  с. 116
  2. b) запис слів до словника
  3. c) первинне закріплення ЛО
  • Створення власних речень з використанням нових ЛО

Think for a minute and make up your own sentences using new words

            2. Читання. Опрацювання тексту впр. 1 с. 115 

a) Постановка проблемного питання

Look at the map of the country and answer the questions:

1.  Is the geographical position of our country suitable for the development of its relations with foreign countries and its industrial development? Prove your opinion.

2. is it suitable for agriculture`s development? Why do you think so? 

b) Відпрацювання вимови власних географічних назв. (за  картою на основі впр. 1а) с. 115)

Учні витягують з мішечка прапор країни, потім вимовляють її назву.

Read and pronounce the geographical names correctly:

Ukraine

The AutonomousRepublic of Crimea

 Poland

 Slovakia

 Hungary

Romania

Moldova

Belarus

 Russia

c) Первинне закріплення опрацьованих власних лексичних одиниць

I prepared some maps for you and your task is to write all the geographical names on them which you know:

d) Читання вірша про Україну (ланцюжком)
 під музичний супровід 
There are different countries in the world,

 
different people are in the world.

 
Different mountains, mountain valleys,

 
different herbs, different flowers ...

 
There is one country from all

 
the native to all of us.

 
That is beautiful Ukraine

 
our people home.

 
There are no ceilings in the steppe

 
as if they are able to speak.

 
There clearer the sun shines,

 
flowers smell sweeter there ...

 
There are different countries in the world,

 
good are, there are rich,

 
and the best in Ukraine

 
because it's best in my home.

 

f) Повторне читання вірша (мовчазне)

g) Перевірка розуміння прочитаного

           

3.Розвиток навичок усного мовлення

Робота  в  парах. Запитати та дати відповіді на питання.

Учні дістають з мішечка панчохи, потім поєднуються за допомогою них у пари.

  1. Where is Ukraine situated?
  2. What can you say about its geographical position?
  3. Which countries does it border on?
  4. What seas is Ukraine washed by?
  5. What part of Ukraine is occupied by the mountains?
  6. Is Ukraine visited by tourists?
  7. What are the tops of high mountains usually covered with?
  8. What nationalities is your country inhabited with?
  9. Which sea is the southern part of Ukraine washed by?
  10. What languages are spoken in Ukraine?

b). Робота в парах. Складання діалогів

Work in pairs and make up a dialogue between a travel agent and a customer, who wants to visit the country and wants to know something about it. Use the facts from the text.

4. Перегляд презентації. Обговорення інформації слайдів

5. Закріплення опрацьованого матеріалу

Виконання тесту за допомогою комп’ютерної програми «Englishtests»

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

  1. Пояснення д.з.

Підготувати цікаву інформацію для виготовлення лепбуку «Україна»

  1. Підсумок уроку

Учні отримують роздруковані символи України, на зворотній частині пишуть свої враження від уроку, зачитують їх. Потім виходять до дошки та приліплюють їх до карти України.

 

Українська мова, 12.03.20р.

Тема. Розряди прислівників (практично).

опрацювання таблиці:

 

Виконання вправ на закріплення:

  1. Прочитайте текст уголос. З’ясуйте стиль і тип мовлення. Доберіть заголовок. Укажіть на прислівники, визначивши їх розряд за значенням і синтаксичну роль. Доберіть синоніми до прислівника неподалік. Складіть з ним речення.

Лиман ще повністю не звільнився від криги. Удалині виднілися її великі й малі уламки. Течія повільно тягнула їх униз.

У затоці, утвореній берегом і косою, було вільно, просторо. Неподалік від мене погойдувалося кілька чималих льодових шматків — плиничок. Знічев’я скочив на одну — тримає добре. Перебрався на другу — теж. Навіть не відчула моєї ваги

(Ю. Голобородько).

2. З поданими словами складіть словосполучення, дібравши прислівники з довідки. Визначте головне й залежне слова. Визначте розряд прислівників за значенням.

1) Просуватися... 2) Оглядаючи... 3) Спокійно... 4) Спів... 5) Читання... 6) Виконаний... 7) Зібравшись... 8) Танець...

Довідка: дуже, нашвидку, повільно, по-кошачому, навприсядки, надворі, здивовано, сьогодні.

  1. До поданих дієслів за зразком доберіть прислівники, різні за значенням. Складіть з ними 2—3 речення, ускладнені однорідними членами.

Зразок.Прийти — прийти швидко (спосіб дії); прийти надвечір (час дії); прийти здалеку (місце дії); прийти наперекір (мета дії).

  1. Необхідно записати речення, знайти у реченні прислівники та визначити їх розряд за значенням

Порожній колосок вище всіх стоїть. (?)

Умій вчасно сказати і  вчасно замовкнути. (?)

І від солодких слів буває гірко. (?)

Що маєш казати наперед – обміркуй. (?)

Краще мовчати, ніж брехати. (?)

Більше діла – менше слів. (?)

Слухати, міркувати, жити, усміхатися, працювати.

Домашнє завдання:

Замініть фразеологізми близькими за значенням прислівниками з довідки. Вкажіть на їх розряд за значенням. До прислівників доберіть антоніми.

1) Одна нога тут, а друга там.

2) Ніс у ніс.

3) До останньої нитки.

4) Голкою ніде ткнути.

5) Бурмотіти під носа.

6) На одній ноті.

7) Знати як облупленого.

8) На власні очі.

9) 3 першого слова.

10) Слово по слову.

11) Як сніг на голову.

Довідка: раптово, швидко, дуже тісно, тихо, особисто, близько, поступово, відразу, дуже добре, монотонно, наскрізь.