Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

7б                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Уельс.

https://www.youtube.com/watch?v=O0-JTcOEpNQ

https://www.youtube.com/watch?v=YnyIiSB3aXY

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/sites/teens/files/wales_-_text.pdf

https://www.youthmusic.org.uk/quiz?gclid=CjwKCAjw1v_0BRAkEiwALFkj5lLSKzgDNvtSK4mynw0ca8fYDF2zXkQjqj2fjotdCHFjatgNECURHhoC1vUQAvD_BwE

Завдання, ознайомитись з відеоматеріалом,  прочитати текст, виконати тест з останнього посилання.

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)

Фізика

 

Підсумкова контрольна робота

 

Пройти тест(хто ще не пройшов):

(можна і з телефона)

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf6PAiKrXMSjq3pGIcGXCAKeezsl1ItIvdK3_8cvdpEurg_rA/viewform?usp=sf_link

Основи  здоров’я 7 клас 14.05.

Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції.

  1. Ознайомтеся із  законодавством України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1972-12

  2. Опрацюйте §28-29 https://pidruchnyk.com.ua/742-osnovi-zdorovya-boychenko-vasilashko-gurska-koval-7-klas.html

  3. Пройдіть тестування з теми за посиланням: https://naurok.com.ua/test/vil-snid-i-prava-lyudini-440766.html

 

7 – Б клас        Всесвітня історія

Тема. Індія. Касти. Індуїзм. Делійський султанат

У Середньовіччі Індію вважали країною казкових багатств і небачених чудес, які дарувала неповторна природа. Щедрий клімат дозволяв двічі, а на зрошених землях навіть тричі на рік збирати врожаї. Одного лише рису тут вирощували 21 сорт!

Індія займала досить велику й дуже різноманітну територію. Від снігових вершин Гімалаїв вона простягалася долинами багатоводних рік Інду і Гангу, включала непролазні хащі, джунглі й закінчувалася на піщаному узбережжі Індійського океану. Оточена водою, горами і безплідними пустелями, країна здавалася важкодоступним замкненим світом. І лише на північному заході, серед гірських ущелин, пролягав природний прохід до Індії.

У VI ст. під ударами чергових завойовників могутня імперія Гуптів припинила своє існування. Територія країни роспалася на декілька держав, кожна з яких складалася з невеликих князівств на чолі з правителями - раджами, між якими теж не вщухала ворожнеча.

Починаючи з XI ст. Індія постійно зазнавала руйнівних набігів мусульманських завойовників. Правитель тюркської Газнійської держави Махмуд Газневі 17 разів розорював країну і нескінченними караванами вивозив незліченні багатства. Загарбники невпинно просувалися в глиб Індії і в 1206 р. створили на півночі країни міцну мусульманську державу зі столицею Делі - Делійський султанат. Поступово під владу султанів потрапляли нові й нові індійські землі.

Поки султани дедалі збільшували свої володіння, на Індію несподівано обрушилися монгольські полчища, які на той момент уже підкорили Китай та Середню Азію. Перед загрозою нашестя мусульманська знать згуртувалася навколо трону й підтримала султана. Дощенту пограбувавши декілька областей, монголи пішли з Індії, але пізніше ще не раз розорювали країну. Так і не зумівши закріпитися в Індії, монголи на початку XIV ст. зазнали поразки в битві із султанським військом і відтоді припинили свої набіги. Позбувшись монгольської загрози, султани продовжили приєднувати до своїх володінь нові території і за допомогою зброї помітно розширили кордони держави.

Важкого удару Делійському султанату завдало нашестя жорстокого завойовника Тимура. Наприкінці XIV ст. Тимур розграбував Делі й забрав у полон безліч ремісників. Тимур залишив Індію зруйнованою і спустошеною. Після його нашестя міжусобна боротьба ще більше загострилася. Внутрішні протиріччя знесилювали Індію, робили її беззахисною перед зовнішніми ворогами. Під їхніми ударами на початку XVI ст. Делійський султанат припинив своє існування.

Попри численні зміни в державній долі Індії життя звичайних селян і ремісників минало за заведеним порядком. Одна з причин такого становища полягала у своєрідності індійської общини і кастовому поділі суспільства. 

Поряд з общиною іншою особливістю індійського суспільства був його поділ на окремі групи. З давніх часів існували чотири варни (стани): брахмани - жерці, учителі, учені; кшатрії - воїни, правителі, знать; вайш’ї - землероби, ремісники, торговці; шудри - залежні люди, слуги. У поділі суспільства на варни лежало переконання, що кожна людина має свій обов’язок і свій життєвий шлях.

Поступово всередині варн утворилися дрібніші групи населення - касти (роди). Каста - це група людей, яких об’єднує одна професія. Кожна каста посідає певне місце в суспільстві й чітко вирізняє себе з-поміж інших каст.

Зазвичай кастове становище відповідає добробуту: що вища каста, то багатша людина. Деякі касти вважалися «недоторканними». Ті, хто належав до них, виконували «брудну» роботу прибиральників, слуг тощо. 

Приналежність до касти визначалася від народження, поміняти її самовільно ніхто не мав права. Заборонялося переходити до іншої касти, а також укладати шлюби між вихідцями з різних каст. Найсуворішим покаранням для індійця було вигнання з касти.

У середньовічній Індії основною релігією був індуїзм. Богів в індуїзмі так багато, що порахувати їх точно неможливо. При цьому дозволяється вірити як в одного, так і в багатьох богів. Головною вважається божественна трійця: Брахма - творець світу, Вішну - його хранитель і Шіва - руйнівник, який знову цей світ відтворює. Усіх трьох богів нерідко зображають разом: вони або стоять поряд, або їхні тіла начебто виростають одне з одного.

Індуїзм вважає навколишній світ священним. Важливою частиною цієї релігії є віра в очисну та магічну силу води. Індуїсти вірять у переселення душ і переконані, що за наступних народжень можуть опинитися на Землі у вигляді якоїсь тварини. Тому до тварин ставляться як до істот священних і не завдають їм шкоди.

Особливо шанують корову, убивство якої жахає індуїстів більше, ніж убивство людини.

Домашнє завдання

1. Опрацювати 30 параграф

Підручник: https://pidruchnyk.com.ua/774-vsesvtnya-storya-pometun-malyenko-7-klas.html

 

Українська мова, 14.05.20р.

Тема. Тренувальні вправи на закріплення вивченого матеріалу з теми.

Матеріал до уроку на закріплення вивченого:

Прислівникце самостійна незмінна частина мови, яка виражає ознаку дії або стану, ознаку іншої ознаки, рідше – ознаку предмета.

 

Вправи для виконання:

 

  1. Серед поданих слів знайти прислівники. Назвати, до яких частин мови належить решта слів. Дослідити, чи змінюються виписані слова за родами, числами та відмінками;

 Три, тричі, потроїти, трійка; щасливий, щастя, щасливо; близький, приблизити, близько; зеленіти, зелень, зелено, зелений; весна, навесні, весняний; ніч, ночувати, вночі, нічник.

 

  1. Усно назвати прислівники з прислів'їв, 
     Лінивому все ніколи.
     У червні в коморі пусто, а на полі густо.
     Зробиш спішно — вийде смішно.
     Хто влітку холодку шукає, той взимку голодним засинає.
     Не лінися рано вставати та змолоду більше знати!
     Важко знання добувати, зате легко носити.

 

  1. Розподілити прислівники у три колонки  відповідно до значення

- до першої колонки записати прислівники, що виражають ознаку дії;

- до другої – ознаку іншої ознаки;

- до третьої – ознаку предмета.

Ознака дії

Ознака іншої ознаки

Ознака предмета

 

 

 

 

розмовляти тихо, жити поблизу, писати грамотно, працювати самовіддано, дуже високий, трохи гіркий, дуже грамотний, щільно зачинений, шлях праворуч, дорога зліва, читання вголос.

 

  1. Уявіть, що ви з друзями граєтеся на спортивному майданчику. У цій ситуації часто доводиться користуватися прислвіниками вищого ступеня порівняння. Запишіть подані словосполучення, ставлячи подані в дужках прислівники у простій формі вищого ступеня.

Біжи (швидко), стрибай(високо), тримай (міцно), пасуй (точно), стій (рівно)

 

Домашнє завдання:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=840104, перейшовши за посиланням пройдіть тест за вивченим матеріалом.