Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Тема: Вишукана Франція

 

 

У Франції безліч старовинних замків, господарі яких грали на музичних інструментах, слухали мандрівних музикантів, співали... Це було найулюбленіше місце королеви Мелодії та короля Ритма.

У давнину величні споруди наповнювалися звуками музики, коли в них відбувалися лицарські турніри, весілля, бенкети, бали. Нині більша частина цих споруд перетворилися на музеї.

- Як же  називалися середньовічні французькі мандрівні музиканти? (менестрелі)

 

Перший бал, про який відомо з історії, відбувся саме у Франції в 14 столітті. Відтоді вони набувають неймовірної популярності. Але не всі люди могли на нього потрапити: існували певні правила.

Бал мав свої правила, свою послідовність танців і свій етикет, особливі для кожного історичного часу. Обов'язковим для балу був оркестр чи група музик. Танці під фортепіано балом ніхто не вважав. Наприкінці балу завжди була вечеря і дуже часто додаткові розваги: невеликий виступ спеціально запрошених митців чи любителів – співаків та музикантів з числа гостей, живі картини, навіть самодіяльні вистави.

Дуже часто для участі в балах готували спеціальні карнавальні костюми, надягали маски, і тоді бал перетворювався на бал-карнавал, або бал-маскарад.

 

Сьогодні вишукані бали — рідкісне явище, а от карнавали набули неабиякої популярності і на батьківщині, і поза її межами. Один з найвідоміших у світі карнавалів проводиться на півдні Франції, у м. Ніцца. Відкриття карнавалу розпочинається з появи короля і вибору королеви.

Особливістю цієї щорічної події є те, що король кожного разу інакший:   це може бути король Гастрономії, король Спорту, король Сміху, король Танцю, король Цирку тощо. Найяскравішими миттєвостями карнавалу вважаються «квіткові баталії», за якими можна спостерігати упродовж всього святкування: вулицями міста рухаються величезні барвисті кортежі, схожі на кошики квітів.

Французький композитор Каміль Сен-Санс був надзвичайно талановитим митцем і водночас великим жартівником! Він написав твір, який назвав «Карнавал тварин», що отримав велику популярність і часто виконується в концертах. Кожен із 14 номерів сюїти е своєрідним «портретом» якоїсь тварини.

Музика різних частин «Карнавалу тварин» часто використовується в кіно  і мультфільмах, рекламі, театральних постановках.

Послухай один iз номерів сюїти і визнач, хто саме зображений в музиці. Які почуття передає музика?

Слухання КамільСен-Санс, «Карнавал тварин»(«Лебідь»). https://www.youtube.com/watch?v=5wH1kjzMT2Q 

•        Хто цей граціозний і величний персонаж сюїти?

•        Назвіть його.

Музика зобразила неквапливий, плавний, граціозний і величний рух. Водночас ми почули в музиці голос води – висхідні та низхідні пасажі віолончелі.

•        Які почуття виразила музика?

Музика виразила світлі, замріяні, ліричні почуття.

Отже, п’єсу КаміляСен-Санса «Лебідь» із сюїти «Карнавал тварин» можна вважати втіленням ліричного образу.

ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА

КамільСен-Санс був не тільки композитором, а й піаністом, органістом і письменником (він писав вірші та комедії). З раннього віку Сен-Санс чуйно прислухався до звуків природи: дзюрчання струмочка, шелестіння листя, тихого подиху вітру. Усі ці звуки втілилися згодом у його музичних творах.

Батьки хлопчика – паризькі музиканти – приділяли багато уваги музичним заняттям сина, і він робив великі успіхи. Каміль почав складати музику з п'ятирічного віку, а його перший концерт відбувся, коли юному піаністові ледве виповнилося десять років. Сен-Санс багато подорожував і з величезною цікавістю ставився до музики народів інших країн. Його твори вирізняються яскравістю, близькістю до народно-побутової музики.

Жартівлива сюїта «Карнавал тварин», яку композитор ніколи не розцінював серйозно і називав «великою зоологічною фантазією», була написана на приватне замовлення і за життя композитора виконана лише кілька разів у вузькому колі друзів.

 

 

Вокально-хорова робота

Розспівування

Розучування. ВІТЕРЕЦЬ Вірші і музика І. Танчака

https://www.youtube.com/watch?v=loRGX8rteVM  прослухайте пісню .

https://www.youtube.com/watch?v=22n2WzKwSTI Спробуйте заспівати.

 

 

Разом із творамиКаміляСен-Санса ми потрапили до Франції, співали та слухали музику, відому за межами цієї держави, адже музична мова зрозуміла всім народам.

 

Літературне читання 14.05.20, 4-б

Тема. Робота над змістом віршів. Г. Чубан «Найрідніші голоси». С. Жупанин «Намалюю вітер». Л. Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати…».

*Прочитайте вголос вірш Г. Чубан «Найрідніші голоси».

Словникова робота. Невідомі, незрозумілі слова записати у зошит, а їх значення  розпитати у батьків.

Дайте відповіді на запитання с. 176 із підручника.

*Прочитайте вголос вірш С. Жупанин «Намалюю вітер».

Словникова робота. Невідомі, незрозумілі слова записати у зошит, а їх значення  розпитати у батьків.

Завдання. Доберіть до слів вітер і сонце прикметники.

*Прочитайте вголос вірш Л. Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати…».

Словникова робота. Невідомі, незрозумілі слова записати у зошит, а їх значення  розпитати у батьків.

Завдання. Може, і ви прагнули колись намалювати вітер? А як?

Спробуйте намалювати.

 

Українська мова 14.05.20, 4-б

Тема. Роль однорідних членів речення, виражених прислівниками. Усне продовження казки. Контрольна робота. Списування.

Вправа 336 (завдання 1, 2,3,4), с. 170-171.

Вправа 337 (завдання 1, 2,3,4), с.171.

Контрольна робота. Списування.

Калина

Бабуня (Н/н)астя нічого так не любить, як садити дер(и/е)во. Вона каже:

 -Завжди знайде(тьс/ц)я місце, де його (по)садити. А хто за це (не)дбає, той або байдужий, або сліпий до краси.

Коло бабуниної хати ростуть вишні. За порогом повно квітів. (Ліво)руч від хвіртки - куч(и/е)рявий бузок. А (право)руч – явори.

Позаторік  бабуня (при)несла (з)лісу й (по)садила під вікном тонке дер(и/е)вце. (До)глядала його, (під)ливала. Вона (при)йнялося. Але першої в(и/е)сни (не)цвіло. Тільки з(и/е)л(и/е)ніло. Другої в(и/е)сни викинуло білі кит(е/и)ці. Всі (по)бачили, що це – калина.              (80 слів)

Борис Харчук

Завдання. Списати каліграфічно текст, розкрити дужки і записати дані слова правильно.

Домашнє завдання. Вправа 338 (завдання 1, 2,3), с.172