Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Фізика і хімія  в  побуті  10 доп клас 14.05

Контрольна робота

Дайте відповідь на запитання.

  1. Для чого використовують мило?

  2. Які синтетичні мийні засоби ви знаєте? Запишіть назви відомих вам марок засобів для прання.

  3. Якщо сульфатна кислота потрапила на шкіру чи одяг, що потрібно зробити?

  4. У харчовій промисловості оцтова кислота використовується як______________________________.

  5. Які луги ви знаєте? Запишіть їх формули.

  6. Які  мінеральні добрива ви  знаєте? Для чого  їх  використовують?

 

Трудове навчання

Тема. Висівання айстр.

Найпопулярніші осінні квіти - це айстри. Їх можна зустріти на клумбах заміських будинків, присадибних ділянках та в межах міста.

Ці рослини радують око на початку осені. Вони бувають різної висоти і абсолютно неймовірних кольорів і відтінків.

Під час висадки айстр у відкритий ґрунт слід знати, що на одному і тому ж місці однорічні рослини добре рости не будуть. Повторна посадка можлива через 4-5 років. Місце під висадку перекопується на штик лопати і дорівнює граблями. Земля повинна бути пухкою.

 

Вирощують айстри двома способами, обидва досить успішні:

  • безрозсадний - безпосередньо висівають насіння в ґрунт;

  • розсадний - посів на розсаду насіння в теплиці або в будинку.

Догляд у відкритому ґрунті

При правильно проведеної підготовці ґрунту посадка айстр і догляд у відкритому грунті включають основні процедури: полив, прополку і підгодівлю, що є навіть для новачків.

Прополка, знищення бур'янів служить профілактикою захворювань.

Розпушування збагачує ґрунт киснем. У посушливий час для збереження вологи рекомендується мульчувати ґрунт.

Вирощування айстр у відкритому ґрунті вимагає виконання ряду правил:

  • не допускати перезволоження ґрунту (призводить до загнивання коренів);

  • регулярно проводити розпушування;

  • своєчасно видаляти хворі рослини;

  • знищувати шкідників - переносників хвороби.

   

Домашнє завдання

  1. Допоможіть  батькам посіяти айстри біля вашого будинку.

  2. Сфотографуйте процес роботи і вишліть фото мені на вайбер.

 

10доп, укр.л-ра                                                   Дата 14.05.2020

Тема. Є.Гуцало «Лось». Тема та головна думка оповідання. Виразне читання діалогів. Заміна діалогу розповіддю від третьої особи однини. Вибірковий переказ прочитаного.

 

Основний зміст уроку

 

Ознайомлення із текстом твору (аудіокнига)

https://www.youtube.com/watch?v=uxg89Y64O8o

 

Текст твору

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=824

 

Тема: зображення боротьби добра і зла в протистоянні світу людей та світу тварин.

Ідея: уславлення мужності, хоробрості, співчуття, бажання допомогати іншим та охороняти дику природу; обурення жорстокістю та користолюбством.

 Сюжетна лінія.

В оповіданні «Лось» зображено історію про те, як двоє хлопчиків, не вагаючись, прийшли на допомогу лосеві, що тонув у річці. Хлопцям вдалося врятувати нового друга, але біда прийшла з іншого боку — врятовану тварину підстрелив їх рідний дядько Шпичак. Мисливець злякався, що племінники повідомлять у заповідник про його браконьєрство, тому навіть пропонував їм хабар за мовчанням'ясо й роги, але діти не стали з ним про це розмовляти. Оповідання завершується тим, що розгублений Шпичак дивиться на мертве тіло лося і йому, як це нещодавно було з дітьми, страшенно хочеться, щоб «лось підняв голову, звівся на свої стрункі міцні ноги і неквапно побіг до лісу, як він ще недавно біг, поки дороги йому не перетнула куля». Але лось так і не ворухнувся.

Аналіз оповідання «Лось» у формі бесіди за питаннями.

- Кого можна вважати головним персонажем твору? Обґрунтуйте свою думку.

- Які почуття викликало у вас оповідання «Лось»? Чому?

- За яких обставин лось потрапив у халепу? Хто прийшов йому на допомогу?

- Як автор описує поведінку лося в ополонці?

- Знайдіть у тексті описи братів і дядька Шпичака. Як автор ставиться до цих персонажів?

- Чим переймався Шпичак над тілом вбитої ним тварини? З чим були пов'язані його хвилювання? Чим зумовлені ці переживання? Чи шкодував він про свій вчинок?

- Чому діти не сперечалися з дядьком, нічого не відповіли на його обіцянки поділитися з ними здобиччю? Як би ви вчинили на їхньому місці?

 

Домашнє завдання

  1. Читати й аналізувати повість «Лось»