Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

14.05.2020р.

Літературне читання

Тема.  Василь  Сухомлинський «Прогаяний  день».  Встановлення послідовності  подій.

Прогаяний  день

        Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:

 – Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай цю книжку про Далекі Сині Гори. Мама показала, де посадити дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.

    Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком. Прокинувся Петрик – ой, лишенько! Сонце вже серед неба. Хотів зараз же до роботи взятися та й подумав: «Ще встигну...» Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу ще трохи та й почну». Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.

   Прийшла мати ввечері й каже:

 – Показуй, що зробив, сину. А Петрикові нічого показати. Соромно йому матері в вічі дивитися. – Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.

     Взяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:

 – Вчора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював тракторист. А ти байдики бив.

    Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків з помідорами й каже:

 – Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.

    Підвела до великої-великої купи зерна.

  – Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.

   Підвела до стінки, вимуруваної з цегли.

   – Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.

   Підвела до великого кам’яного будинку, зайшла з сином. На полицях – паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.

 – Це пекарня, – сказала мама. – Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив. От що таке прогаяний день.

                                                                                           Василь Сухомлинський

Завдання:

1.Чому Петрик не виконав дорученої справи?

       О    Тому, що любив рибалити.

       О    Тому, що не мав почуття відповідальності.

       О   Тому, що любив читати книжки.

2. Що означає вислів «байдики бити»?

          О  вибивати м’яча

          О  ходити пішки

          О  нічого не робити

3. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?

          О   Згаяного часу й конем не доженеш.

          О  Усе добре у свій час.

          О   Гуляй, дитино, поки твоя година.

4. Віднови послідовність подій у творі. Простав цифри в порожні кружечки.

     О      Петрик задрімав.

     О      Сонце вже серед неба.

     О      Результати плідної праці людей за день.

     О      Петрикові нічого показати.

     О      Мама дала доручення Петрикові.

5. Які результати  людської  праці  показала  мама  Петрикові?

6. Які  поради  ти  можеш  дати  Петрикові?

 

Математика

Тема.  Контрольна  робота

  1. Виконати обчислення  письмово  (у  стовпчик).

234 • 3      142 • 4     584 : 2     672 : 4      367+374     845-318 

  1. Обчислити  значення  виразу.

(845 - а) • в, якщо  а=637, в=3

  1. Розв’язати  задачу.

У супермаркеті  було  280  жіночих  і  150 чоловічих  косметичних  наборів. Під  час розпродажу за день  продали четверту  частину   жіночих  і третю  частину  чоловічих  наборів.  Скільки  всього  косметичних  наборів  продали  за  день?

  1. Накресліть  квадрат АВСD  із  стороною  4 см. Знайдіть  його  периметр.

 

 

 

 

 

 

 

Природознавство

Тема. Контрольна  робота № 6 . «Тварини»

Виконайте  тестові  завдання

1. Тварини, для яких кормом є рослини, називаються

       О  хижими

       О  рослиноїдними

        О  всеїдними

2. Познач назви  рослиноїдних  тварин.

        О   косуля

        О   сова

        О  коза

        О  корова

3. Тварини, які живляться і рослинами, і тваринами, називаються…

           О  хижими

           О  всеїдними

           О  рослиноїдними 

4. Обери і познач правильну відповідь. Хижі тварини – це ті, які

  О   годуються травою, гілками дерев, плодами і ягодами

  О    живляться іншими тваринами

  О   живляться рослинами і тваринами.

5.  Познач назви  хижих  тварин.

           О   кріль

           О  вовк

           О   рись

           О  лисиця

6.Першою ланкою в ланцюзі живлення завжди є:                                   

    О    хижа тварина; 

    О   рослина;      

    О    рослинної дна тварина  

7. Склади ланцюг живлення  між… 

Диким кабаном, вовком і дубом

----------------- →     ----------------- →   -------------------

Коником – стрибунцем, журавлем,  травою,  жабою

--------------- →   ------------------ →  - ------------- →  -----------

8. Зайця рятує від ворогів...

              О  Здатність швидко бігати.

              О  Здатність змінювати забарвлення.

              О  Наявність голок.

9.  Сонечко  захищає від ворога...

             О Панцир.

             О  Здатність залишати частину хвоста.

             О  Наявність яскравого забарвлення.

10Дай відповідь. У заповідниках ведеться така природоохоронна робота:

      О    заборонено полювати на звірів, птахів

      О    заборонено підгодовувати тварин

      О     дозволено виловлювати жуків, метеликів.

11. Допиши речення.

Наукова праця, що містить списки рослин і тварин, яким загрожує небезпека зникнення – це … .