Четвер
Конспект уроку
з географії
6 – А клас
14. 05. 2020 р.
Держави світу.
Тема. Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу
та держави – сусіди України на політичній карті світу.
Вивчення нового матеріалу.
-
Найбільші держави за площею.
До найбільших держав за площею і чисельністю належать держави: Росія, Канада, Китай, Сполучені Штати Америки ( США ), Бразилія, Австралія, Індія, Аргентина, Казахстан і Алжир. Найбільша серед рекордсменів країна – це Росія, площа якої перевищує 17млн. кв. км.. Найменша – Алжир – має площу понад 2млн. кв. км. Чотири з найбільших країн розташовані в Євразії – Росія, Китай, Індія і Казахстан. Дві країни в Північній Америці – США і Канада, дві – у Північній Америці – Бразилія і Аргентина, одна в Африці – Алжир і одна представлена одночасно цілим материком – Австралія.
Україна посідає за цим показником 44 місце у світі. Але вона є найбільшою європейською країною, маючи площу близько 604 тис. кв. км.
-
Які держави є найбільшими за чисельністю населення.
На різних континентах є країни, що переважають за чисельністю населення. Так, понад половину населення Землі проживає у 10 найбільших країнах таких, як: Китай, Індія, США, Індонезія, Бразилія, Пакистан, Нігерія, Бангладеш, Росія, Японія. У кожній з цих країн кількість населення перевищує 100 млн. осіб. Лідером є Китай, де проживало 1,3 млрд. осіб, але в зв’язку із Пандемією COVID – 19 кількість населення зменшилася, адже від захворювання на коронавірус померло 4 633 особи. Найменша серед лідерів чисельність населення в Японії – понад 127 млн. осіб.
Серед світових лідерів найбільше найчисельніших держав знаходиться в Євразії. По одній країні розташовано у Північній Америці, Південній Америці й Африці. Серед європейських країн найбільшу чисельність населення має Німеччина – близько 82 млн. осіб. Україна . де мешкає 42, 5 млн. осіб, посідає серед європейських країн шосте місце.
-
З якими державами межує Україна.
Україна межує із сімома державами. На заході Україна межує із Польщею, Угорщиною та Словаччиною, через території яких проходить найкоротший шлях, що зв’язує Україну з країнами Західної Центральної Європи. На сході та півночі України – кордони із Росією, на південному заході – з Молдовою та Румунією. На півночі Україна межує з Білоруссю, через яку здійснюється зв’язок із країнами Балтії.
Україна має вихід до Чорного й Азовського морів, що зв’язує її з такими країнами середземноморського басейну: Болгарія, Туреччина та Грузія.
Запитання і завдання.
-
Опрацюйте конспект уроку ( уважно прочитайте, вивчіть), дайте відповіді на запитання та опрацюйте географічний атлас ( ст.. Політична карта світу).
-
Найбільші держави за площею? Назвіть їх.
-
Які держави є найбільшими за чисельністю населення?
-
З якими державами межує Україна? Назвіть їх.
6– А, зарубіжна л-ра Дата 14.05.2020
Тема. Роберт Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі
Основний зміст уроку
Біографічні дані Роберт Шеклі
https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=5190
Виразне читання Роберт Шеклі «Запах думки».
https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=8649
Аудіокнига Роберт Шеклі «Запах думки».
https://www.youtube.com/watch?v=Zrwn6ibDRZw
Словничок:
Фантастика (в перекладі з грецької “здатність уявляти”) –
1. Поняття, образи, створені уявою, тобто такі, що не відповідають дійсності; вигадка, казка.
2. Жанр літератури, а також твори, що описують явища, події нереальні, не існуючі в дійсності, які містять казкові образи.
3. Щось видумане, нереальне, пов'язане з фантазією.
Оповідання – невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному епізоді (зрідка декількох кількох епізодах) із життя одного (або кількох) персонажа.
Тема – розповідь про аварійну ситуацію в космосі. Зустріч неозброєної людини з тваринами – телепатами на невідомій планеті, поведінка героя в непростій ситуації та успішний вихід із неї завдяки своєму розумові та кмітливості.
Ідея – віра в перемогу людини її розуму.
Паспорт-анкета головного героя оповідання Р. Шеклі «Запах думки»
Ім’я героя |
Лерой Кліві |
Твір, у якому він діє, автор |
«Запах думки» американського письменника Роберта Шеклі |
Вік |
Можливо, молодий чоловік або людина середнього віку |
Професія |
Поштар, командир поштоліту-243 |
Місце проживання героя |
Напевне, Земля |
Місце, де відбуваються |
Зоряне скупчення Сергон |
Екстремальна ситуація, |
Аварійна посадка на незнайому планету |
Дії героя, поведінка в цій |
Не розгубився, не впав у відчай, став спостерігати, напружено думати, аналізувати, |
Риси характеру героя |
Відважний, сильний духом, спостережливий, розумний, знаючий, із багатою уявою, |
Домашнє завдання
-
Вивчити біографію Роберт Шеклі
-
Читати й аналізувати Роберт Шеклі «Запах думки».
(Запитання, які виникли надсилати на ел.пошту Ivannashengera@gmail.com )
6– А, укр.мова Дата 14.05. 2020
Тема. Іменник. Виконання тренувальних вправ
Основний зміст уроку
ІМЕННИК
Іменник - це частина мови, яка означає предмет і відповідає на питання хто? що? (черговий, патріот, птеродактіль).
Предметом у граматиці вважається все, про що можна спитати хто це? що це?, напр.: хто це?- вчений; що це?- картопля.
СИНТАКСИЧНА РОЛЬ ІМЕННИКА
Основна синтаксична роль іменників - підмет (Політики погомоніли трохи та й розійшлися) та додаток (Василь знайшов Степана).
Іменники можуть бути також:
-
неузгодженим означенням (Рука Сашка легла на моє плече);
-
іменною частиною складеного присудка (Він завжди був чудовим хлопцем);
-
обставиною (Наталка з Ларисою вийшли з будинку).
РОЗРЯДИ ІМЕННИКА ЗА ЗНАЧЕННЯМ
Серед іменників виділяються такі групи слів:
1. |
загальні назви - власні назви |
2. |
назви істот - назви неістот |
3. |
конкретні - абстрактні |
4. |
збірні |
5. |
речовинні |
НАЗВИ ЗАГАЛЬНІ І ВЛАСНІ
іменники |
приклади |
загальні |
ручка, перо, галіфе, панама, країна, папір, сонце, щастя, подружжя, телебачення |
власні |
Дніпро, Рябоштан, Марс, Марійка, Василь, Франція, Стецюк, Карпати, газета "ТВпарк", |
Загальні іменники позначають предмети в цілому.
Власні іменники індивідуально позначають окремі предмети або особи.
НАЗВИ ІСТОТ І НАЗВИ НЕІСТОТ
іменники |
приклади |
назви істот |
хто?- гитарист, люди, окунь, зозуля |
назви неістот |
що?- поле, вітер, посуд, клавіатура |
Завдання 1. Виділити окремо назви істот і неістот.
1.Народ, час, простір, круча, рука, боєць, бій, подвиг, тьма, рабство, товариш, космонавт, учень, студентка, буквоїд, шпроти, язик, пальма, друг, Земля, сонце, небо, висота, коваль, кузня, вітер, сніг, грім, життя.
Завдання 2. Прочитай слова. Випиши в одну колонку назви людей, в другу – назви тварин, в третю – назви явищ природи.
Сонце, аптекар, вовк, туман, заєць, слюсар, дощ, пасажир, ведмідь, товариш, кінь, учень, горобець, місяць, метелиця, джміль.
Завдання 3. Запишіть слова у дві колонки: 1) загальні назви; 2) власні назви:
Л(л)ьвів, Ю(ю)пітер, Я(я)р, К(к)раса, Б(б)орислав, І(і)рпінь, С(с)елянство, О(о)беріг, Т(т)ернопіль, У(у)мань, К(к)иїв, Н(н)емовля, Ц(ц)вях, Р(р)івно, Е(е)кономіка, А(а)льпи, Л(л)иман, Ї(ї)вга, Н(н)аддніпрянщина, Ю(ю)ннат, Б(б)ерег, У(у)мань, І(і)менник, Т(т)ишина.
Домашнє завдання
Від поданих слів утвори іменники.
Степовий - … тополиний - …
сибірський - … північний - …
нічний - … болючий - …
біжить - … снідає - …
(Виконане завдання надсилати на ел. пошту Ivannashengera@gmail.com )