Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Основи  здоров’я  7б  клас 16.04.20

Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти про наркотики.

  1. Наслідки вживання наркотиків. 

Наркотик — це отрута, що поволі руйнує не тільки внутрішні органи людини, але її мозок і психіку. Бензин або клей «Момент», наприклад, перетворюють людей на розумово неповноцінних за 3-4 місяці, «безпечна» конопля — за 3-4 роки. Людина, котра вживає морфін, через 2-3 місяці повністю втрачає людську подобу. Ті, хто вживають кокаїн, живуть не більше 3-4 років. Вони гинуть від «розриву» серця або від того, що їхня носова перетинка стоншується і нагадує пергаментний листок, який тріскається, лопається, і врешті-решт усе закінчується смертельною кровотечею. У разі вживання ЛСД людина втрачає здатність орієнтуватися у просторі, у неї з’являється відчуття того, що вона може літати. Дуже часто такі наркомани починають вірити у свої можливості і стрибають із даху багатоповерхового будинку…

Куріння марихуани: порушення короткочасної пам’яті, зниження уваги, сприйняття і здатності мислення, уповільнення рефлексів і зменшення рухової активності, розвиток захворювань дихальної системи, рак легенів і розвиток злоякісних пухлин мозку, ураження імунної і статевої системи.

Кокаїн: катастрофічно швидке звикання, схильність до параної і можлива миттєва смерть від крововиливу в мозок, гострої серцевої або легеневої недостатності.

Для того щоб відчути таке ж задоволення, як від перших доз, кокаїн доводиться вживати дедалі частіше й у великих кількостях. Якщо спочатку наркотик вводять, щоб відчути ейфорію, то в подальшому — щоб просто почуватися нормально і уникнути стану роздратованості або пригніченості.

Кокаїн: неспокій, підвищений артеріальний тиск, посилене серцебиття, втрата апетиту, підвищена активність і стомлюваність, збуджений стан, нервове тремтіння, головні болі, блідість, слабкий пульс, нудота, блювання, підвищення температури тіла, холодний піт, нервозність, підвищена збудливість, зміна настроїв, галюцинації, безсоння, пригнічений апетит поряд із постійним відчуттям голоду, імпотенція, серцева аритмія, м’язові спазми, біль у грудях, марення, прискорене дихання, конвульсії, втрата свідомості, смерть.

Прийом метамфетаміну: сильне збудження, запаморочення, втрата апетиту, сухість у роті, часте сечовипускання, пронос, ейфорія, душевне сум’яття, галюцинації, біль у грудях, непритомність, підвищене потовиділення, гарячка, висип, параноя, маячні синдроми, жар, конвульсії, кома, крововилив у мозок, смерть.

Прийом екстазі: ейфорія, галюцинації, сильне зневоднення організму, нудота, судоми, апатія і депресія, руйнування печінки, нирок, імпотенція, розлади психіки, серцево-судинна недостатність.

Уживання героїну: запаморочення, слабкість, неможливість сконцентрувати увагу, апатія, посилене сечовиділення, нудота, блювання, потовиділення, знижене сприйняття больових відчуттів, уповільнене, поверхневе дихання, знижений артеріальний тиск, уповільнення серцевого ритму, рубцювання і стиснення вен у результаті ін’єкцій, захворювання печінки та нирок, фізичне і психологічне виснаження організму, звуження зіниць до розміру шпилькової головки, низький артеріальний тиск, повільний і порушений ритм серцебиття, низька температура тіла, глибокий сон, ступор (знерухомлення), кома, смерть.

Наркомани, незалежно від виду наркотику, довго не живуть. Вони втрачають характерний для живих істот інстинкт самозбереження. Це призводить до того, що близько 60 % із них упродовж перших двох років після залучення до згубної звички роблять спробу самогубства. Багатьом це вдається.

  1. Міфи і факти про наркотики.

Опрацюй  схему  у  підручнику https://pidruchnyk.com.ua/742-osnovi-zdorovya-boychenko-vasilashko-gurska-koval-7-klas.html  на  с. 100-102.

Переглянь  фільм  за  посиланням.

https://www.youtube.com/watch?v=UDl0fXM9UCI

 

завдання.

Опрацюй  §26 https://pidruchnyk.com.ua/742-osnovi-zdorovya-boychenko-vasilashko-gurska-koval-7-klas.html

Напиши  своєму  однолітку  лист: «Твої друзі вживають наркотики, а ти вагаєшся: бути, як усі в компанії, чи проявити силу характеру і стати на бік здорового способу життя, …»

 

7 – Б клас, інформатика                          16.04

Тема. Етапи  реалізації проектів.

Опрацювати по даній темі §5.2 (с. 213-217).

Домашнє завдання.

Працюємо з комп’ютером. Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 

Дайте відповіді на запитання в кінці параграфа.

Посилання на підручник:

https://4book.org/uchebniki-ukraina/7-klass/1894-informatika-7-klas-rivkind-2015-ukr.

Фізика

Механічний рух в природі і техніці.

 

Д/з Переглянути відео:

«Коливальні процеси у природі і техніці»

https://www.youtube.com/watch?v=nzxX4hiKGS8&t=86s

 

«Механічний рух  Шлях  Переміщення»

https://www.youtube.com/watch?v=2c-McivQVQU&t=113s

 

7Б                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Я люблю ходити до школи.

https://www.youtube.com/watch?v=_vrbzOXC_tc

1)Перекласти слова

1) cope with 2) moreover 3) daily chores 4) furthermore 5) essential

6) all things considered 7) vital subjects 8) for instance

9) in addition 10) provide 11) well-rounded 12) rather 

2)Заповнити пропуски.

1. My favourite subject at school is …  .                                                                                          2. I am interested in it because it is very …  .                                                                                                   3. We usually …, …  at this lesson.                                                                                                                                                        4. The teacher is a very … person.                                                                                                      5. I don’t quite like … as it is boring and not interesting for me.                                                             6. I’m not good at … because …  .

3) Виконати завдання

https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=8552

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)

7 – Б клас        Всесвітня історія

Тема. Культура Османської імперії

І. Вивчення нового матеріалу 

Освіта і наука

Визначальний вплив на розвиток освіти мав іслам. Школи (медресе) існували лише при великих мечетях і були покликані виховувати мусульманських богословів і суддів.

У школах вивчали арабську і перську мови, мусульманське право і богослов’я, логіку й арифметику. Навчатися мали можливість лише діти заможних батьків. Наприкінці XV ст. було відкрито першу математичну школу.

Значними були досягання в галузі географічних знань. Мореплавець Пірі Реїс склав морський атлас «Бахрійс» (1517), де навів повний опис Егейського і Середземного морів та карту світу.

Наприкінці XV ст. розпочалося складання історичних хронік, які містили виклад світової і турецької історії. Найвідомішою була багатотомна «Османська історія», написана у другій половині XVI ст. Ібн Кемалем. Мандрівник і вчений Евлія Челебі написав «Книгу мандрів», де розповів про відвідані ним європейські країни.

Література

Кінець XVI – початок XVII ст. вважається «золотою добою» турецької поезії. Основними її жанрами були хасиди (хвалебні оди) і газелі (ліричні вірші). Відомою поетесою була Мірханум, високоосвічена жінка, автор віршів про кохання. Поет Мехесі започаткував гумористичний жанр поезії. Ільяс Ревані оспівував повсякденне життя мешканців Стамбула. «Султаном» турецьких поетів уважався Моял Махмуд (псевдонім Абдул Бакі).

У міській літературі найбільшою популярністю користувався жанр латіфів – коротких розповідей та анекдотів. Найвідомішими були латіфи Бурси Лямі, який уперше включив до своїх збірок розповіді про Ходжу Насреддіна.

За часів занепаду Османської імперії набули поширення сатиричні твори. Поети Вейсі та Нефі – його найвідоміші представники – у своїх сатирах висміювали сановників і візирів (Вейсі «Повчання Стамбула», Нефі «Стріли долі»).

Архітектура і живопис

Основними пам’ятками тогочасної турецької архітектури були мечеті, палаци, мавзолеї. Найвідомішим турецьким архітектором XVI ст. був Ходжа Сіман (1490–1588). За своє довге життя він збудував понад 360 різноманітних споруд. Найвідомішими серед них стали мечеті Шахзаде і Сулейманіє в Стамбулі, мечеть Селіма в Едірне.

Палаци і мечеті прикрашалися рослинними і геометричними орнаментами, різьбленими на дереві та камені. Це було обумовлено забороною ісламу зображувати людей і тварин.

Набув поширення жанр мініатюри. Її стиль був значною мірою наслідуванням турецькими майстрами традицій італійського мініатюрного живопису.

У XVI ст. великої популярності набули жанрові мініатюри, виконані Османом.

Розвивалася книжкова мініатюра. Зразком цього жанру став рукопис «Хунер-наме», прикрашений 300 великими кольоровими ілюстраціями та 65 мініатюрами. Характерним є те, що, незважаючи на заборони ісламу, на багатьох ілюстраціях зображені люди, тварини і птахи.

 

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати 28 параграф

Підручник: https://pidruchnyk.com.ua/774-vsesvtnya-storya-pometun-malyenko-7-klas.html

 

Українська мова, 16.04.20р.

Тема. Навчальний диктант. Тренувальні вправи щодо правильного написання прислівників.

 

Теоретичний матеріал:

Навчальний диктант.

Дивний світ

У цьому світі дивне усе: квітка і плід, вітер і зірка, краплина води і найдрібніша піщинка. Та, мабуть, для самої людини немає нічого дивнішого, ніж вона сама. От, здавалося б, кого вона краще знає, о як не себе. Адже сама з собою не розлучається ні вдень, ні вночі, під своїм-таки поглядом їсть і п'є, і не спускає з себе ока ніколи і ніде.

Бачить на своїй шкірі кожну волосинку й кожну плямочку; чує, як б'ється її серце; відчуває, як народжується в голові кожна думка і навіть натяк на думку. І все ж таки, мабуть, немає для людини нічого таємничішого і загадковішого, ніж вона сама. Ось розгадана ще одна таємниця. Вже, напевне, можна було б осягнути всю глибину її душі... Але ж ні, несподівано постають нові загадки.

Тренувальні вправи щодо правильного написання прислівників.

1.Запишіть слова, знявши скісну лінію.

По/святковому, по/теперiшньому,по/материнському , по/українському, по/моєму; будь/куди, казна/коли, хтозна/скiльки, де/небудь, так/то, як/таки, якось/от, по/перше, швидко/швидко, зроду/вiку, тишком/нишком, рано/вранцi, бiльш/менш, сама/ самотою , де/не/де,  раз/у /раз, день/у/день,рік/у/рік , де/коли.

 

2. Запишіть прислівники ,знімаючи риску.

По/польськи,на/вхрест,з/середини,по/дитячому,час/від/часу,

до/смаку,такий/сякий,хтозна/куди,по/київськи,у/ночі,куди/небудь,що/тижня, сила/силенна,все/одно,коли/небудь,будь/де,рано/вранці,ані/трохи, на/вшпиньки.

 

3. Вставте в подані прислівники пропущені н або нн.

Шале (н,нн)о,ображе(нн)о,гума(нн)о,багря(нн)о, приєм(н, нн)о, безпереч(н, нн)о, потріб(н, нн)о, соняч(н, нн)о, невблага(н, нн)о, непримире(н, нн)о, страше(н, нн)о, без підстав(н, нн)о, сором(н, нн)о, нужда(н, нн)о, несказа(н, нн)о.

 

Домашнє завдання:

Складіть і запишіть речення із поданими прислівниками та співзвучними з ними словами.

Насторожі-на сторожі, вниз-в низ,усередині-у середині,помалу-по малу,доволі-до волі,востаннє-в останнє,вбік-в бік,додому-до дому.