Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Тема: КРАЇНА СПІВУЧИХ МЕЛОДІЙ

 

·        Пригадайте: які обрядові, жартівливі, дитячі пісні ми вивчали?

Багато композиторів писали твори, що називають піснями без слів. Вони призначені не для співу, а для виконання на різних музичних інструментах. Головні мелодії таких творів звучать, як пісня — протяжно, співуче, мелодійно в супроводі акомпанементу. Проте твори з такими назвами дуже розмаїті за змістом і почуттями, які втілюють композитори.

Найпопулярніші види пісень: колискові, ліричні, обрядові, жартівливі, гімни, пісні-марші, пісні-танці тощо. Особливий різновид пісенної музики — інструментальні пісні без слів.

Поміж великої та різноманітної спадщини німецького композитора, засновника жанру пісні без слів, Фелікса Мендельсона, чільне місце посідають саме пісні без слів для фортепіано — він написав 48 фортепіанних п’єс із такою назвою! Мендельсон звертався до цього жанру протягом усього свого творчого життя, і кожному слухачеві його пісня може розповісти свою історію.

· Послухайте «Пісню без слів» Ф. Мендельсона та поміркуйте, про що розповідає ця музика. 

Слухання «Пісні без слів» Ф. Мендельсона

https://www.youtube.com/watch?v=5hif1eTnKCQ

У країні Співучих Мелодій ми також можемо зустрітися з баркаролою,  

серенадою, билиною. За цими незвичайними поки що для вас словами також стоїть пісня.

Слово баркарола означає «пісня венеціанських човнярів». Така пісня може звучати і у вокальному виконанні, і в інструментальному.

Баркарола має мрійливо-ліричний характер зі спокійною плавною мелодією на фоні розміреного супроводу, що нагадує ритм руху весел та сплески хвиль.

https://www.youtube.com/watch?v=rwF4Hg_NYZs 

Серенада означає «вечірня пісня», що пов’язано з поетичними образами кохання: ці ніжні ліричні пісні у давнину лицарі співали під вікнами своїх коханих. 

· Послухайте твір Ф. Шуберта «Вечірня серенада». Про які почуття розповідає ця музика? https://www.youtube.com/watch?v=iM3rK86Y-nc

 

Слухання твору Ф. Шуберта «Вечірня серенада»

 

Сьогодні ми вивчимо жартівливу пісню — Михайла Старокадомського «Любитель-рибалка» https://www.youtube.com/watch?v=oLhgzU8Ikic 

· Послухайте її. Про що йдеться у цій пісні?

 

Слухання, розучування пісні М. Старокадомського «Любитель-рибалка», виконання різним складом (заспів — хором, приспів — соло або ансамблем)

 

Продовження розучування пісні 3. Компанійця «Пісенька горобчика»

 

 

·  Що спільного між «Піснею без слів» Ф. Мендельсона та піснею М. Старокадомського «Любитель-рибалка»?

·  Чому обидва твори ми називаємо піснею?

·  Про які види пісень ми дізналися сьогодні?

Літературне читання.

Тема. Робота над змістом віршів. Вірш В. Ткаченко “Квітень”.

Опрацювання вірша В.Ткаченко “Квітень”.

Запитання до вірша.

  • Які кольори автор побачив навколо?

  • Який настрій викликав вірш?

  • Цвітіння яких рослин описано у вірші? Прочитайте.

 

Словникова робота.

Луки, зливи, квітник, блакитні, кораблі, справжній. (Пояснити значення слів).

Завдання.

Доберіть до іменників прикметники із вірша : ручаї (блакитні), кораблі (паперові), верби....,

проліски...., ліщина...., квітник....

  • Знайдіть у вірші весняні слова. (Наприклад квітень, квітне.... та інші).

Домашнє завдання. Виразно читати вірш В. Ткаченко “Квітень”.

 

 

 

Українська мова.

Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення. Написання переказу за прочитаним твором без зачину і кінцівки.

Прочитайте  текст . Яких частин не вистачає .

    Та одного разу трапилося несподіване. Замість ластівки я побачив у гнізді горобця. Він зухвало цвірінькав, водив своїми жовтими очима й відчував себе господарем у чужій оселі.

    Ае бачили б ви, що робили ластівки! Вони злетілися сюди з усіх дворів з мокрою глиною в дзьобиках. Ластівки вирішили замурувати горобця. Він залишався у затишному гнізді непереможний і самовпевнений.

  От уже видніється тільки його голова, Уже тільки очі виблискують.... А ластівки несуть і несуть свої цеглинки.....

Доиашнє завдання. Запишіть доповнений переказ.

   

 

 

Математика.

Тема. Розв'язування рівнянь, у яких один із компонентів поданий виразом зі змінною. Розв'язування задач.

Завдання 993.

Розв'язання рівняння.

54:х =23-14

54:х=9

х=54:9

х=6

54:6=9

23-14=9

9=9

Розв'язати рівняння за зразком № 997,999.

Домашнє завдання сторінка №995.