Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Дата: 16. 04 . 2020

 

Тема   Сонячні Італія та Болгарія

 

4.ОСНОВНА ЧАСТИНА

Італія вважається колискою музичного мистецтва. Композитори всього світу захоплюються італійською музикою. Окрім того, Італія відома майстрами з виготовлення скрипок: Аматі, Гварнері та Страдіварі. їхні шедеври мають особливе звучання, що нагадує дзвінкі жіночі голоси.

У дусі італійської баркароли написали свої фортепіанні твори композитори П. Чайковський та М. Лисенко.

Баркарола — пісня венеціанських човнярів.

Сьогодні прозвучить «Баркарола» композитора М. Лисенка. У цьому творі композитор використав українську народну пісню «Пливе човен».  https://www.youtube.com/watch?v=532xorJulu0 

Простежте за розвитком музики української народної пісні «Пливе човен», яку використав композитор у цьому творі.

Визначте особливості музики: темпу, супроводу

Слухання  Микола Лисенко, Баркарола.

 https://www.youtube.com/watch?v=I_hDlCfQUFE 

  • Чи сподобався вам музичний твір?

  • Чи хотіли б послухати його вдруге?

  • Що можна уявити?

Фортепіанна п'єса М. Лисенка - один із найкращих творів композитора, пройнятий любов'ю до народної пісні.

В ній композитор виразив любов до української пісні і рідної природи.

Подорожуючи Італією, Сергій Рахманінов захопився італійською музикою, що знайшло відображення в «Італійській польці». Вона, як і італійська пісня, дуже мелодійна та граційна.

- Пригадайте, як танцюють польку і чому вона має таку назву.

Полька — веселий рухливий дводольний танець. Його виконують парами з підскоками. Характер у польки легкий, грайливий. Послухайте танок ще раз і легкими рухами рук, нібито танцюючи, підкресліть пульс музики.

Слухання Сергій Рахманінов. «Італійська полька».

https://www.youtube.com/watch?v=_pAeGBAfS3k 

  • Який настрій викликає цей твір?

  • Що ви уявляєте, коли слухаєте  цю музику? Який характер твору?

Вивчення пісні День народження муз А. Олєйнікової, сл Н. Іванової

https://www.youtube.com/watch?v=Hocda_sAfI0 

 

5. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  • Допоможи Тріольчику обрати слова-характеристики творів, які слухали на уроці.

 

 

 

6 .ПІДБИТТЯ  ПІДСУМКІВ УРОКУ

Яке враження склалося у вас від музичних творів?

Що їх об'єднує?

Музика - спільна мова всіх народів. Музичні  твори композиторів близькі своєю поетичністю та мелодійністю і Близкість музичної мови народів не випадкова - їх споріднює любов до рідного краю, народу, щире та емоційне ставлення до краси рідної природи. На відміну від розмовної, музична мова  зрозуміла без перекладу.

Літературне читання 16.04.20, 4-б

Тема. Урок позакласного читання. Людина починається з добра.

 Завдання 1. Вибрати за власним бажанням літературний твір.   Записати у зошит назву та автора даного твору.

Завдання 2. Прочитати вголос (5 разів).

Завдання 3. Словникова робота. Невідомі, незрозумілі слова записати у зошит, а їх значення  розпитати у батьків.

Завдання 4. Скласти запитання до змісту літературного твору  (записати у зошит).

Завдання 5. Скласти характеристику головного героя (записати у зошит).

 

Українська мова 16.04.20, 4-б

Тема. Дієслова теперішнього часу.  Змінювання дієслів теперішнього часу  за числами. Дієслова вжиті у переносному значенні.

*Пригадайте!

Скільки є форм часу? Назвіть їх. Наведіть приклади.

Вправа 290 (завдання 2, 3), с. 147. Завдання. Розгляньте таблицю змінювання дієслів теперішнього часу за особами і числами. Правило с. 147

Вправа 291 (завдання 1, 2, 3), с.148

Вправа 292 (завдання 1, 2, 3),с. 148

 Вправа 293 (завдання 1, 2),с. 149

Домашнє завдання. Вправа 294 (завдання 1,2,3), с.149-150; вивчити правило с. 147