Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

четвер 19.03

19 03                                 7-А клас                              Геометрія

Тема. Дотична до кола, її властивості

Означення. Дотичною до кола називають пряму, яка має з колом лише одну спільну точку. Цю точку називають точкою дотику.

Теорема 1. Дотична до кола є перпендикулярною до радіуса, який проведений в точку дотику.

Наслідок. Відстань від центра кола до дотичної до цього кола дорівнює радіусу кола.

Теорема 2. Якщо пряма проходить через кінець радіуса кола і перпендикулярна до цього радіуса, то ця пряма є дотичною до даного кола.

Теорема 3. Відрізки дотичних, проведених з однієї точки до кола, рівні між собою.

Домашнє завдання.  Вивчити теореми і наслідок.

 

 

7а, зарубіжна література                                Дата 19.03.2020

Тема. Олександр Грін (1880-1932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реалістичного і фантастичного в повісті.

 

Основний зміст уроку

 

Біографія письменника

Олександр Грін (Олександр Степанович Гриневський) (1880 — 1932) – письменник, прозаїк.

Народився 11 серпня 1880 року в невеликому містечку Вятської губернії. В дитинстві у своїй біографії Олександр Грін мріяв про пригоди. Тому після закінчення училища в рідному місті поїхав в Одесу, де почав служити матросом на судні.

Випробував безліч професій, пішов служити. Після дезертирства став спілкуватися з есерами, які потім допомогли організувати другий втечу.

У 1919 році в біографії Олександра Гріна настав черговий військовий період – він пішов служити в Червону Армію. У ті роки почав писати повість "Червоні вітрила". Після 1929 року Грін живе в Криму (Феодосія, селище Старий Крим). Там письменник провів останні роки свого життя.

 

Прослухайте коротко біографію О.Гріна

https://www.youtube.com/watch?v=okTYy3_8kiY

 

Перегляньте буктлейлери до твору

  1. https://www.youtube.com/watch?v=8N82k_UvBCU

  2. https://www.youtube.com/watch?v=2Bg8zsLtD-A

 

Словникова робота. Твір «Пурпурові вітрила» називають повістю, казкою, романтичною поемою. Сам автор сказав, що це повість про капітана та дівчинку, а підписав її «феєрія».

Казка – один із основних жанрів усної народної творчості, розповідний твір про вигадані, фантастичні події, які сприймаються і переживаються як реальні.

Фантастика – різновид художньої літератури, який зображує нереальні події та явища, створені фантазією автора.

Повість – розповідний художній твір, в якому змальовано широку картину життя ряду персонажів протягом тривалого часу

Феєрія – театральна або циркова вистава з фантастично-казковим сюжетом, з широким використанням сценічних ефектів і трюків. В літературі твір з  використанням чарівних елементів для розкриття сюжету і основної думки.

 

Бесіда для виявлення первісного читацького сприйняття.

  • Чи сподобався вам твір? Чим саме?

  • Які герої найбільше запам’яталися?

  • Чи став хтось із героїв вашим ідеалом? Чому?

 

Бесіда над змістом повісті.

  1. Де відбувається дія твору?

  2. Чому Лонгрен, матрос із «Оріона», покинув службу?

  3. Кого Лонгрен вважав винуватцем смерті своєї дружини?

  4. Як смерть дружини вплинула на Лонгрена?

  5. Розкажіть про подію, після якої мешканці Каперни зненавиділи Лонгрена та його доньку. Оцініть ситуацію: чи правильно вчинив Лонгрен? Що ним керувало?

  6. Якою росла Ассоль?

  7. Які ігри любила Ассоль?

  8. За яких умов відбулася зустріч Ассоль з чарівником-фольклористом?

  9. Що напророкував дівчинці Егль? (виразне читання пророцтва)

 

Робота з таблицею «Реальне і фантастичне у творі О.Гріна «Пурпурові вітрила»

Реальне

Фантастичне

Життя бідних рибалок, їхній побут, становище дітей – напівсиріт, негативне ставлення оточуючих до тих, хто на них не схожий, особливо серед дітей.

Здійснення чуда, фантастичні пейзажі, щасливий кінець.

 

Домашнє завдання.

 –Прочитати повість

На вибір завдання високо рівня:

- Написати твір-мініатюру «Моя заповітна мрія».

 – Скласти кросворд, намалювати ілюстрації до твору.

 

7a

Тема: Де провести вихідні

T.:  Good morning! Are you ready for our English lesson? Let’s mark the absentees? Who is absent today?

The theme of our today’s lesson is “Weekend”. We are going to continue working with English transcription and train both countable/uncountable nouns and plural of nouns, and brush up the adverbs of frequency. We’ll listen to and sing “Free Time Song” and speak about our weekend today. Be attentive and active. Let’s work hard and have some fun, English lesson has begun.

 2. Уведення в іншомовну атмосферу. Фонетична зарядка                                                                                                              

                                                                                                                                                             а) T.: Lets brush up English transcription. Read all together                                                                                                                                       

Голосні звуки                                                                                                                                                                                                      

Монофтонги

Дифтонги

Короткі            [i ]   [Λ ]   [ɒ, o ]   [Ʊ, u  ]   [æ  ]   [  e ]   [ə]   

[eɪ]  [əʊ]  [aɪ]  [aʊ]

Довгі                 [i:]    [a:]   [ɔː ] [ u: ] [ɜː , ə:]   

[ɔɪ]  [ɪə] [[ʊə]

                                                                                                                                                                                                   Приголосні звуки  

Парні приголосні

Непарні приголосні

Глухі       [p]  [f] [t] [k] [s] [ ʃ ] [] [θ]

                      [m] [n] [l] [r]

Дзвінкі [b]  [v]  [d]  [g]  [z]   [ ʒ ]  []  [ð]

                      [j] [ŋ] [h] [w]

 

  1. Do you love your free time?

  2. What can you do on weekend? 

  3. Are you boring on your free time? Why?

  4. How many days off do you have?

  5. When do you get up on Sunday?

  6. What do you usually do during weekends?

  7. What do you do if the weather in sunny?

T.:  We use such adverbs of frequency with Present Simple as usually - зазвичай, never- ніколи, always - завжди, sometimes – інколи. Fill in the gaps with a suitable adverb of frequency                                                                                                                                                

  1. I _____ read comics at the weekend.

  2. She ________ visits her grandpa on Sundays.

  3. They _______ go shopping at the weekends.

  4. He ______ goes to the cinema on Saturdays.