Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

четвер 19.03

19.03.20 р.

Зарубіжна література

Тема. Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін».

Роман – це великий за обсягом і складний за будовою епічний твір, у якому широко охоплені важливі й складні суспільні про­цеси, всебічно і в розвитку показані численні персонажі. У романі розвивається кілька сюжетних ліній, пов’язаних з долею го­ловних героїв.

Віршовий розмір або метр (грец. metron — міра) — поширений у силабо-тонічній версифікації термін для позначення особ­ливостей ритмічної одиниці, покладеної в основу певного віршо­вого твору, власне — міра вірша, його загальна схема, з якою узгоджуються його елементи (ямбічний розмір, дактилічний роз­мір тощо).

Строфа (онєгінська) –  це 14 рядків: три чотиривірші і завершальний двовірш. Схема строфи – абаб ввгг деед жж.

 

Презентація до теми за посиланням

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-vzaemodia-romantizmu-i-realizmu-v-romani-o-s-puskina-evgenij-onegin-tradicii-svitovoi-literaturi-i-kulturi-u-tvori-138936.html

 

Домашнє завдання

Читати роман «Євгеній Онєгін» ст.88-93 за посиланням http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/9_klas_zarubizhna_literatura_kovbasenko_2017.pdf

 

9 – Б клас    Всесвітня історія

Тема. Велика Британія у першій половині ХІХ ст.

І. Вивчення нового матеріалу

Перша парламентська реформа (1832 р.) та її наслідки

  • Передумови парламентської реформи:

• успіхи економічного розвитку;

• зростання ролі промислової буржуазії у суспільному житті.

Причини парламентської реформи

1. Тогочасна виборча система усувала від політичної влади промислову буржуазію, яка значно зросла і зміцніла в роки промислової революції, почала претендувати на політичне представництво в парламенті, де значну перевагу мала земельна аристократія.

2. Нові промислові центри — Манчестер, Бірмінгем, Лідс та інші — не мали своїх депутатів у парламенті.

3. У Великій Британії існувало багато “гнилих містечок”, які мали значне представництво в парламенті.

4. Одночасно з підприємцями в русі за виборчі права взяли участь і робітники, дрібні власники, які теж не мали виборчих прав.

Усе це зумовило необхідність проведення реформи виборчої системи.

Політика — завоювання, утримання й використання державної влади, мистецтво управління державою.

Політичні права — права, пов’язані з участю у створенні та діяльності органів влади.

7 червня 1832 р. Парламент ухвалив законопроект про реформу виборчої системи.

Чартизм

Назва походить від слова хартія (грамота), яку виробили робітники для подання до парламенту.

Англійською мовою хартія називається “чартер”. Підписання петиції до парламенту супроводжувалося масовими мітингами, демонстраціями, маніфестаціями в її підтримку.

Чартистський рух — початок самостійної, організованої, масової політичної боротьби робітників за свої права і свободи. Політична боротьба робітників — боротьба за вплив на державні справи, боротьба за владу.

Причини чартистського руху:

Тяжке становище робітників, яке погіршилося з настанням економічної кризи 1836 p., що охопила всі провідні галузі англійської промисловості:

• зростало безробіття,

• зростали ціни на продукти харчування,

• зростали податки,

• криза нанесла смертельного удару по ручних ткачах різних галузей текстильного виробництва, серед яких розпочався голод.

Економічна криза — масове закриття підприємств через відсутність попиту на вироблювані товари.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати 5 параграф ст. 56 – 61 (Всесвітня історія, авт. СорочинськаМартинюкГісем,)

2. Скласти хронологічну таблицю подій.

Тема: Шкільне життя

P1: A school is a place where we become cleverer

P2: A school is a place where we take part in different school activities

P3: - We have a lot of friends

P4: - We study interesting subjects

P5: - We learn new things and facts

T: What don`t you like at school?

P1: We have no time for sports and hobby

P2: We have to get up early in the morning every day

P3: We are tired of doing homework

P4: - We depend on teachers` mood

P5: - We have many tests and exams

P4: - We worry about good marks

P4: Some our school subjects are useless and boring.