Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

четвер 19.03

Застосування електролізу у промисловості та техніці

Всі матеріали доступні за посиланням

(копіюєте посилання і вставляєте в адресний рядок)

https://drive.google.com/drive/folders/1dwEZnLWorMNUEP__nQZNNaBLli6VWO6o?usp=sharing

 

Д/з Опрацювати презентацію «Електроліз», дати відповіді на запитання:

1. Що таке електроліз?

2. В яких галузях використовують електроліз?

3. Що таке гальванопластика?

 

Основи  здоров’я. 7б клас 19.03

Вплив засобів масової інформації на здоров’я.  Найближче  оточення підлітка.

  1. Вплив засобів масової інформації на здоров’я. 

Вплив інформації ЗМІ може бути позитивним і негативним.

Позитивний вплив. 

  • ЗМІ інформують про все, що сталося в країні та світі.

  • Пізнавальні статті та передачі сприяють інтелектуальному розвитку.

  • Комерційна реклама інформує про нові товари.

  • В інтернет-магазинах можна купити товар, не виходячи з дому.

  • Соціальна реклама пропагує загальнолюдські цінності — здоровий спосіб життя, корисні звички, доброзичливість, повагу до оточуючих, толерантність. Сприяє турботливому ставленню до навколишнього середовища.

  • Рекламні ролики про збройні сили вчать зростати громадянами своєї країни, уміти її захищати.

  • Щоб відпочити чи заспокоїтися, можна послухати музику улюблених виконавців або переглянути комедійні кінострічки.

Негативний вплив. 

  • ЗМІ часто повідомляють про агресію, жорстокість, насилля.

  • Головні персонажі бойовиків вирішують проблеми силою. Пограбування, перестрілки, вороже ставлення до оточуючих стають звичними.

  • Рекламні ролики й фільми часто пропагують хибні цінності, нав’язують певну поведінку й спосіб життя. Можуть провокувати формування шкідливих звичок, впливати на психологічний стан.

  • Підлітки не завжди можуть відрізнити віртуальний світ від реальності. Вони наслідують поведінку героїв фільмів і мультфільмів у щоденному житті. Поводяться грубо, зухвало, а іноді жорстоко. Намагаються розв’язати конфліктні ситуації силою. Під впливом таких фільмів і телепередач підліток може стати байдужим до оточуючих, жорстоким і грубим, не співчуває і не співпереживає оточуючим.

  • У соціальних мережах знайомляться заочно. На жаль, люди бувають і добрі, і лихі. Підліток навіть не усвідомлюватиме негативного впливу знайомства, але може стати дратівливим, агресивним, набути шкідливих звичок.

  • Дівчата і хлопці часто захоплюються комп’ютерними іграми. Вони проводять багато часу за комп’ютером, нехтують навчанням і відпочинком на свіжому повітрі. Урешті-решт, таке захоплення шкодить здоров’ю.

  • Якщо часто дивитися телевізор і багато часу проводити за комп’ютером, може виникнути залежність. Це негативно впливає не тільки на психологічний, а й на фізичний стан здоров’я.

  • Порушується розпорядок дня, підлітки мало відпочивають, погано сплять.

  • Малорухливий спосіб життя призводить до порушення постави.

  • Мигтіння зображення на екрані негативно впливає на гостроту зору й роботу мозку підлітків, у них послаблюється увага.

  1. Найближче  оточення підлітка.

— Родина, друзі, однокласники, вчителі, керівники гуртків, членами яких ви є, сусіди або знайомі, з якими ви часто бачитесь і спілкуєтеся, — це ваше найближче оточення.

Сім’я є первісним осередком суспільства, першою формою соціальної спільноти. Саме сім’я найсильніше впливає на поведінку і вибір підлітків. Одним із важливих напрямів сімейного виховання є формування здорового способу життя. Адже кожен із батьків бажає, щоб дитина виросла фізично і психічно здоровою, без шкідливих звичок. Багато в чому формування здорового способу життя залежить від традиційних складових цього впливу: стилю життя сім’ї, характеру взаємостосунків між батьками й дітьми, участі обох батьків у вихованні, спільного проведення родиною вільного часу тощо. Отже, спосіб життя сім’ї переважно обумовлює і спосіб життя дітей. Численні дослідження свідчать, що сімейні конфлікти між самими батьками, батьками й дітьми, застосування фізичних покарань, нерозуміння батьками дітей, нестача батьківської уваги, підтримки дитини, — все це стає причиною того, що процес становлення особистості підлітка відбуватися складніше, ніж звичайно.

Найближче оточення сприяє формуванню як позитивних, так і негативних звичок і цінностей. Так, у сім’ї, де батьки зловживають алкоголем, може вирости дитина з переконанням, що такий спосіб життя є нормою. У родині, де не поважають старших, імовірно, виростуть егоїсти та неспівчутливі діти. Тренер спортивної команди з переконаннями «перемога над усе» не завжди зможе виховати ціннісне ставлення до збереження здоров’я в юних спортсменів.

Завдання:

  1. Який вплив мають ЗМІ  на ваше здоров’я?  Запропонуй альтернативу перегляду  телебачення  та інтернету  в  період  карантину.

  2. Змоделюйте  вплив вашого  оточення  на  ваше здоров’я.


 

7 – Б клас        Всесвітня історія

Тема. Новгородська боярська республіка.

І. Вивчення нового матеріалу

Тенденції до відокремлення від Києва у Новгороді Великому — столиці Новгородської республіки виявилися вже на початку XI століття. Їхнім виразником було новгородське боярство, підтримане міським населенням, зобов'язаним платити данину та поставляти війська для походів київського князя. На початку XII століття Новгород уже починає запрошувати князів без узгодження з київським великим князем. У 1136 році боярство й купецька верхівка Новгородської феодальної республіки, використавши широкий рух народних мас, домоглися політичної самостійності. Значні торгово-ремісничі посади існували в стародавніх новгородських містах — Старій РуссіЛадозіТоржціКореліОрєшку, що мали політичне самоврядування та вважалися пригородами (васалами) Великого Новгорода.

Вищим органом влади Новгородської республіки було віче, на яке могло збиратися як міське, так і вільне сільське населення. Воно обирало з середовища боярства посадника, тисяцького і навіть архієпископа (з 1156 року). Віче часто перетворювалося на арену гострої політичної боротьби, фактична влада перебувала в руках боярства. На чолі виконавчої влади стояв архієпископ, найбільший новгородський феодал, до якого перейшла значна частина земель та доходів київського князя. У його веденні перебували скарбниця, зовнішні відносини Новгородської феодальної республіки, право суду та деяких інші питання. У політичних справах брало участь також торгово-ремісниче населення Великого Новгорода, що мало свої об'єднання — «кончан» (мешканців «кінців» міста), «уличан» (мешканців вулиць), «сотень», у тому числі купецьких.

З середини XII століття кончанські та уличанські старости стали скріплювати своїми печатками найважливіші державні грамоти Новгородської феодальної республіки. Новгородський князь запрошувався з інших князівств вічем, яке з ним укладало договір — «ряд». Договір захищав станові інтереси новгородських бояр. Функції князя в Новгородській феодальній республіці були обмеженими. Він був насамперед воєначальником. Його обмежили в праві на суд, перевели його резиденцію із центра міста («Дитинця») за місто (на Городище). З середини XIII століття, за князювання Олександра Невського, новгородськими князями ставали великі князі володимирські.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати 26 параграф, ст. 183 – 185 (Всесвітня історія 7 клас; авт. Пометун, Малієнко)

2. Скласти хронологію правління Великих князів Володимирських.

 

7-Б клас, інформатика           19.03

 

Тема. Алгоритм розв’язування компетентністних задач

Під час розв'язування задач, незалежно від їх складності та предметних галузей застосування, слід дотримувати такого алгоритму:

1. Виконати змістовний аналіз формулювання задачі (виділення умови, даних, потрібних для розв'язування задачі, кінцевих результатів).

2. Знайти необхідні відомості.

3. Побудувати інформаційну модель.

4. Вибрати засоби опрацювання даних.

5. Опрацювати дані.

6. Подати результати розв'язування задачі.

Розглянемо таку задачу.

У маленької мешканки Теребовлі день народження: їй виповнюється 6 років. Вона хоче запросити друзів (разом із сестрою до 10 осіб) на свято до ресторану, що (крім іншого) спеціалізується на дитячих святах. Вона звернулася до тебе по допомогу. Потрібно:

• створити запрошення на свято;

• скласти меню;

• обчислити вартість проведення свята.

Вказівки до виконання

1. Вказати, з допомогою яких програм ви можете створити запрошення на свято.

2. Які дані необхідно знати для створення запрошення на свято?

3. Створити запрошення в середовищі графічного редактора:

• визначити перелік необхідних інструментів;

• подати план створення зображення;

• визначитись з текстом на запрошенні.

4. Обрати меню з урахуванням віку дітей.

5. Обґрунтувати, чому саме таке меню обрано.

6. Створити електронну таблицю, у якій на одному аркуші:

• подати дитяче меню з цінами страв;

• обчислити загальну суму витрат на 10 дітей та 2 дорослих батьків;

• обчислити загальну суму витрат на організацію свята.

7. Створити відповідну діаграму для візуалізації результатів.

8. Проаналізувати результати виконаної роботи.

9. Створити підсумковий документ у середовищі текстового редактора, у якому описати:

• план створення запрошення;

• які інструменти було використано під час виконання завдання;

• результати своїх розрахунків таблицею;

• результати розрахунків діаграмою;

• результати виконаної роботи.

Домашнє завдання

Створити підсумковий документ у текстовому редакторі.

 

7-Б клас, інформатика           19.03

 

Тема. Алгоритм розв’язування компетентністних задач

Під час розв'язування задач, незалежно від їх складності та предметних галузей застосування, слід дотримувати такого алгоритму:

1. Виконати змістовний аналіз формулювання задачі (виділення умови, даних, потрібних для розв'язування задачі, кінцевих результатів).

2. Знайти необхідні відомості.

3. Побудувати інформаційну модель.

4. Вибрати засоби опрацювання даних.

5. Опрацювати дані.

6. Подати результати розв'язування задачі.

Розглянемо таку задачу.

У маленької мешканки Теребовлі день народження: їй виповнюється 6 років. Вона хоче запросити друзів (разом із сестрою до 10 осіб) на свято до ресторану, що (крім іншого) спеціалізується на дитячих святах. Вона звернулася до тебе по допомогу. Потрібно:

• створити запрошення на свято;

• скласти меню;

• обчислити вартість проведення свята.

Вказівки до виконання

1. Вказати, з допомогою яких програм ви можете створити запрошення на свято.

2. Які дані необхідно знати для створення запрошення на свято?

3. Створити запрошення в середовищі графічного редактора:

• визначити перелік необхідних інструментів;

• подати план створення зображення;

• визначитись з текстом на запрошенні.

4. Обрати меню з урахуванням віку дітей.

5. Обґрунтувати, чому саме таке меню обрано.

6. Створити електронну таблицю, у якій на одному аркуші:

• подати дитяче меню з цінами страв;

• обчислити загальну суму витрат на 10 дітей та 2 дорослих батьків;

• обчислити загальну суму витрат на організацію свята.

7. Створити відповідну діаграму для візуалізації результатів.

8. Проаналізувати результати виконаної роботи.

9. Створити підсумковий документ у середовищі текстового редактора, у якому описати:

• план створення запрошення;

• які інструменти було використано під час виконання завдання;

• результати своїх розрахунків таблицею;

• результати розрахунків діаграмою;

• результати виконаної роботи.

Домашнє завдання

Створити підсумковий документ у текстовому редакторі.