Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Українська мова, 21.05.20р.

Тема. РЗМ. Дискусія на тему «Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?».

Матеріал до уроку: 

Етапи дискусії

1. Виголосіть текст виступу, сформувавши свою позицію стосовно всіх чи декількох запитань. Наведіть аргументи, докази. Підсумуйте сказане.

2. Уважно послухайте виступи однокласників (однокласниць). Зверніть увагу, які позиції у вас є спільними, з якими позиціями ви погоджуєтеся, а з якими - ні.

3. Висловіть свої міркування стосовно висловлених однокласниками (однокласницями) позицій, наведених аргументів, доказів. З якими аргументами ви не погоджуєтеся? Наведіть контраргументи. На різних етапах дискусії ви можете використати відповідні мовленнєві конструкції з довідки, поданої вище.

І. Прочитайте текст виступу. Чи погоджуєтеся ви з думкою, висловленою в першому реченні?

ЯК НАВЧИТИСЯ ЗАОЩАДЖУВАТИ

Однією з важливих суспільних проблем є низький рівень фінансової грамотності. Ми вміємо заробляти, але часто неефективно розпоряджаємося заробленими коштами.

Процес заощадження - це не так про кошти, як про самодисципліну й цілеспрямованість. Заробити гроші - лише півсправи. Важливо не розтринькати їх на дрібниці, що інколи буває доволі складно. Тому для ефективного заощадження коштів потрібна сила волі. І не лише для того, щоб стримувати себе від імпульсивних покупок, що часто завдають серйозних збитків домашньому бюджету.

Робити з накопичення грошей самоціль і фанатично економити на всьому - теж не варто. По-перше, є небезпека перетворитися на скнару. По-друге, коли економиш на базових потребах й обмежуєш себе в елементарному комфорті, з’являється ризик «зірватися» через кілька місяців жорсткої економії й перестати відкладати кошти взагалі.

Власне для того, щоб утримати баланс між марнотратством і скупістю, потрібна сила волі. Одне з основних завдань ще до початку заощадження - зрозуміти, навіщо це вам, і поставити перед собою чітку мету.

Навіщо заощаджувати? Цілі можуть бути різними. Хтось хоче поїхати влітку до моря, комусь бракує грошей для придбання ноутбука чи планшета, а хтось має намір купити авто. Є люди, що відкладають на самоосвіту чи освіту своїх дітей, на власну справу, житло чи забезпечену пенсію.

Заощадження - це передовсім корисна звичка, яку краще виховувати в ранньому віці. Але навіть за мінімального доходу ефект від заощадження буде відчутним (3 довідника).

- «Чи може накопичення грошей бути самоціллю?».

Домашнє завдання:

Подискутуйте з однокласниками (однокласницями) чи батьками стосовно таких запитань:

• Навіщо збирати гроші та де їх зберігати?

• На що витрачати гроші?

• Як і на чому можна заощаджувати?

• Чи повинні діти розповідати батькам, на що тратять свої кишенькові гроші?

Ви можете скористатися поданими нижче довідкою та пам’яткою.

Довідка

Доказом може бути…; Можна навести інші приклади…; Моя думка з цього питання дещо інша…; Положення… видається сумнівним (непереконливим, викликає застереження); Теза про те, що.., недостатньо аргументована; Думка про… потребує більш ґрунтовної аргументації; Аргументи недостатньо переконливі, тому що…; Уявімо, що…; Приклад може бути витлумачений інакше, якщо…; От чому не можна погодитися…; Якщо основна думка така, то…; Припустімо, що…

Фізика

Фізична картина світу як складова природничо-наукової картини світу.

 

Опрацювати презентацію:

https://prezi.com/8vtkawyp-ev_/quot-/

 

11 клас Історія України 21.05

Тема. Культура в роки війни

В період Другої світової війни на території України перестають друкуватись книги, виходити газети. Згодом видавничі установи евакуюють і вони об'єднуються в одне Українське державне видавництво, яке розміщувалося в Саратові, а потім у Москві.

У глибокому тилу країни діяли школи й класи з українською мовою навчання. Вони діяли в Саратові, Свердлові, Новосибірську. Науково-дослідні установи також було перебазовано у східні райони СРСР.

Науковці  України  разом  з  ученими  всієї  країни  розв’язували
 важливі  оборонні  й  народногосподарські  проблеми,  наприклад технології  виробництва  високоякісного  металу,  створення  нових  зразків
 зброї,  бойової  техніки  тощо.  Великий  внесок  у  зміцнення обороноздатності Червоної  армії  зробили  вчені  Інституту        електрозварювання  на  чолі  з  Є.  Патоном.

 

Українські вчені розробили нові ефективні методи лікування хворих. Інститути клінічної фізіології, яким керував академік О. Богомолець. Колектив науковців Інституту біохімії АН УРСР, очолюваний академіком О. Палладіним, створив препарат, що сприяв згортанню крові. Відомий хірург офтальмолог, академік АН УРСР В. Філатов, який очолював Український інститут очних хвороб, займалися пересадкою рогівки ока, як засобом боротьби зі сліпотою.

Ще більше зросла роль радіомовлення як засобу масової інформації та ідейно-політичної роботи. В листопаді 1941 року почали функціонувати радіостанції ім. Т. Шевченка в Саратові та « Радянська Україна» в Москві. Ці радіостанції щодня інформували населення радянського тилу, а також окупованої території про найважливіші новини і події на фронтах і в цілому в країні. Війна активізувала творчі сили українсько-радянської літератури. Відомі твори П. Тични « Творча сила народу», М. Рильського « Народ безсмертний», М. Бажана « Клятва», А. Малишка « Україно моя». Як самобутній яскравий письменник виступив О. Довженко « Ніч перед боєм»,   « Воля до життя», « Україна в огні », де розкриваються мужні характери воїнів Червоної армії.

Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 354

Посилання на підручник:

https://pidruchnyk.com.ua/1228-istoriya-ukrainy-10-klas-vlasov-kulchyckyy.html