Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

Я досліджую світ

Тема. Мешканці водойм. Риби. Нерест.

Мета: закріпити знання про риби; дати поняття, що таке «нерест», «мальок»; ознайомити з періодом нересту у риб; розвивати пам`ять, мислення, увагу; виховувати бережливе ставлення до риб піч час нересту.

  1. Хвилинка спостережень.

— Який сьогодні місяць весни?

  • Який він по-порядку?

  • Яка сьогодні погода?

  • Тепло чи холодно надворі?

— Чи були сьогодні зранку опади?

  • Які квіти зараз цвітуть?

  • Які квіти є у вас на клумбі?

 

  1. Дати відповіді на запитання.

  • Хто такі риби?

( Риби- це тварини, тіло яких покрите лускою).

  • Які ви знаєте риби?

  • Які риби живуть у прісних водоймах?

  • Які риби живуть у морських водоймах?

  1. Прочитайте разом з батьками.

  • Сьогодні  ви  дізнаєтеся,  що  навесні у риб  відбувається  нерест —  період розмноження.  

  • Щойно на водоймах скресне крига, прогріється вода, риби піднімаються із дна водойм ближче до поверхні.

  • Незабаром розпочнеться період розмноження - нерест . Риби шукають затишні місця для відкладання ікри. Полюбляють риби обирати тихі заплави попід берегами, або зарості густої водяної рослинності.

  • Сазани, річковий окунь, сом- кращого місця для нересту не шукають: розмножуються там, де живуть. 

  • У багатьох риб під час нересту значно змінюється зовнішній вигляд. Наприклад, у річкових риб лящів – яскравішає забарвлення, змінюється навіть форма тіла. 

  • Першими йдуть на нерест щуки, відразу як закінчиться льодохід. Потім настає час для нересту у ляща, плітки, окуня. Коли добре прогріються водойми, підуть на нерест коропи, карасі, лини.

  • Здебільшого, після нересту риби не піклуються про своїх нащадків, кидаючи ікру напризволяще. Але це не стосується сома. Сом на дні водойми викопує невеличку ямку для ікринок, а потім охороняє її.

  • З маленьких ікринок утворюються дуже маленькі рибки – мальки.     Мальків буває досить багато, але дорослішають не всі. Протягом їхнього «дорослішання» на них чекає багато небезпек- пересихання води або  забруднення водойм і численні хижаки.)

  • Період розмноження – нерест- особливо важливий для життя риб. Від того, як він пройде, залежить чисельність риб у наших водоймах!

  • Під час нересту вилов риби - ЗАБОРОНЕНО!

 

  1. Дайте відповіді на запитання.

—  Пригадайте! Як зимують риби?

—  Що ви дізналися про життя риб навесні?

—  Що таке нерест? Де для риби затишні місця для відкладання ікри?

—  Що ви дізналися про сазана, річкового окуня, сома?

—  Які  риби  першими  йдуть  на нерест? 

  • Чи  піклуються риби про своє майбутнє потомство?

—  Що ви дізналися про сома?

—  Як поводяться мальки наших річкових риб?

—  Які  небезпеки  на  них  чекають?  (Пересихання або  забруднення водойм і численні хижаки.)

—  Чи  можна рибалити  під час нересту?  Які будуть наслідки,  якщо виловлювати рибу в цей час?

 

  1. Запам`ятай!

—  Нерест — особливий період у житті риб,  від нього залежить чисельність риби у наших водоймах! Під час нересту вилов риби заборонений!

Це знак  заборони:  червоне коло, у якому намальована риба на гачку, коло перекреслене червоною смугою.

 

Математика

Тема.  Підсумкова контрольна робота.

Мета: узагальнити, систематизувати та перевірити знання учнів з математики:  вміння обчислювати та порівнювати вирази, обчислювати вирази з іменованими числами, розв`язувати задачі, , розв`язувати задачі з геометричним матеріалом; розвивати пам`ять, мислення, практичні навички; виховувати акуратність.

 

 

 

Підписуємо два чисті аркуші.

 

21 травня

Підсумкова контрольна робота

з математики

учня (учениці)  2-б класу

Теребовлянського НРЦ

Прізвище та ім`я

 

 

  1. Порівняй іменовані числа.

25 см      34 см                                   60 хв     1 год

6 м          6 см                                     59 хв      12 год

19 см      1 дм 9 см                             1 доба    24 год

  1. Обчисли.

7 · 2            

18 : 9          

71 - 24 + 48      

(52 – 49) · 6                  

17+  (21:3) 

21+(91 - 67)

 

  1. Розв'яжи задачу.

У баку автомобіля було 40 літрів бензину.  Для поїздки на дачу витратили 14 л бензину, а для поїздки на станцію - 3 л.  Скільки літрів бензину залишилося в баку?

  1. Накресліть прямокутник, у якого ширина 3 см, а довжина на 4 см більше.  Знайдіть периметр прямокутника.

 

  1. Розв'яжи задачу( додаткове завдання).

У Петрика 5 купюр по 2 гривні, а у Олі – 3 купюри по 5 гривень. Скільки грошей разом у дітей?

 

Самоаналіз.

«Як тобі було виконувати завдання?»

Вибери відповідь :

А) Мені було дуже легко.

Б) Мені була потрібна допомога батьків.

В) Мені було дуже важко.

 

 

 

истецтво  (образотворче)

Тема. Дива на арені. Малювання клоунів кольоровими олівцями.

Мета: закріпити знання  дітей про цирк, про клоунів, вчити малювати клоуна; розвивати уяву, фантазію, творчість; виховувати повагу до людей, які працюють у цирку.

 

 

 

  1. Прочитайте вірш.

Цирк

Радість для малечі –

Цирк – на цілий вечір!

Ось арени коло

І веселий клоун,

Тигри і жонглери,

Фокусники й леви,

Міми, акробати…

Цирк – дитинства свято!

 

І оркестри там є,

І сіяють рампи,

Сонячні одежі,

Коні на манежі!

Кіт, який рахує!

Слон, який танцює!

 

В цирку круглі стіни,

Запах тирси й сіна,

Купол замість стелі,

Сміху каруселі,

До небес канати!

Цирк – це завжди свято!

Радість для малечі,

Цирк – на цілий вечір!

 

  • Про що цей вірш?

  • Які працівники є в цирку?

  • Хто з тварин є в цирку?

  • Якої форми цирк?

  • Цирк — переважно кругла будівля з ареною (манеж) і трибунами для глядачів. У цирку відбуваються видовища, супроводжувані музикою, які демонструють силу і відвагу циркових артистів. Цирковими артистами є: (клоуни, силачіакробатиповітряні гімнасти,  жонглери,  фокусники, приборкувачі свійських і диких тварин).

  • Клоуни - смішні виконавці у кольорових перуках, обличчя вкрито гримом, вдягнені у чужоземний одяг, у незвичайно великому взутті, і т. д., які розважають глядачів, кумедні та жартівливі.

  • Щоб працювати у цирку, потрібно наполегливо і багато вчитися.

 

  1. Розгляньте картинку клоуна.

(Фото додано у вайбер)

 

  1. Переглянути виступ клоунів.

https://www.youtube.com/watch?v=M9Ri6QrTRIU

  • Чи сподобався вам виступ клоунів?

  • Що найбільше вам сподобалося?

  • Як ви думаєте, чи «легка» ця професія – клоун?

 

  1. Розгляньте підручник на с. 122 і намалюйте клоунів кольоровими олівцями.

 

 

 

Мистецтво  (музичне)

Тема. Дива на арені.  Циркова вистава. Вивчення пісні «Лялька».

 Мета: закріпити знання  дітей про цирк, про працівників цирку, вивчити пісню»Лялька»; розвивати пам`ять, музичний слух; виховувати повагу до людей, які працюють у цирку.

 

  1. Прочитати текст на с. 123 про людей, які працюють у цирку.

  2. Складіть свою іторію про цирк.

 

  1. – Уявіть себе артистом (артисткою) цирку. Вивчіть пісню «Лялька». За допомогою рухів тіла, жестів і міміки передайте свій образ.

 

1.Вистава закінчилась, додому всі пішли,

А мене залишили у темряві, в тиші...

Не знають дивні люди, що лялька я жива,

І що мені не треба керуюча рука.

 

Приспів:

Я нитки обірву, не бійтесь, не впаду,

Бо кожну ніч сама виставу граю я!

Співаю, що хочу, танцюю досхочу,

Від куди знати вам, що лялька я жива!

 

 

2.Сама ввімкну я світло і друзів позову,

Докучливі вказівки забути я хочу.

Давно мені набридло казать чужі слова,

Невже не зрозуміло, що лялька я жива!

 

Приспів.

 

3.Та вже проснулись птахи і сонце вже встає,

Вже час мені до шафи, життя моє таке.

Та знов погасять світло, вистава відшумить,

Я знов живою стану, нехай хоча б на мить!..

Приспів.

Повторіть пісню з рухами, які ви придумали  під музику. https://www.youtube.com/watch?v=yU4W9oSYp8g (починайте з 47 секунди).

  1. Перегляд «Циркової вистави» (фрагменти)

https://www.youtube.com/watch?v=XwJjMH2bOhw