Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

21.05.2020р.

Літературне  читання

Тема. Василь Шкляр «Маленька  мураха». Власна  довершеність  тексту

  1. Уважно  прочитайте  розповідь.

МАЛЕНЬКА МУРАХА

Якось Петрусь із Мишком гуляли в садку й натрапили на мурашник. Височенький такий, аж не віриться, що його збудували дрібненькі комашки.

– Ого, який великий, – сказав Петрусь.

– Та де там великий, – заперечив Мишко. Він завжди заперечував

щось Петрусеві, аби показати, що більше знає.

А дужі які, подивись. Травинку тягне в п’ять разів більшу за себе.

– Скільки там тої травинки, – не здавався Мишко. – Сама за вітром летить.

– А ця! Подивися, білу подушечку тягне, – дивувався Петрусь.

- Теж мені подушечка, завбільшки з пшеничну зернину. Та менших комах, ніж оці, й не буває.

– І бачить, куди треба тягти.

– Та в них і очей немає! – не вгавав Мишко.

Саме тут якась із мурах залізла Мишкові під холошу і так куснула, що він аж підскочив.

– Ого, як гризнула! – скрикнув Мишко.

– Та де там, – усміхнувся Петрусь.

 Мурахи такі маленькі, що в них і зубів немає.

                                                                                                   Василь Шкляр

  1. Прочитайте  ще  раз в  особах.

  2. Дайте  відповіді  на  запитання.

  • Чим здивували Петрика мурахи?

  • У чому помилявся Мишко стосовно цих комах?

  • Що нового ти дізнався про мурашок?

  1. Пофантазуйте трішки. Спробуйте придумати  власне  завершення  розповіді

  2. Пройдіть тестування

  • Як звали хлопчиків з оповідання Василя Шкляра “Маленька мураха”?

О  Петрусь і  Матвій      О Павло і Мишко         О  Петрусь  і  Мишко

  • На що натрапили хлопці гуляючи в садку?

О  На калюжу    О На старий пень      О На мурашник

  • Якими здалися мурахи спостережливому Петрусеві?

О  Слабкими  та  безпомічними

О  Великими  та   дужими

О  Безтурботними  та  неорганізованими

  • Що тягла комаха ?

О  гілочку          О травинку          О  соломинку

  • На думку Мишка біла подушечка, яку тягла комаха не більша ... 

О зернини         О квасолини       О насінини

  • Поєднай частини висловлювань.

  Мала  мураха  тілом,   О                       О   але  камінь  рушить                 

  Старається                    О                        О   санітари  лісу.

  Мурашка слабка,         О                         О   та  велика  ділом.

  Мурахи-                       О                          О  як мурашка.

 

 

Математика

Тема. Виконання  завдань на  додавання та віднімання.(повторення)

  1. Обчислити

428 + 351= 412+349=

301-159= 207+314=

375-126= 289-53=

744-201= 827-435=

  1. Розв’яжіть  рівняння.

542+Х=823                        732-Х=357

Українська  мова

Тема. Повторення  вивченого  про  види  речень за  метою  висловлювання.

Сьогодні ми повторимо знання про основні ознаки речення та його оформлення на письмі, про види речень за метою висловлювання та інтонацією.

Пригадайте:

  • Які є речення за метою висловлювання?

  • А за інтонацією?

  • Які  розділові  знаки ставляться?

Тепер  практичні  вправи:

  1. Поставте розділові знаки в кінці речень. Дайте характеристику речень за зразком (усно).

Зразок: Діти шанують своїх батьків. (Розповідне, неокличне)

Хіба можна не любити свій рідний край

Рідний край є в кожної людини

Любіть, діти, свій рідний край

  1. Перетворіть розповідні речення на питальні і спонукальні (усно).

Андрій читає художню книжку.

Учні заходять у світлий клас.

Діти взяли кошики і пішли до лісу.

3.  Складіть і запишіть речення (письмово).

в’ється, між, швидка, берегів, зелених, річка;

голубі, сонце, у, світле, віконця, зазирає;

на, виблискували, самоцвітами, сонці, роси, краплі.