Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Четвер

1 – В

21.05.20

Інтегрований курс  « Навчання грамоти» ( 2 уроки )

Тема: Написання великої букви З. Здійснення звуко – буквенного аналізу слів. Читання складів, слів. Добір малюнків до названих слів. 

I. Будемо вчитись

Продовжуємо вивчати букву З. Виконуємо вправи.

1. Відгадування загадки.

                 Він і в казці, він і в пісні.

                 В нього зубки, як залізні.

                  І морквину він гризе.

                  Зветься звір на букву «зе». ( Зайчик)

-Зайчик приготував для вас цікаві завдання.

2. Гра «Знайди слово?»

відшукайте слова  у  яких зустрічаються звуки |з|, |з’|.           

( Вчитель або батьки читають слова, діти плескають в долоньки де є буква З)

Слова: книга,зубки, ручка,Зоя,зебра.

3. Аналіз структури великої літери «З». Зіставлення рукописної і друкованої (схожість і відмінність; схожість з іншими предметами). 

4. Написання великої літери «З».

- Починаємо трохи нижче міжрядкової лінії, під нею заокруглюємо праворуч на півовал, який закінчуємо вище верхньої рядкової. Не відкриваючи руки, праворуч і вниз описуємо більший нижній правий півовал, який торкається нижньої рядкової лінії.

  а.   Діти спочатку «пишуть» літеру у повітрі під лічбу «і-раз-і», «і-два-і»

б. обводять зразки в зошиті-шаблоні і дописують рядок до кінця самостійно в прописах.

В.Написання буквосполучень, складів.( за зразком).

-Зн, Зв, Зм;

-За, Зу, Зя;

-Зоя, Зіна, Зоряна.

5. Звуко-буквений аналіз слів з віршика: Зіна,  зверху, корзина

Корзина

Слово: корзина

Букви: к о р з и н а- 7 букв

Звуки  [к о р з и н а]-7 звуків

Звукова модель[ - 0- - 0 – 0]

6.Добір малюнків до слів:

Називаємо слова ,дитини вказує на малюнок(Буквар с.78)

 

Соціально – побутове орієнтування

Тема: Про небезпеку від недоїдання і переїдання

Будемо навчатись.

2. Нервово-психологічна підготовка

Мімічно-артикуляційна вправа.(виконуємо разом з батьками)

Уявимо, що ми вдихаємо аромат квітів, а тепер щось тхне. (голосне дихання через роті і ніс, кілька повторів з різними варіантами запахів)

3.Повторимо вивчений матеріал

— Розкажи про користь вітамінів.

---- Наведи приклади продуктів, багатих на вітаміни.

  • Назви продукти харчування, які ти вживаєш. У яких з них містяться вітаміни А, В, С?

Кожна людина потребує щоденного харчування. Без їжі життя людини взагалі не можливе. Якщо людина харчується правильно,то вона здорова,бадьора. Несвоєчасне й неправильне харчування шкодить організму й навіть призводить до тяжких захворювань.  Тому потрібно дотримуватись режиму. Потрібно споживати чотири- пять разів на день.

Сніданок,обід,вечеря-це основні та обов’язкові приймання їжі

Розподіляти їжу впродовж дня слід за таким правилом:.

Ситні сніданок,обід,  легка вечеря, а другий сніданок і підвечірок  -перекуси.

На другий сніданок корисно зїсти авачевий салат,фрукти,випити сік.

На підвечірок –сир,йогурт,фрукти,ягоди.

Користь не принесуть----солодощі,тістечка,чіпси,газовані напої.

                          Правила споживання їжі

1.Споживай їжу в гарному настрої.

2.За столом зосередься на їді,не крутись,не розмовляй.

3.Не їж,коли робиш щось інше.

4.Їж не поспішаючи.

5.Старанно пережовуй їжу із закритим ротом.

6.Ковтай нечутно. Не сьорбай,не плямкай,не розмовляй із наповненим ротом.

7.Не переїдай. Клади в тарілку рівно стільки ,скільки зможеш зїсти.

Запамятай:

Може виникнути небезпеку при переїданні та недоїданні.

Треба їсти вміру.

Не переїдай.

Від недоїдання можна захворіти.

 Я досліджую світ

Тема: Органи чуття ( повторення )

На уроці ми дізнаємося для чого людині потрібні органи чуття, чи завжди вони працюють разом та допомагають людині   

Подивіться у вікно. Що ви побачили?  

А що нам допомогло?(очі)

Очі для того, щоб дивитися, бачити, розрізняти предмети, їх колір, розмір і величину.

Робота з люстерком. 

Розгляньте свої очі і розкажіть, якого вони кольору, великі чи малі, круглі чи продовгуваті, веселі чи сумні.

Валеологічна хвилинка ( гімнастика для очей ):

  • міцно стулити повіки на три – п’ять секунд, а потім відкрити очі;

  • швидко кліпати очима;

  • заплющити очі та обережно масажувати повіки коловими рухами пальців у напрямку носа, а потім у зворотньому напрямку.

  • Обережно надавлювати трьома пальцями на закриті повіки.

 Орган слуху- вуха.

Вухо людини це орган за допомогою якого приймаються звуки. За допомогою вух приймаємо інформацію ( розмову людей, спів пташок, гуркіт грому, плач немовляти ).

Масаж для вушок:

  • взяти за мочки і відтягнути вниз 5 – 6 разів;

  • вказівним пальцем покрутити, потерти за вушними раковинами до відчуття тепла 5 – 7 разів;

  • почергово закривати вухо долонею однієї руки і пальцями другої постукати по долоні 6 – 7 разів.

  Орган нюху-  ніс .

Батьки, зав’яжіть дитині очі і піднесіть до носа ( каву, яблуко, лимон та інше). Дитина впізнає запах.

« Памятка щоб носик не хворів»:

  • щодня вранці і у вечері роботи точковий масаж;

  • регулярно мити руки до ліктів і робити контрстний масаж ніг;

  • не перемерзати і остерігатися протягів;

  • користуватися носовою хусточкою.

Орган смаку -язик

          « Гра впізнай смак».

Завяжіть дитині очі і запропонуйте відгадати смак ( кисле, солодке, солоне, тепле, холодне) 

Гімнастика для язичка:

  • «мавпочка» мавпочку покажи язичка за губку заклади;

  • « бегемот» ширше відкрий свій рот як величезний бегемот;

  • « киця» вправно хлепче молочко, кошенятко язичком, з нижньої губки язичком теж ми злижемо молочко

Орган дотику шкіра

Просимо дитину закрити очі і на дотик визначити предмети:

м’ячик, кубик, ложка.

Рухлива гра « Розтягуємо шкіру»:

  • потягнути за мочку вуха;

  • відтягни шкіру на руці;

  • надуй щоки;

  • зігнути ногу у коліні;

  • розтягнути губи в усмішці.

  Отже, шкіра пружна, вона може розтягуватись і стискатись.

      Органи чуття – повязують людину з навколишнім середовищем. Це наші вікна в світ. Вони дозволяють нам повноцінно вчитися і працювати, утримувати багато позитивних емоцій. Органи чуття необхідно берегти.

Завдання: 

      1.Відгадайте загадки. 

Круглі озерця ніколи не замерзають?    (очі)

У двох матерів по п’ять синів і всім одне ім’я? (руки)

Сопе, хропе, часом чхає, сюди-туди зазирає, на морозі замерзає, бо одежини не має? (ніс)

Посягнеш – досягнеш, оглянешся – не побачиш? (вуха)

Завжди в роті, а не проковтнеш? (язик)

2. Назви органи чуття

Отже, запам’ятайте органи чуття: очі,руки,ніс,вуха,язик, шкіра.