Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

четвер 23.04

Тема: Весняні мелодії.

 

Добрий день, весняний день.

Знов чекаємо пісень.

-         Сьогодні до  нас  у  гості завітала незвичайна красуня. Хто це?

Тане  сніжок, квітне лужок,

День прибуває. Коли це буває? (Навесні)

-         Який настрій у вас викликає  весна? (Веселий, бадьорий, радісний, піднесений.)

-         Що ви уявляєте, коли ми говоримо про весну?

 

-       Ми з вами  багато вивчаємо і співаємо народних пісень.

-       Які пісні називаються народними?

-       Коли виконуються колядки чи щедрівки?

З давніх-давен люди зустрічали весну піснями, які поєднували з іграми і танцями їх називають  «веснянки» українського походження. Найдавніші веснянки – гаївки, назва їх походить від слова «гай». Як тільки починали танути сніги, дівчатка і хлопчики вибігали у гайок, співали пісні, прохаючи весну швидше повернутися.  

Прослухайте веснянку  "Прийди, прийди, весно красна"

 

https://www.youtube.com/watch?v=2SZVld4CeHQ 

Слухання музики

Прослухайте пісню

Марія Бурмака  «Писанка»  https://www.youtube.com/watch?v=QxUXCEOonwQ 

 

3.     Розспівування.

Знов музика до нас прийшла,

А з нею – чарівна весна.

Щоб настрій був чудовий зранку,

Розучимо і ми веснянку.

Розучування української веснянки «Вийди, вийди, сонечко».

https://www.youtube.com/watch?v=lFmibBj-bIQ 

Фізкультхвилинка (виконання веснянки із танцювальними рухами).

(В.Барвінський «Сонечко»)

-         Сонечко дарує радість і життя всьому на Землі. Тому люди з давнини ставляться   до сонця з шаною і вдячністю. А Дітвора залюбки співає  йому пісні.

Теплому, ласкавому сонечку присвятив музичну п’єсу  український композитор Василь Барвінський.

-         Послухайте музику. Опишіть її характер.

-         Яке враження справив на вас твір?

-         Який настрій він викликав?

-         Яку знайому  мелодію ви почули у творі?

-         Як вона змінюється  впродовж звучання?

Розучування пісні «Повертайся, ластівко» муз. В.Верменича, сл.М.Сингаївського. https://www.youtube.com/watch?v=sDnyRyQ2SJ4 

-         Із настанням весни люди з нетерпінням чекали  повернення птахів – вісників птахів, які на  своїх крилах приносили надію  на тепло, сонце, краще життя.

-         Відгадайте загадку і скажіть,  що це за птахи:

Привітали нас піснями із весною

Та живуть з нами під стріхою  одною.  

-         Сьогодні на уроці ми ознайомимось з піснею про ластівку.

Що слухали? Бажаю вам бути спостережливими, милуватись весняною красою, слухати пісні пташок. Успіхів у спілкуванні з матінкою-природою!

 

Літературне читання.

Тема. Творчість миколи Сингаївського. М. Сингавський “Вийшов травень з лісу”, “На врожай”. (За вибором напам'ять).

Читання статті “миколи Сингаївського” (про нього)

Читання вірша “Вийшов травень з лісу”.

  • Про яку весняну пору мовиться у вірші?

  • Де ходив травень?

  • Як змінювалася природа з приходом травня?

  • Які ознаки травня описує автор?

  • Знайдіть вирази, вжиті в переносному значенні.

  • Опишіть, яким ви уявляєте травень.

Читання вірша “На врожай”.

  • Де зачастили дощі?

  • Хто співав у саду? Прочитайте, що співала синиця.

  • Хто ще вітає весну? Чому, на думку дідуся, дощ до добра?

 

 

 

    Українська мова.

Тема. Вживання дієслів у переносному значенні. Складання розповіді.

Вправа 408.

Відшукати у тексті дієслова, вжиті в переносному значенні і запиши.

Вправа 409.

Доберіть слова із довідки і пригадайте вірш Т. Г. Шевченка. Відшукайте в тексті дієслова, вжиті у переносному значенні.

Домашнє завдання.

Текст потрібно дібрати заголовок, переписати, підкреслити дієслова.

    Того вечора Матвійко був дуже чемним. Після вечері він трохи побавився в себе в кімнаті. Потім хлопсик почистив зуби, переодягнувся в піжаму. Він попросив маму прочитати йому казку. Не встигла мама прочитати йому кілька сторінок, як хлопчик заснув.

 

 

 

    Математика.

Тема. Позначення частин числа цифрами. Розв'язування задач.

Робота з малюками.

№1007

Яку частину круга не зафарбовано?

Як записати числами третю частину?

Як записати четрерту частину?

Як записати п'яту частину?

№ 1008

Накресліть такі самі смужки в зошиті й запиши, яку частину кожної з них зафарбовано.

Задача 1011.

Скласти і розв'язати задачу за коротким записом.

Домашнє завдання

№1012, 1014.