Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

четвер 28.05

Я досліджую світ

Охорона природи «Буду я природі другом».
 Мета: закріплювати правила поведінки в природі; сприяти заохоченню дітей оберігати рідну природу, реагувати на поведінку оточуючих щодо природи; розвивати навички дбайливого ставлення до природи; виховувати  бережне та турботливе ставлення до природи рідного краю.

навички правильного виразного читання тексту з відповідною інтонацією.

Хід уроку

 

  • Сьогодні ми поговоримо про правила поведінки у природі.

- Пригадайте, що таке природа?

- Якою вона буває?

- Що дає людині?

- Уявити людину поза природою неможливо. Повітря, спів птахів, шелест листя, вода, аромат квітів – все це щедро дарує нам природа. А натомість – просить тільки дбайливого, бережливого ставлення до неї.

   Напевне, ви всі чули про Червону книгу. Чи знаєте ви, чому вона так називається?

  • Про що попереджує нас червоний колір світлофора?

  • Він вказує на небезпеку.

  •      От і Червона книга застерігає нас від знищення природи. Учені створили Червону книгу для того, щоб врятувати рослин і тварин. Вона складається із двох томів. У першому томі відомості про всі рослини, яким загрожує небезпека, а в другому – про тварин.

      На жаль, в Україні таких рослин і тварин чимало. Як же сталося так, що рослини і тварини зникають? Чому їх стає все менше і менше?

       Ми мусимо визнати, що сталося це, здебільшого, з нашої вини. Через необдумані вчинки людей. Це ми йдемо з лісу з величезними оберемками квітів, більшість з яких загинуть ще по дорозі додому, інші – через день-два у вазі теж зів`януть. А в лісі вони могли б ще довго милувати око. Пізніше з кожної квітки утворилася б насінинка, а з них – нові рослини.

       Деякі лікарські рослини теж зникають, бо їх збирали у надмірній кількості. І тепер їх дуже мало. Щоб вони не зникли треба їх деякий час зовсім не рвати.

    Буває, що людина нищить рослину навіть не зриваючи їх. Деякі з них гинуть від витоптування. Іноді виникають пожежі. Або людина навмисне випалює трав’янистий покрив, щоб знищити бур`яни. Часто у вогні гинуть рідкісні і лікарські рослини.

   Також причиною загибелі рослин є господарська діяльність людини. Вирубування лісів, розорювання степів та лук, забруднення  водойм та грунтів. Тому саме ми  мусимо стати на захист рослин.

  Чи знаєте ви, що саме кожен з вас може і повинен долучитися до важливої справи охорони рослин. Як це може зробити дитина? Для цього потрібно дотримуватися правил.

  1. Ходи стежками, щоб не витоптувати рослини.

  2. Не ламай гілок дерев і не рви для букета.

  3. У лісі, парку - не кричи, щоб не налякати диких тварин!

  4. Не руйнуй пташинних гнізд. Не бери до рук пташинні яйця. Цим ти можеш відлякати птахів від їх домівок.

Переглянути відео «Правила поведінки у лісі»

https://www.youtube.com/watch?v=cNGT_2IAw3A&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0s1DfJ_qVkicuhpGwTW73dZlXZNd57zAESXI0M8v5H_ENi9paMTFb8Ht0

 


 

Математика

Тема. Повторення вивченого.

 МЕТА: систематизувати та закріпити вміння дітей множити та ділити, розв’язувати задачі; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати акуратність.

  1. Кругові приклади.

На яке число закінчується приклад (ваш розв`язок), на те число має розпочинатися наступний приклад.

27-20=20  , отже шукаємо приклад, який буде розпочинатися числом 20 і виконуємо обчислення.

20:4

21+17

2*0

99-44

18:6

30-3

5+16

3*10

0+99

38-36

55-37

  1. Розв`язати задачу.

У Петрика 20 гривень,  а у Олі – у 4 рази менше. Скільки грошей є у дітей разом?

 

 

 

 

 

Читання

Аудіювання

Добрий чарівник

 

Учора мама спекла пиріжки із сиром та й каже:

- Миколко, віднеси гостинця тітці Ганні.

Тітка живе поруч – лише перейти вулицю. В невеличкому будинку.

- Пригощайтеся, тітко, свіжими пиріжками, мама прислала, - каже Микола, ставши на порозі.

- Ох ти ж, мій племінничку любий, спасибі тобі. Хай колись спечу, то й тебе почастую.

- Я, коли йшов до вас, то мало не перечепився. У вас сходинки біля ганку поламані.

- Оце все хотіла попросити твого тата, щоб полагодив, та забуваю.

- Я перекажу йому, що ви просили, - пообіцяв хлопчик і вибіг з хати.

Уранці, коли всі пішли на роботу, Микола взяв молоток і цвяхи та й пішов до тітчиної хати. Оглянув сходинку, прилаштував дощечки й кожну прибив.

Увечері до них зайшла тітка Ганна й хвалиться:

- Хтось так гарно відремонтував мені сходинки. Чарівник якийсь!

Миколка глянув крадькома на маму й тітку і сам собі усміхнувся. (За Г.Поволоцьким)

 

1. Про що мама попросила Миколку?

 

А) купити пиріжки

Б ) віднести гостинця тітці Ганні

В ) відремонтувати сходинки

 

2. Що пообіцяла Миколці тітка?

 

А) купити йому цукерки

Б )в’язати рукавички

В) почастувати пиріжками

 

3. Де живе тітка Ганна?

 

А) в невеличкому будинку

Б) у сусідній квартирі

В) в іншому місті

 

4. Хто відремонтував тітці Ганні сходинки?

 

А) Миколчин батько

Б) чарівник

В) Микола

 

5. Поєднай частини словосполучень.

 

Спекла    Микола

 

Прибив    тітка

 

Зайшла     мама

 

6. Підкресли слова, якими можна охарактеризувати Миколку.

 

Хоробрий, ледачий, працьовитий, жадібний, уважний, активний, злий, добрий.

 

7. Запиши дійових осіб твору.

 

________________________________________________________________________________________________________________________

 

8. Дай відповідь на запитання.

 

Коли Микола відремонтував східці?_____________________________________