Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

четвер 30.04

Трудове навчання

Тема. Відпочинок для стоп. Гімнастичні вправи для ніг.

До комплексу входять наступні вправи для профілактики плоскостопості:

  • ходьба на носочках;

  • ходьба на п'ятах;

  • поперечна ходьба по дерев'яному брусу;

  • захоплення дрібних предметів ступнями і їх перекладання;

  • ходьба на зовнішній і внутрішній стороні стопи, при цьому пальці загнуті всередину.

Цей комплекс виконується протягом 5-10 хвилин. Зарядку такого плану можна робити в будь-якому віці як дітям дошкільнятам, підліткам так і дорослим протягом усього життя.

5 вправ для профілактики плоскостопості у дорослих, які є одним з варіантів комплексу лікувальної фізкультури.

  • Перехресне вставання з пози по-турецьки. Сенс полягає в тому, щоб ноги весь час залишалися в перехресному положенні як під час підняття, так і під час присідання;

  • Вправа «Дерево». Потрібно стати на носочки, щоб стопи були на ширині плечей і паралельно одна до одної, а руки на поясі. Потім перекотитися на п'яти і підняти пальці якомога вище, утримуючи це положення максимально довго;

  • Присідання на м'ячиках. Потрібно підкласти під стопи по м'ячику, щільно обхопити їх і повільно присідати;

  • Малювання кіл. Одну ногу потрібно закинути на іншу і натягнутим носком малювати кола. Те ж саме повторити на іншу ногу;

  • Катання по підлозі спеціальних гумових валиків або м'ячиків з шипами – це приємні і ефективні вправи від плоскостопості для дорослих.

Домашнє завдання

Опрацювати конспект.

Головне коротко законспектувати і вивчити.

 

Трудове навчання

Тема. Гігієна взуття.

Взуття має відповідати таким загальним гігієнічним вимогам:

Мати малу теплопровідність, забезпечувати оптимальний мікроклімат взуттєвого простору та його добру вентиляцію.

• Бути зручним у користуванні, не порушувати кровопостачання, ріст і формування кістково-м'язових елементів ступні, не утруднювати рухів під час ходьби, занять фізичною культурою і під час виконання трудових операцій.

Забезпечувати захист ступні від несприятливих фізичних, хімічних і біологічних впливів.

• Не виділяти у внутрішньовзуттєвий простір хімічних речовин у концентраціях, здатних у реальних умовах експлуатації мати несприятливий вплив (шкіроподразливий, резорбтивний, алергічний та ін.) на шкіру ступні і організм у цілому.

Відповідати віковим, статевим та іншим фізіологічним особливостям організму.

• Легко чиститися і висушуватися, тривалий час зберігати вихідні форму та гігієнічні властивості.

Гігієнічні властивості взуття залежать від матеріалу, з якого воно виготовлене, відповідності розмірів конфігурації ступні, конструктивних особливостей та експлуатаційних якостей.

Для виготовлення взуття використовують різні натуральні і штучні матеріали. Багато показників, за якими судять про переваги й недоліки того чи іншого матеріалу і можливості використання його у взутті різного призначення, збігаються з тими, які характеризували гігієнічні властивості тканин та одягу: теплопровідність, вологопоглинання, повітропроникність та паропроникність.

Домашнє завдання

  1. Вивчити конспект.

  2. Головне записати в зошит.

 

Українська мова, 30.04.20р.

Тема. Суперечка як вид комунікації.

Матеріал для засвоєння:

Опрацювати теоретичний матеріал на ст. 167 (10_ukrmova_g_2018 Підручник.pdf).

Давайте пригадаємо:

  • Що вивчає риторика?

    Рито́рика — це мистецтво про способи переконання та впливу на аудиторію з урахуванням її особливостей.

 

  • Яка її роль у суспільному житті?

  • Як називається спілкування двох осіб з метою вирішення якоїсь проблеми?

 

Суперечку як вид комунікації вперше почали досліджувати давньогрецькі філософи. ... Якщо такого зіткнення немає, то це вже інша форма комунікації: промова, лекція, проповідь та ін. 

Супере́чка — це процес пошуку істини, аргументоване відстоювання свого погляду на ту чи іншу проблему й спростування протилежних думок.

Завдання для закріплення вивченої теми:

  1. Прочитайте текст, виділіть у ньому ключові слова, поясніть їхнє значення. Обов’язковим для сучасної людини є вміння компетентно обговорити життєво важливі проблеми, доводити й переконувати, аргументувати, відстоювати свою точку зору, відкидати думки опонента, тобто володіти полемічною майстерністю, мистецтвом спору або суперечки.

  Будь-яка суперечка передбачає зіткнення думок або позицій. Кожна сторона активно відстоює свою власну точку зору і намагається розкритикувати точку зору супротивника. Якщо немає такого зіткнення думок, то немає і самого спору, а є якась інша форма комунікації. Так, наприклад, проповідь, молитва, лекція, доповідь не є суперечками. Якщо аргументація з приводу якогось питання спрямована на людей, які нейтрально або позитивно (тобто некритично) ставляться до неї, то немає ніяких підстав вважати цю комунікативну ситуацію суперечкою.

   Отже, суперечка — це комунікативна ситуація, де наявне активне ставлення до позиції співрозмовника, що виражається в її критичній оцінці.

· Слова, які необхідно виписати: полемічна майстерність, мистецтво спору, суперечка.

Домашнє завдання:

Вправа 326.

Зарубіжна література,  30.04.20р.

Тема. ПРЗМ (письмово). Символічна картина світу у п’єсі Моріса Метерлінка «Синій птах». 

«Символічна картина світу у п’єсі Моріса Метерлінка «Синій птах»

План до твору на тему:

1. Суть символічної картини світу в п’єсі « Синій птах».

2. Символічність сюжету та образів.

   3. Символічність Синього птаха й Душі Світла.

4. Реальні й міфологічно – казкові  образи п'єси "Синій птах".

5. Висновки.

 

Написати твір на чернетці за планом.

 

Домашнє завдання:

Написати твір за планом у чистовику.