Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

четвер 30.04

Астрономія

Історія розвитку уявлень про Всесвіт. Походження й еволюція Всесвіту

 

Д/з Опрацювати  параграф 16 у підручнику:

https://drive.google.com/file/d/19yVS3xHsGhf57oOjspH4Jaos9gZolG4-/view?usp=sharing

Переглянути відео «З чого складається Всесвіт»:

(субтитри можна включити натиснувши на іконку в правому нижньому кутку від відео)

https://www.youtube.com/watch?v=XXtcLd1i2ts&t=151s

 

13– А, зарубіжна література                                           Дата 30.04.2020

Тема. Стівен Кінг. Коротко про «короля жахів». Новела «Мораль»

 

Основний зміст уроку

 

Ознайомитися із біографією  Стівена Кінга

https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=5654

 

Текст новели «Мораль»

https://dovidka.biz.ua/moral-stiven-king-skorocheno/

 

Робота з текстом

Стівен Кінг «Мораль»

  1. Який графік роботи був у Нори?

  • З 11 до 17 , шість днів на тиждень

  1. У скільки годин приходив зі школи Чад?

  • У 16 годин

  1. Чому Чад вирішив, що щось трапилось?

  • Нора сиділа біля пожежної драбини із паперами в руках

  1. Чому чоловік вийшов до пожежної драбини?

  • Він палив

  1. Чому герой зрозумів, що дружина повернулася з роботи раніше, ніж зазвичай? 

  • Бо була перевдягнута в джинси і стару блузку

  1. Яку назву мала папка, в яку збирала фінансові документи сім’я?  

- «Червоне і чорне»

7. У якій країні жила родина? Америка

8. У якому місті? Бруклін

9. Про що мріяло подружжя?

- Про народження дитини і виїзд із міста до Нової Англії в Вермонт

10. У якій школі працював Чад? № 321

11. Це була його постійна робота?

- Ні, він стояв на заміні

12. Скільки разом були герої?

- 10 років. Із них 6 -офіційно

13. Ким працювала Нора?

- Доглядальницею у священника Уінстона

 

Бесіда. 

Як ви гадаєте, чому молоді цікаво читати фантастичні твори?

Чи зможете назвати найбільш відомих авторів цього жанру?

Які саме моменти звертають вашу увагу при читанні?

Що найбільше вразило вас у творі Кінга  «Мораль»?

 

Домашнє завдання

 

  1. Вивчити біографію  Стівена Кінга

  2. Читати новелу «Мораль» та аналізувати їх ідейно – художній зміст

 

(Запитання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )

 

13– А, українська мова                                          Дата 30.04.2020

Тема. Контрольне есе

 

Основний зміст уроку

 

Поради щодо написання есе:

1. Усвідомити мету написання, яка полягає в тому, що ви повинні

переконати того, хто має читати цей твір, що ви зрозуміли тему есе.

2. Уважно вчитатися в тему есе, знайти ключові слова, осмислити

проблему.

3. На чернетці написати тези, краще з наведенням певних доказів, які

допоможуть розкрити тему твору.

4. Стисло і влучно занотувати аргументи і приклади.

 

Правила, яких варто дотримуватися при написанні есе:

(використано ідеї І.Звоненко)

1. Вступна частина має бути стислою, але виразною й містити у собі

центральний метафоричний образ.

2. Останнє речення вступу й перше речення основної частини мають

бути органічно пов’язаними. Сутність зв’язку: пояснення правомірності

метафори.

3. Обсяг основної частини не регламентується, але необхідно

Пам’ятати: зі збільшенням обсягу есе втрачає легкість жанру.

4. Основна частина пов’язана з висновком не лише за думкою, а й за

способом мовного оформлення (через центральний образ).

5. Есе має містити озвучену кінцівку. При цьому зовсім не важливо,

кінець є ствердженням будь-чого, запитанням чи остаточно не завершеними роздумами. Вдалим варіантом завершення есе вважається використання афоризмів і цитат.

 

Побудова есе:

1 Назва теми______________________

2.Вступ – особисті погляди, що чітко висвітлюють тези та підходи

автора._____________________________________________________

3. Аргументи, які обстоюють тезу

1)______________________________________________________

2)_________________________________________________________

3)_____________________________________________________

4. Факти або приклади, які підтримують головну думку твору

1_________________________________________________________

2_________________________________________________________

3_________________________________________________________

5. Висновки – узагальнення есе, в яких підкреслюється як автор довів

свою позицію, і знов окреслюється тема.

2) Бесіда.

- Чим відрізняється твір-есе від твору роздуму? (твір-есе має певну

структуру, має бути не дуже великим і передавати ставлення автора до

подій).

- Що для Вас уміщує поняття «щастя»?

- Які важливі миті з життя Ви найбільше запам’ятали?

- У чому могутність слова?

(Відповіді учнів)

 

Написання контрольного твору (есе) на одну із тем.

Теми:

- «Прекрасна мить життя»

- «Чарівність і могутність слова»

- «З чого зіткане щастя?»

 

Домашнє завдання

 

 Написати нотатки:

Які риси для Вас є головними у співрозмовника?

 

 

(Виконане завдання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )