Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Методина скарбничка

З  13.05.19 по 17.05.19 року  у Теребовлянському НРЦ проходив предметний тиждень методичного об’єднання вчителів корекційно-розвиткової роботи. В рамках тижня вчителями МО були проведені ряд заходів зокрема:

В понеділок 13.05.19 року  було організовано  виставку новинок методичної літератури з  питань проведення корекційно-розвиткової роботи з учнями з особливими освітніми потребами, а також тренінг  на тему : «Фонетичний режим у навчально-ребілітаційному центрі для дітей з вадами слуху та тяжкими вадами мови» Під час проведення тренінгу  вчителем дефектологом слухового кабінету Федорчуком І.Т. було звернено увагу учасників тренінгу на важливості дотримання фонетичного режиму, як системи заходів та вимог, спрямованих на закріплення засвоєних школярами з вадами слуху правильних вимовних навичок. Також Ігорем Тимофійовичом було проведено практичну частину на якій він ознайомив присутніх з руховими вправами  для роботи над диханням , голосними та приголосними звуками під час проведення фонетичної ритміки, оскільки такі тренувальні вправи допомагають дітям  вірно відчувати музичні звуки – спочатку у вигляді окремих букв, потім складів, а пізніше й пісень,що в свою чергу сприяє покращенню розмовної мови учнів. Перед учасниками тренінгу виступила директор Центру Кацан М.Б. яка наголосила у своєму виступі на важливості дотримання всіма учасниками навчального процесу фонетичного режиму у нашому навчально-реабілітаційному центрі.

У вівторок 14.05.19 року було  організовано і проведено усний журнал   «Про відзначення  Всесвітнього дня мігруючих птахів» вчителем індивідуальної слухової роботи  Ломакіною О.М. спільно з вчителем біології Ходинецькою М.Й. Мирослава Йосипівна у цікавій формі розповіла про мігруючих птахів які щовесни прилітають до нас, про те чим живляться, як орієнтуються під час польоту щоб не заблукати і прилетіти на своє постійне місце гніздування. А ще Мирослава Йосипівна ознайомила учнів з наслідками забруднення природи  пластиковими  відходами і якої шкоди завдають такі відходи птахам. Цікавим продовженням усного журналу була розповідь Ломакіної О.М. та учнів Центру які розповіли цікаві легенди про птахів, та розгадали кросворд про мігруючих птахів.

Середа 15.05.19 року була також не менш насиченою і цікавою. Відповідно до плану проведення предметного тижня було організовано і проведено з учнями Центру в переддень Дня вишиванки квест на тему: « Серце моє- Україна». Учні були поділені на дві команди і по відповідних маршрутах на станціях виконували завдання які збагатили і розширили їхні знання про українську вишивку і все, що з нею пов’язано. В підсумку перемогла дружба, і всі учасники отримали грамоти і солодкі призи.

У четвер 16.05 19 року у Всесвітній День вишиванки в рамках предметного тижня було заплановано і проведено віртуальну мандрівку Україною під назвою «Вишивана моя Україно». В ході цієї віртуальної мандрівки вчитель індивідуальної слухової роботи Демчук Л.Й. ознайомила учнів Центру з особливостями та історією вишивки усіх областей нашої  України. В ході заходу діти побачили і почули багато нової інформації про історію української вишивки та її розмаїття і красу.

І на завершення предметного тижня у пятницю 17.05.19 року було підведено підсумки проведеного предметного тижня, та обговорено плани на проведення предметного тижня на наступний навчальний рік.

       

       

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

05.03.2019 року у Теребовлянському навчально-реабілітаційному центрі відбувся науково-методичний семінар-тренінг “Сучасні компетентнісні засади розвитку осіб з особливими освітніми потребами в умовах навчально-реабілітаційного закладу”, в якому взяли участь і члени нашого методичного об’єднання вчителів корекційно-розвиткової роботи.

 Відкрила семінар директор центру Кацан Марія Богданівна яка радо зустріла учасників семінару і побажала їм плідної праці, ознайомила з досягненнями педагогічного та учнівського колективу. 

            Йосип Кацан, начальник відділу освіти Теребовлянської ОДА виступив з доповіддю  «Особливості індивідуального підходу до дітей з особливими освітніми потребами в умовах інтегрованого та інклюзивного навчання» та поділився досягненнями вчителів району та центру  у роботі з таким контингентом дітей.

            З учасниками семінару  своїми новинками в розробці навчальних програм та підручників для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах навчально-реабілітаційного закладу  поділились наукові співробітники Інституту спеціальної педагогіки і психології ім.Миколи Ярмаченка НАПН України.

Рібцун Юлія Валентинівна старший науковий співробітник відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології ім. Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник ознайомила учасників семінару з окремими аспектами стандартизації навчально-методичного забезпечення навчання молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення. Перед присутніми виступила головний науковий співробітник відділу навчання жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології ім. Миколи Ярмаченка НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Світлана  Вікторівна Кульбіда яка поділилась з учасниками семінару підходами і можливостями білінгвального навчання глухих учнів у реаліях сьогодення та провела практичні заняття  жестової мови.

В ході роботи тренінгових груп педагоги центру поділились  досвідом роботи та методичними напрацюваннями  у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, вносили свої пропозиції і зауваження що до розробки навчальних програм та підручників. Зокрема, Ольга Щуцька, заступник директора з навчальної роботи Теребовлянського НРЦ ознайомила з шляхами соціально-психологічної реабілітації та адаптації учнів з особливими освітніми потребами, Ігор Федорчук, вчитель-дефектолог, розказав про важливість дихально-голосових вправ, як одного з важливих елементів у роботі вчителя при постановці звуків та формуванні мови глухих учнів, Лідія Демчук поділилася досвідом роботи над розвитком зв`язного мовлення на підгрупових заняттях з корекції мовлення для дітей з тяжкими порушеннями мови, Оксана Ломакіна ознайомила з формами роботи з формування лексико-граматичних категорій засобами дидактичних ігор на корекційних заняттях, Жанна Катіна зупинилась у своєму виступі на питаннях змісту, форм і методів роботи з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання усного мовлення та формування вимови на індивідуальних заняттях з дітьми із вадами слуху.

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Уже традиційно стало вітати в нашому Центрі студентів та викладачів Чортківського педагогічного коледжу ім. Олександра Барвінського. Для майбутніх своїх колег  педагоги корекційно-розвиткової роботи 11.12.2018 року провели спецсемінар  на тему « Методи та форми роботи на корекційних заняттях з учнями що мають вади слуху, та з учнями з тяжкими порушеннями мови» В рамках зустрічі    учні привітали студентів невеличким концертом а вчителі підготували та провели ряд корекційних занять.

       

Заняття з корекції мовлення підготували та провели вчителі-логопеди: Демчук Л.Й.,  Ахріменко В.І. у класах де навчаються учні з порушенням інтелектуального розвитку.

Заняття з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови у глухих дітей підготували вчителі-дефектологи Федорчук  І.Т. , Ломакіна О.М. ,  Катіна Ж.Б.

Ця зустріч була організована завдяки співпраці дирекції навчально-реабілітаційного центру та викладачів коледжу Гавриленко Н.М. і Обліжок Г.М.  

Головною метою цієї зустрічі було надання методичної допомоги та розкриття усіх аспектів корекційно-розвиткової роботи з дітьми із особливими освітніми потребами.