Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Методичне об’єднання вчителів трудового навчання

“Трудове виховання – це, образно кажучи, гармонія трьох понять: треба, важко та прекрасно.”
В.Сухомлинський

Мета  та  завдання  методичного  об’єднання

Педагогічний  колектив  школи  в  2017-2018 н.р.  буде продовжувати працювати  над  реалізацією  проекту «Формування життєвої компетентності дітей з особливими освітніми потребами на основі використання їх компенсаторних можливостей через корекційну спрямованість навчально – виховного процесу».

Проблема  над  якою  буде  працювати  МО  вчителів  трудового  навчання: «Розвиток креативного потенціалу учнів, як засіб формування компетентної та творчої особистості».

Урахування здібностей, розкриття потенціалу  кожного школяра – головна умова індивідуалізації трудового навчання, від якої значною мірою залежить розвиток та корекція учня. На уроках трудового навчання вчитель не тільки вчить, а й розвиває пізнавальні інтереси учнів, враховуючи їхні індивідуальні здібності і таким чином формує компетентну і творчу особистість.  Тому методоб’єднаннявчителів трудового навчання ставить такі завдання:

  1. Удосконалити існуючі та розробити нові шляхи і засоби індивідуальної та диференційованої роботи з учнями на уроках трудового навчання.
  2. Створити сприятливі умови для інтеграції дитини з особливими потребами в суспільстві.
  3. Створити творчий характер науково-методичної роботи, максимально активізувати роботу всіх членів методоб’єднання.
  4. Вивчення вчителями чинних вдосконалених навчальних планів і програм, підручників і посібників, що поглиблюють зміст методичної роботи.
  5. Проводити позакласну роботу, предметні тижні, семінари, виставки робіт учнів з трудового навчання.
  6. Змістовне та організоване забезпечення корекційної спрямованості трудового навчання.
  7. Методичну роботу проводити в тісному контакті з вчителями- предметниками, вихователями, практичним психологом.
  8. Удосконалювати форми і методи навчання.
  9. Створювати в учнів позитивне ставлення до трудової діяльності.
  10. Проводити заходи з вивчення і підвищення рівня знань, умінь, навичок учнів.
  11. Розвивати творчі здібності педагогічних працівників, підвищувати рівень професійної компетентності, удосконалювати рівень самоосвіти.
  12. Розробляти, апробовувати та впроваджувати новітні освітні технології і системи пер­спективного педагогічного досвіду, поліпшувати на цій основі організацію науково-методичної роботи в школі.

Кожен вчитель індивідуально підходить до вирішення даної проблеми і працює над своїм проблемним питанням, яке є складовою загальної проблеми школи.

План  засідань  МО  вчителів  трудового  навчання  на  2017-2018н.р

 

№п/п

 

Зміст  роботи

 

Дата

 

Відповідальний

 

 

 

 

1

Педагогічна зустріч

«Актуальні проблеми трудового навчання у 2017– 2018 н. р.»

1.Аналіз роботи МО за 2016-2017н.р.

2. Ознайомлення та опрацювання нормативно-правових та інструктивно-методичних рекомендацій щодо організації нового навчального року в умовах оновленого освітнього простору.

3.Обговорення  та  затвердження  календарного  планування  навчально-виховного  процесу вчителів  МО

4. Збільшення тривалості професійно – теоретичної підготовки в 11 класі.

5.Обговорення проблеми над  якою  буде  працювати  МО  та  ознайомлення  з завданнями,  що  сприяють  реалізації  мети.

6.Ознайомлення з новинки методичної літератури та інтернет ресурсів.

 

Серпень

 

 

Голова МО

Стецула Н.П.

 

 

Члени МО

 

 

 

Члени МО

 

Сивульська Н.І.

 

 

Стецула Н.П.

 

 

 

 

2

 

Круглий стіл

«Урок трудового навчання – один з видів творчої діяльності учнів»

  1. Система визначення художніх нахилів дитини.
  2. Розвиток креативного потенціалу учнів на уроках виробничого навчання

 

Жовтень

 

 

 

 

 

Родь П.А.

 

 

Марценко М.І.

 

 

 

 

 

 

 

3

Методичний діалог

«Сходинки педагогічного зростання»

1. Комп’ютерні технології – необхідна умова формування сучасного іміджу вчителя трудового навчання.

2. Підготовка та проведення предметного тижня з трудового навчання

 

 

Грудень

 

 

 

 

Стецула Н.П.

 

Члени МО

 

 

 

4

Тема

«Формування    життєвих     компетенцій»

  1. Формування професійної свідомості учнів на урокахспецдисциплін.
  2. Шляхи формування позитивної мотивації до самоосвіти педагогічних працівників з метою забезпечення якісної освіти.

 

 

 

березень

 

 

Сивульська  Н.І.

 

 

 

Стецула Н.П.

 

 

5

              Дискусія

«За круглим столом»

1. Аналіз результатів перевірки ведення  класних журналів, поурочних планів.

 2. Підсумок роботи за 2017 – 2018 н.р.

3.   Обговорення та обмін досвідом з метою  впровадження в практику роботи.
  4. Планування роботи МО

 на 2018 -2019 н. р.

 

 

 

 

травень

 

 

Члени  МО

 

 

Стецула Н.П.

 

Члени МО

 

 

 


 

План проведення методичного тижня вчителів трудового навчання, спецдисциплін і майстрів виробничого навчання

4. 12. 2018  ПОНЕДІЛОК

Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники.
                                                                                                   Т. Фулпер

Педагогічна зустріч з теми «Технологічні та методичні основи   сучасного  уроку трудового навчання» (СтецулаН.П.)

Виставка надбань вчителів «Методична скарбничка»

5. 12. 2018  ВІВТОРОК

Знання складається із дрібних крихт щоденного досвіду.
                                                                        Д. Писарев

Відкритий бінарний урок в 12 класі з теми « Виготовлення накладних кишень»       (Марценко М.І., Сивульська Н.І.)

Конкурс «Вміємо. Знаємо.» (Родь П.А.)

6. 12. 2018  СЕРЕДА

Кожен милосердний вчинок - це щабель сходів, що ведуть до небес
                                                                                 Г. Бігер

Майстер клас для учнів 5 -13 класів « Різдвяний подарунок солдату» (Стецула Н.П.)

Виставка учнівських робіт «Творчий вернісаж»

7. 12. 2018  ЧЕТВЕР

Чого б ти не навчався, ти навчаєшся для себе .      

                                                                   Петровій  

Хендмейд  «Чоловіча краватка - як елемент жіночого гардеробу»  (Марценко М.І., Сивульська Н.І.)

8.12. 2018  ПЯТНИЦЯ

Освіта — скарб; праця — ключ до нього.  

                                              П. Буаст

Круглий стіл «До вершин педагогічної майстерності»

Підведення підсумків методичного тижня.

Члени МО трудового навчання

До складу МО вчителів трудового навчання входить 4педагоги, з них:  3 -  мають вищу категорію  і  звання «Старший вчитель», 1 -має ІІ категорію.

                 У своїй роботі вчителі впроваджують інноваційні технології, поєднують групові та індивідуальні форми роботи. Удосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою його успішної, творчої праці.

       Діяльність наших вчителів, в процесі навчання і виховання школярів, спрямована на вдосконалення їхньої теоретичної і практичної підготовки, необхідної для практичної діяльності. Перед учителем виникають питання вирішення яких передбачає суттєвий практичний і теоретичний інтерес. Працюючи над індивідуальною науково-методичною проблемою, вчитель поглиблено і цілеспрямовано аналізує, прогнозує та моделює ситуації вирішення проблеми.

Під час проведенная уроків всі вчителі у своїй діяльності керуються вимогами сучасних навчальних програм з трудового навчання, спецдисциплін та виробничого навчання.

При вивченні  тем з трудового навчанняучителі – Стецула Н.П. та Сивульська Н.І. за допомогою сучасної комп'ютерної техніки, використовують електронні програми, розроблені Міністерством освіти і науки України, власні доробки у вигляді електронних таблиць, слайдів, мультимедійних презентацій.

Члени МО систематизували свої багаторічні надбання і зібрали їх в методичні посібники та записали розробки уроків, майстеркласів, виховних заходів на диски.

                 Всі вчителі мають практику та достатні навички роботи в мережі Інтернет. Вчителі СтецулаН.П., Родь П.А. та Сивульська Н.І. мають  свої блоги де обмінюються досвідом роботи з колегами. Багато своїх розробок уроків та позакласних заходів ці вчителі регулярно розміщають в «Учительському журналі онлайн».

Всі члени МО трудового навчання є активними учасниками шкільних і позашкільних заходів, педрад, конференцій, семінарів. Сумлінно виконують свої обов’язки. Долучаються до шкільних волонтерських акцій.

Професійно - технічна освіта

             Учні    школи  після  десятого  класу  мають  можливість  в  стінах  нашого  Центру  здобути  професію  «Кравець».

       Мета професійно – технічної освіти спрямована на створення сприятливих умов для якісної підготовки конкурентоспроможних робітничих кадрів, які здатні задовольнити вимоги сучасного ринку праці регіону та забезпечити рівний доступ до професійно-технічної освіти.

Мета сучасного навчання – зацікавити молодь навчанням, зробити відвідування уроків не обов’язком, а можливістю здобутим нові знання, які в майбутньому знадобляться для професійного зростання.

Учні  протягом  трьох  років  оволодівають  теоретичними знаннями  і  практичними  навичками  з  виконання    всіх  видів ручних  та  машинних  робіт  та  волого-теплових робіт з використанням сучасного обладнання; оздоблювати вироби строчками, додатковими деталями та фурнітурою; готувати вироби до примірок індивідуально або в бригадах з розподілом праці; проводити лагодження швейних виробів середньої складності з використанням машинних та ручних робіт; виконувати та читати ескіз моделі; набувати  компетенцій  у  роботі  на  всіх  швейних  машинах,  які  є  в  нашому  училищі,  усувати неполадки в роботі швейного устаткування; шити  штори,  ламбрекени,  спідниці та брюки, сукні  та  блузи нескладної технологічної обробки.  А  завершальним  етапом  навчального  процесу  є  захист  кваліфікаційних  робіт.

Для  цього  в  нашому  НРЦ  є  хороша  матеріально-технічна база,  яка відповідає всім сучасним вимогам  і  відповідні  спеціалісти,  майстри  своєї  справи.

         Навчальний процес забезпечений необхідними навчальними підручниками, навчально-методичними посібниками, фаховими виданнями з професій. В навчальному процесі ефективно використовуються сучасні комунікаційні комп’ютерні   технології.

Швейна  майстерня  обладнана  промисловими  швейними  машинами  1022 – М  класу  та  краєобметувальною  машиною  51 – А  класу.  Це  основні  машини  за  якими  працюють  учні.  Крім  того  в  нас  є  і  сучасні  машини,  промислова  швейна  машина фірми SPARK,  швейна  машина  з  інтерфейсом,  яка  виконує  90 операцій,  фірми   JANOME,    краєобметувальна  машина    фірми   JANOME.

Особливий  інтерес  учнів  проявляють  до  предмету  оздоблення  одягу,  де  вони  мають  можливість  навчитися  найрізноманітніших  технік  та  видів  оздоблення  одягу  від  вишивання  до  виготовлення  квітів  з  різних  матеріалів.

Крім  програмового  матеріалу  учні  беруть  активну  участь  у  створенні  затишку  в  нашому  центрі.  Руками  учнів  під  керівництвом  майстра  виробничого  навчання  та  вчителя  спецдисциплінпошито  всі  штори,  ламбрекени  в  школі  та  в  спальнях,  в  спальні  пошито  покривала  та  постільна  білизна.

Також  ми  виготовляємо  всі  костюми  для  виступів  наших  учнів,  де  вони  можуть  проявити  свої  здібності,  як  модельєра  так  і  кравця. 

В  рамках  тижня  трудового  навчання  учні  училища  проводять  виставки  своїх  робіт,  виготовлені  роботи  демонструють  на  показах  мод.

Наші  учні  після  училища  можуть  працювати  на  різних швейних фабриках,  а  також  продовжувати  навчання  в  інститутах.  Можемо  похвалитися,  що  наші  учні  вже  працюють  на  швейних  фабриках  міста  Харків,  Івано – Франківськ,  Тернопіль.

Cемінар педагогічної майстерності вчителів трудового навчання закладів інтернатного типу області

 

31  жовтня 2017 р. у Теребовлянському навчально-реабілітаційному центрі відбувся семінар педагогічної майстерності вчителів трудового навчання закладів інтернатного типу області з питання «Навчально - виховна та корекційна  спрямованість трудового навчання як засобу адаптації до соціуму та  інтеграції у нього дітей з різними психофізичними можливостями».

Члени нашого методичного об’єднання були співорганізаторами і активними учасниками семінару.Учасники семінару мали можливість послухати виступи-доповіді Жизномірської О.Я,доцента кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, Фука М.М., методиста трудового навчання відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО,         Костенко О.С., методиста відділу дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти ТОКІППО.

Серед виступаючих були члени нашого МО  Стецула Н.П. «Трудове навчання як засіб адаптації до соціуму та  інтеграції у нього дітей з різними психофізичними можливостями» та Сивульська Н.І. «Професійне самовизначення старшокласників як результат навчально-виховної та корекційної спрямованості трудового навчання на всіх етапах»