Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

понеділок 04.05

Українська мова, 04.05.20р.

Тема. Дієслово.

Матеріал для повторення:

  1. Вправа "Закінчи речення"

 

1. Дієслово - це самостійна частина мови, що….

2. Я знаю такі форми дієслова…

3. Неозначена форма дієслова відповідає на запитання

4. Дієслова можуть означати завершену і незавершену дію. Залежно від цього вони поділяються на дієслова ...

5. Часи дієслів……

6. Дієслова мають дві....

7. Дійсний, умовний та наказовий - це….

8. Найчастіше в реченні дієслово виступає в ролі...

9. Не з дієсловами пишеться...

10. Дієслово пробігти утворене .... способом.

   Ви чудово знаєте, що дієслова першої дієвідміни мають у третій особі множини закінчення -уть, -ють, а другої -  ать, -ять.

 

  1. З тексту виписати дієслова, вказати  число та час дієслів, синтаксичну роль.

Осінній ліс чарує красою завжди. Вітер зрідка хитає могутніми деревами, що вкрилися багряним покривалом. Іноді в повітрі пролетить відірваний листочок. Десь у гущавині лісу ледь чутно засопів їжачок. Він поніс на своїх голках смачного грибочка. Стривожені пташки готуються до мандрівки в далекі краї.

 

  1.  Вправа "Експрес-тест", встановити відповідність форми дієслова і слова-прикладу.

  

1. Неозначена форма А) Опадає

2.Особове дієслово Б) Засипано

3.Дієприкметник В) Розфарбувавши

4.Дієприслівник Г) Жовтіючий

5.Безособові форми Д) Кружляти

 

  1. Вправа «Роздягни деревце»

 

Потрібно у першу колонку записати дієслова І-ої дієвідміни, а на другу – дієслова ІІ-ої дієвідміни.

 

Летіли, виблискували, спадаю, щебечеш, жовтів, біжиш, сумує, сидить, стоїш, крутиш, спали, відлетіли, журиться.

 

5. "Фразеологічна галявина".

Потрібно пояснити подані фразеологізми одним словом - дієсловом.

-А хто пригадає що таке фразеологізми? ( стійкі словосполучення, які сприймаються, як єдине ціле і вживаються носіями мови в усталеному оформленні. 

Фразеологізм — неподільне, стійке словосполучення, яке можна замінити синонімічним словом).

 

І група ІІ група

Вказати на двері Проймати серце (душу)

В'їстися в печінки Повісити голову

Надути губи Вішатися на шию

Розпустити пір'я Відчути нюхом

Прикусити язика Ляпати язиком

 

ІІІ група ІV група

Лягти кістьми Нагнати дрижаків

Пустити за вітром Змотати вудки

На швидку руку Надірвати пупа

Наїсти черево Розв'язати руки

Відтягати час Носа не показувати

 

 

Домашнє завдання:

Списати, відновивши слова і виправити написання тих, де потрібно.

Вос...ни листопад шв...дко минув — чекай суворої зими.  

В осін...ій час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає й поливає.

Як листопад дерев необтрусить - довга зима бути мусить. 

Довго шпаки невідлітають – осінь буде суха.

 Пл...ти влітку рукавиці — в листопаді пригоди...я. 

Осінь зб...рає, а весна поїдає.

Як до середини жовтня з беріз неосипалося листя - сніг ляже пізно.

Осінній іній — на суху й соня...ну погоду.

 

Образотворче мистецтво

Тема: Фасад і планування будівель.

Зробіть замальовки планування будинку, фото малюнка надішліть на поштову скриньку

petro_rod@ukr.net

7 -  б , українська література                          Дата 04.05.2020

Тема.  Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».  Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.

 

Основний зміст уроку

Текст «Русалоньки із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських» за посиланням

https://www.rulit.me/books/rusalonka-iz-7-v-abo-proklyattya-rodu-kulakivskih-read-303371-1.html 

 

Скорочений текст «Русалоньки із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських» за посиланням

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=13544

 

Ілюстрована аудіокнига Марини Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських" за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=Xgb8CzDBBmo

 

Роздуми про сенс життя. Перегляд відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=Iio0rIGU090

 

Тести за текстом повісті-казки (відповіді надсилати у групу класу)

1. Де відбуваються події, описані в повісті-казці  Марини Павленко?

А. Смілі 

Б. Умані 

В. Вишнополі 

 

2. Що означає слово «пригода»?

А. Те, що трапилось (часто непередбачене, несподіване)

Б. Приходити на допомогу в скрутну хвилину 

В. Бути потрібним друзям, родині, своїй країні

 

3. Визначте жанр твору.

А. Роман

Б. Повість-казка 

В.Повість 

 

4. У кого в роду Софійки з’явилися коралі?

А. Тітки Сніжани 

Б. Софійки 

В. Бабусі Клави 

 

5. Яка була кличка кобили прабабці Ніни?

А. Мальва

Б. Квіточка

В. Зірочка 

 

6. Як називалося село, де жила бабуся Софійки?

А. Половинчик 

Б. Березівка 

В. Краснопілка 

 

7. Чим схожі були між собою Міщенки?

А. Були сумними та плаксивими

Б. Мали подвійну душу

В. Надзвичайно веселі 

 

8. Яке прізвище мала тітка Сніжана?

А. Ліщина 

Б. Калина

В. Ягода 

 

9. Про кого сказано:

"Уже мало не коло самого будинку мусила ховатись у кущі. Біля рогу стояв худенький хлопчик із прив'ялим букетиком польових квітів. Знудьговано колупав носком святкового босоніжка пилюку й раз по раз діловито поглядав то на руку, де в людей буває годинник і де в нього нічого не було..."

 

А. Софійку та Сашка

Б. Вадима та Сніжану

В. Ірину та Валентина

 

Домашнє завдання.

  1. Читати й аналізувати повість – казку Марини Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"

 

(Питання надсилати у Viberгрупу класу, або на ел.адресу galjysik@inbox.ru)