Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

понеділок 04.05

Основи  здоров’я 6а клас 04.05

Безпека руху велосипедиста

Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.

Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.

Перегляньте  відеопрезентацію  за  посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=IPclxmKERZU

Дайте  відповідь на  заптання.

— Де можна кататися на велосипедах дітям віком до 14 років?

— Кому дозволяється їздити тротуарами, у скверах і парках?

— Чому не можна когось катати на велосипеді дітям вашого віку?

— Чому не можна відпускати кермо велосипеда?

— Як перейти дорогу з велосипедом?

— Чи можна їздити дорогою без світлових засобів?

— Чи можна їздити на велосипеді в дощ?

Моделювання ситуації

1) Доберіть одяг та необхідні речі для вело прогулянки в спекотну погоду.

2) Хлопець повертався вночі з рибалки. До рами велосипеда було прив’язане чотириметрове вудилище. Спрогнозуйте наслідки неправильного перевезення вантажу.

 

Конспект уроку

з географії

6 – А клас

04. 05. 2020 р.

        Практична робота ( на місцевості ) №7.

Тема. Ознайомлення з одним з природних комплексів ( ландшафтів ) своєї місцевості, виявлення взаємозв’язків між його компонентами. 

ХІД РОБОТИ:

ЗАВДАННЯ №1.

Виберіть природний комплекс: заплавахил берега, яр, озеро, болото, пагорб. Зберіть дані про особливості рельєфу, гірські породи, поверхневі й ґрунтові води, клімат, грунт, рослиний і твариний світ.

ЗАВДАННЯ №2.

Дайте характеристику природного комплексу за планом:

  1. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ.

  2. РЕЛЬЄФ ТА ГІРСЬКІ ПОРОДИ, ЯКІ УТВОРИЛИ ДАНИЙ КОМПЛЕКС.

  3. ВИДИ ҐРУНТУ, ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ.

  4. ХАРАКТЕРИСТИКА КЛІМАТУ.

  5. РОСЛИННИЙ СВІТ.

  6. ТВАРИННИЙ СВІТ.

  7. ХАРАКТЕРИСТИКА ВОД.

  8. ЗНАЧЕННЯ В ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ.

  9. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДНИЙ КОМПЛЕКС.

ЗАВДАННЯ №3.

За допомогою атласу Тернопільської області  відшукати, ознайомитись та виписати заповідні території та об’єкти рослин і тварин загальнодержавного значення.

ВИСНОВОК:

Запропонуйте власні заходи, щодо  відновлення  вашого природного комплексу.

6– А, укр.мова                                           Дата 04.05. 2020

Тема. Замітка в газету  - роздум про вчинки людей

 

Основний зміст уроку

 

Замітка, або допис у газету, - це жанр публіцистичного стилю.

Замітка-інформація стисло повідомляє про події, вчинки людей, які можуть зацікавити читачів.

Замітка - роздум розповідає про події або вчинки людей, оцінюючи значення цих вчинків, подій.       

У замітці-роздумі на відміну від замітки-інформації  автор має висловити своє ставлення до повідомлення або наштовхнути на роздуми читача.  

Прочитайте  текст. Дайте йому назву. Визначте тип мовлення.

Якщо наймиліший у світі сон, найбагатша – земля наша, а найшвидша в світі думка, то що тоді найцінніше? Над цим я задумався, прочитавши казку „Мудра дівчина”. „Напевно, мудрість,” – вирішив я для себе, але питання мене все-таки непокоїло. Дай, думаю,  запитаю в дідуся: він уже сивий, і, мабуть, дуже розумний, бо має великий життєвий досвід, на відміну від мене. Він багато думає, знає.

Очі дідуся посміхнулися.

- Мудрість , синку,   приходить з роками, а здоров’я з роками втрачається. Берегти його треба... завжди. Це – найцінніший скарб. Усі про це знають, але серйозно до цього ставляться, коли стається непоправне. Ось так...

- А як це, дідусю, берегти здоров’я?

-  Берегти здоров’я, дитинко, - це добре і калорійно харчуватися, займатися фізичною культурою і спортом, загартовувати свій організм, відмовлятися від шкідливих звичок, працювати не покладаючи рук, проводити багато часу на природі, жити в гармонії з нею, вчитися отримувати позитивні емоції від спілкування з людьми, завжди творити добро і мати чисту совість.

Пам’ятка

Як працювати над заміткою

  1. Вдумайтеся в тему, обрану для замітки.

  2. Визначте адресата й мету висловлювання.

  3. Сформулюйте основну думку (теза може бути висловлена одним реченням, простим за будовою, розповідним або у формі запитання і відповіді на нього).

  4. Продумайте композицію замітки (вступ (теза), основна частина (докази), закінчення (висновки).

  5. Добирайте переконливі докази (приклади з життя, літератури, висловлювання видатних людей тощо).

  6. Дбайте про мовленнєве оформлення замітки: уживайте мовні засоби, характерні для тексту типу роздуму. Для зв’язку аргументів з тезою вживайте сполучники тому що, хоча, оскільки, через те що, незважаючи на те що; вставні слова по-перше, по-друге, нарешті, таким чином.

  • Використовуйте прислів’я

Багато спати – добра не знати.

Більше людей загинуло від переїдання, ніж від голоду.

Бути здоровим і мудрим – два блага в житті.

 

Домашнє завдання

 

Написати замітку в газету про випадок , який з вами трапився

(Виконане завдання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )