Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Понеділок

Основи  здоров’я 6 клас 06.04.20

Безпека в побуті

Правила користування газовими приладами, електроприладами,  водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії.

 

Перегляньте  відео  за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=hsn5c-JlCqY

Виконайте  завдання:

Позначте правильну відповідь.

1. Чого НЕ слід робити при затопленні? 

А вимкнути електричний струм

Б сповістити дорослих

В викликати міліцію 

Г перекрити крани

2. Особливо небезпечними хімічними речовинами, використовуваними в побуті, є: 

А пральні порошки

Б речовини, які людина використовує проти гризунів і комах

В засоби для миття посуду 

Г відбілювачі

3. Яка дія є безпечною?

А забивати цвяхи в стіну, не знаючи, як розміщена електропроводка 

Б користуватися розетками, які розхитуються і нагріваються 

В користуватися несправними електроприладами 

Г виймати вилку з розетки, тримаючись за штепсель

4. Удар електричним струмом найбільше вражає: 

А м'язи

Б печінку 

В мозок 

Г нирки

2. За допомогою цифр установіть правильну послідовність дій при користуванні газовою плитою.

А Відкрити кран на газовій трубі. 

Б Відкрити кран пальника, 

В Запалити сірник і піднести його до пальника. 

Г Закрити кран пальника і кран на газовій трубі. 

Д Переконатися, що всі крани закриті, немає запаху газу, газова плита без пошкоджень.

3. Підкресліть речовини, які є більш-менш безпечними.

Мило, ацетон, лимонна кислота, оцтова кислота, соляна кислота, пральний порошок, зубна паста, олія, лак для нігтів, лак для підлоги, отрута для тарганів, сода, крем для обличчя, аерозоль, засіб для боротьби з комахами, мінеральні добрива, сіль, дистильована вода.

 

Практична робота

Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії.

Хід роботи

1. Ознайомтеся з правилами зберігання ліків:

• Умови зберігання ліків повинні відповідати рекомендаціям, зазначеним в анотації до кожного препарату.

• Лікарські препарати руйнуються під впливом яскравого сонячного світла, тому їх зберігають у темному місці або в темному флаконі.

• Ліки легко намокають, для їх зберігання потрібне сухе місце.

• Флакони з ліками треба щільно закривати.

• Таблетки треба зберігати в заводській герметичній упаковці.

• Більшість ліків розраховані на зберігання при середній кімнатній температурі — від +15 до +22 °С. Якщо ж анотація передбачає особливі умови зберігання (у сухому і прохолодному місці), то цей препарат можна покласти в холодильник.

2. Напишіть для себе пам'ятку «Як зберігати ліки».

3. Ознайомтеся з правилами зберігання засобів побутової хімії. Напишіть для себе пам'ятку «Як зберігати засоби побутової хімії».

 

«Співає хор»

Музичне мистецтво в 6 класі

Основні поняття для засвоєння: види хорів, хорова партія, розташування голосів на сцені, характеристика тембрів голосів.

Твори, що вивчаються на уроці: А. Ведель. «Многії літа». Херувимська пісня №7 у виконанні академічного хору.  С. Рахманінов. «Богородице Дева, радуйся» у виконанні академічного хору.  «Козацька пісня» .

Хід уроку:

ВИДИ ХОРІВ

1. Хорові колективи за складом виконавців:

· Чоловічий — складається з тенорів (І та II партії) і басів (баритони й баси).

·Жіночий — складається із сопрано й альтів (поділяються на І та II партії).

·Дитячий — поділяється на сопрано (дисканти) й альти.

·Хор хлопчиків та юнаків — хлопчики поділяються на дисканти й альти, юнаки — на тенори та баси.

·Мішаний — поділяється на сопрано, альти, тенори та баси (можуть бути поділені на баритони та баси).

2. Хорові колективи за кількістю виконавців:

·Малий (мінімальна кількість — 12 осіб) — виконує переважно камерні хорові твори, зазвичай малої форми.

·Середній (25-35 осіб) — виконує складніші твори.

·Великий (50—60 осіб) — виконує будь-які хорові твори.

·Хоровий масив (60—120 осіб) — використовується переважно в оперних театрах.

·Зведений хор (від кількасот осіб) — використовується для виконання урочистих творів.

3. Хорові колективи за манерою співу:

·Академічний хор.

·Народний хор.

4. Хорові колективи за статусом:

·Професійний — складається із професійних співаків та веде регулярну концертну діяльність.

·Аматорський — об'єднує людей, для яких спів у хорі — це хобі (при палацах культури, клубах, організаціях, навчальних закладах).

· Церковний — бере участь у церковних службах.

· Навчальний — існує в музичних навчальних закладах (консерваторіях, музичних училищах, інститутах мистецтв тощо).

·       Оперний — бере участь в оперних спектаклях.

Основні хорові партії мають свої назви:

жіночі: сопрано, альти;

чоловічітенори й баси. 

Музичне сприймання.

А. Ведель. «Многії літа». https://www.youtube.com/watch?v=t6Ir53TSfXc  

Херувимська пісня №7 у виконанні академічного хору; https://www.youtube.com/watch?v=0focY1U4BcE 

Аналіз музичних творів.

1. Опишіть  особливості виконання прослуханих творів.

2. Спробуйте визначити види хорових колективів за складом виконавців.

3. У якій манері виконується кожен твір?

4. Охарактеризуйте засоби виразності цих творів (темп, лад, динаміку, регістр).

5. Чи можна «побачити» музичний образ, який створили композитор і виконавці?

6. Спробуйте порівняти ці твори: що в них спільного та відмінного.

 Відомості про авторів хорових творів.

Артем Лук'янович ВЕДЕЛЬ (1767-1808)

Український композитор, диригент, співак, скрипаль. Його твори тривалий час були заборонені й поширювалися в рукописах, проте їх знали й виконували, незважаючи на заборону. На сьогодні відомо близько 80 музичних творів, серед них 31 хоровий концерт, шість тріо (зокрема «Покаянія отверзи ми двери»), дві літургії Іоанна Златоустого, Всеношна та один світський кант.

Розучування пісні.

«Козацька пісня» (А. Мігай) https://www.youtube.com/watch?v=LP8hU_YEP50 

Знайомство з піснею та її змістом, розучування мелодії першого куплету та приспіву. Виконання першого куплету, приспіву під фонограму https://www.youtube.com/watch?v=jjZrttoGLro 

 Домашнє завдання пересилайте за ел. Адресою Адреса пошти 1qaz2wsx3edc4r@ukr.net 

Послухайте хорові композиції. Хто їх виконує? Пригадайте прізвища композиторів, які писали хорові твори.

                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Національні символи України.

https://www.youtube.com/watch?v=9pLYjtoQe8U 

https://studfile.net/preview/5186731/page:2/ 

https://naurok.com.ua/test/the-national-symbols-of-ukraine-68204.html

(Читати, перекласти текст, виконати тест)

https://vidminnik.com.ua/6-klass/inostrannyie-yazyiki-6-klass/angliyska-mova-6-klas-o-d-karp-yuk

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)

 

Українська мова, 06.04.20р

Тема. Узагальнюючий урок з теми «Прикметник».

Вправи на закріплення та вивчення вивченого матеріалу:

Прикметник – це самостійна частина мови ...

Морфологічний розбір прикметника

1.  Початкова форма (називний відмінок однини чоловічого роду).

2.  Постійні морфологічні ознаки:

  1)  розряд (якісний, відносний або присвійний);

  2)  форма:

    повна, коротка (для якісних прикметників, якщо є);

    стягнена, нестягнена (для прикметників жіночого і середнього роду).

3.  Ступінь порівняння (для якісних прикметників):

    вищий;

    найвищий.

4. Тип відмінювання — група:

    тверда;

    м’яка.

5.  Непостійні морфологічні ознаки:

    рід (в однині);

    число;

    відмінок.

6.  Синтаксична роль у реченні. 

ПРИКЛАД

Легкі тепловії лоскочуть лице. (І. Цюпа)

Легкі — прикметник, початкова форма (п.ф.)— легкий (який?), Якісний (називає ознаку за вагою), повна форма, звичайний ступінь порівняння;   тверда група відмінювання; число — множина, рід не визначається, Н.В., означення.

 

                  Гра «Так чи ні» (на уважність – хто помилився, виходить з гри)
 1. Прикметник – це службова частина мови?
 2. Прикметник означає дію?
 3. Відповідає на питання чий? який?
 4. У реченні виступає додатком?
 5. Чи згодні ви з тим, що прикметник має два ступені порівняння? 
 6. Прикметник має три розряди?
 7. Кожен прикметник має повну і короткі форми?
 8. Ступені порівняння мають дві форми.
 9. Прикметник не змінюється за відмінками?
 10. Прикметник змінюється за числами й родами?

Вправи на повторення вивченого матеріалу:

Виписати прикметники і вказати розряди (якісний, відносний і присвійний)

       Мамина колискова пісня… Лагідний смуток у очах… Безтурботний сон дитини…
        Краєм ока оглядаю сволок. Он там із вимуленою  зазубриною, ще й досі, обмащений білою глиною, горбатіє скоблик – на ньому не одне літо вигойдувалась дитяча колиска. Поруч рябіє густе плетиво зарубок – за давнім звичаєм, коли народжувалась маленька дитина, робили своєрідні мітки. Кожна така позначка символізувала поповнення людського роду. Крізь далеку пелену років згадую і свою причетність…  

Виписати словосполучення прикметників з іменниками, вказати рід, число, відмінок.
        Колисковим пісням властива проста й ніжна мелодія, розмірений ритм, що здебільшого відповідає гойданню колиски.

       Колискові пісні складають і народ, і поети. Так, одну з «Колискових» написала у 1890 році всесвітньо відома українська письменниця Леся Українка. Тоді їй було 19 років. Від року до року Леся Українка гартувала своє слово, передаючи ним свою любов до рідної вітчизни, до трудящого народу.

Домашнє завдання:

Зробити морфологічний розбір прикметників проста мелодія, відома письменниця, найсолодший сон.