Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

понеділок 13.04

7 -  б , українська література                          Дата 13.04.2020

Тема.  Василь Симоненко – „лицар на білому коні” в українській літературі. „Лебеді материнства”.

 

Основний зміст уроку

Асоціювання. Які  асоціації у вас виникають ?

 

«Лицар на білому коні»: благородний чоловік, сміливець, захисник знедолених, мужній воїн, патріот своєї землі, людина високих помислів…

Дійсно, ці слова характеризують  Василя Симоненка, як патріота, захисника та вірного сина свого народу. Йому притаманна риса, якої нам часто не вистачає - це любов до рідного краю. А починається вона від батьківського порога, стежини, стрункої тополі біля твоїх воріт, з барвінку, який ніжно стелиться в садочку. А найсвятішими словами

для кожного з нас є слова  - мати, Україна, Батьківщина.

Перегляд  відеоролика
 «Василь Симоненко - український поет-шістдесятник» за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=7GMS2GejAZE

 

Виразне читання вірша «Лебеді материнства» за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=KUz3iPNttmY – відео

https://onlyart.org.ua/ukrainian-poets/vasyl-symonenko/virsh-vasylya-symonenka-lebedi-materyn/ - текст

-Чи сподобався вам вірш?

– Чим схвилювала вас  ця поезія? Що вразило, запам’яталося?

Словникова робота.

Сургучеві — кольору червоного сургучу.

Лиман — затока з морською водою в гирлі річки або озеро поблизу моря.

Витязь — (поетичне): 1 ) хоробрий воїн, герой, богатир; 2 ) людина, яка відзначається небуденними, героїчними справами.

Лицар — 1 ) вільний козак, запорожець, якому властиві доблесть і військове мистецтво; 2 ) переносне, розмовне — вихована, підкреслено чемна людина.

Материнство — почуття жінки-матері до дитини.

 

  Робота зі змістом вірша.

  • У якій формі побудований вірш? (Вірш побудований у формі монологу матері, звернення матері до сина, напутнього слова матері синові).

  • Назвіть рядки, в яких мовиться про материнську любов та відданість, тривогу за майбутнє дитини, єдність образів матері та Батьківщини.

Які поетичні образи з народних колисанок ви бачите в поезії «Лебеді материнства»? Відповідь дайте, використовуючи рядки з твору.

Робота над композицією вірша.

— Поділити поезію на окремі частини. Дати їм назву. Про що йде мова у кожній із частин? .

І — Чарівна казка щасливого дитинства. (Добра і лагідна ненька прагне все зробити для своєї дитини, віддати їй всю любов свого серця, оберегти від життєвих негод.

II — Фантазії матері про майбутнє сина. (Мати думає про долю свого сина у цьому тривожному світі, про час його змужніння, юнацькі зустрічі і перше кохання).

III — Роздуми матері про змужніння сина. (Мати хоче бачити свою дитину вільною у виборі життєвих доріг, але вона переконана, що такі поняття, як «мати», «батьківщина», завжди повинні бути головними у житті, і людина за жодних обставин не має права їх відкидати).

Назвіть образи, які є у вірші (запишіть у зошити), поясніть їх роль.

Світ людей (мати, син, друг, дружина).

Світ природи (лебеді, зорі, півні, верби, тополі).

Світ предметів (хата, колиска).

 – Що об’єднує всі ці образи? (рідна земля, Батьківщина).

Ідейно-художній аналіз поезії.

– Чого навчає мати сина? Поясніть слова:

Можна вибрать друга і по духу брата,

Та не можна рідну матір вибирати.

– Які цінності вважає головними В. Симоненко у вірші «Лебеді материнства»?

– Про який вибір ідеться в поезії? (Життєвого шляху; моральних засад, якими слід керуватися.)

Схема  аналізу поетичного твору

1. Визначте тему твору (Любов матері до сина, виховання громадянина, який любить свою Батьківщину).

2. У яких рядках висловлено головну думку (ідею твору)?

                                  Можна все на світі вибирати, сину.

Вибрати не можна тільки Батьківщину

Ці слова — заповіт В. Симоненка сучасникам і прийдешнім поколінням. Вони викарбувані на пам’ятнику, встановленому на могилі поета в Черкасах.

3. Мотив- любов до матері,

  • 4. Образи твору - хата, колиска, півні,лебеді, зорі, півні, ….

  • 5.З’ясуйте, які образи, на вашу думку, є символами. (Лебеді, білява хата, верби, тополі, мати-Вітчизна).

  •  Символами чого в народному уявленні є лебеді, тополя, верба? (Образи лебедів завжди асоціювалися з вірністю, а в цій поезії з ними пов’язане материнство. Слід сказати, що національна символіка постає надійним оберегом українців, навіть на чужині. У народних переказах тополя — перевтілена дівчина, а верба — дерево життя).

  • 6. Які художні засоби?

Епітети : «лебеді рожеві», «тихі зорі», «зорі сургучеві» і т.д.

Метафори: «заглядає в шибу казка», «мріють з крилами з туману», «темряву тривожили криками півні».

Персоніфікація: « ой, біжи, біжи, досадо, не вертай, до хати»; «Будуть мандрувати очі материнські і білява хата», «танцювали лебеді в хаті на стіні».

Порівняння : « лебеді, як мрії».

 

Через поезію В. Симоненка проходить образ України як єдиної, безмежно дорогої для кожного українця Вітчизни, без якої життя втрачає сенс. Поет закликає любити рідну землю і дбати про її майбутнє.

 

Домашнє завдання

 

  1. Вивчити біографію письменника

  2. Читати й аналізувати поезію «Лебеді материнства», її ідейно  - художній зміст

  3. Вивчити поезію «Лебеді материнства» напам’ять

7 – Б Історія України

Тема. Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства.

І. Вивчення нового матеріалу

Переглянути відео урок, перейшовши за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=E6-JAxGiPUE

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 23, ст. 163 - 167

Посилання на підручник:

 https://pidruchnyk.com.ua/645-storya-ukrayini-vlasov-7-klas.html

2. Пройдіть онлайн тест перейшовши за посиланням:

 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=896157

 

Обов’язково вкажіть своє ім’я та прізвище. Завдання необхідно виконати до  14 квітня 20:00 год.

 

7Б                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Традиційна їжа Україні.

https://www.youtube.com/watch?v=t7W-LvJjKJk

https://www.youtube.com/watch?v=IA0qmva7kn8

Ex.3 p.41. 

https://pidruchnyk.com.ua/634-anglyska-mova-alla-nesvt-7-klas.html

https://lingualeo.com/ru/jungle/ukrainian-meals-114056

Завдання: Ознайомитись з відеоматеріалом, виконати вправу 3 ст.41, читати текст, переклад(усно) 

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)

 

Українська мова,13.04.20р.

Тема. Не і ні з прислівниками.

Теоретичний матеріал:

Опрацювати теоретичний матеріал на ст..203, 206 підручника (VSHKOLE_7_klas_ukrajinska_mova_glazova_2015.pdf) таблиця або вивчаємо разом.

Не з прислівниками пишеться

Разом

Окремо

Якщо без не прислівник не вживається: невпинно, невдовзі, неухильно, невтямки, ненароком.
 Якщо не з прислівником виражають одне поняття і його можна замінити
 синонімом без не: нешвидко – повільно, недалеко – близько.

Коли прислівник з не виступає присудком. Надворі було не тепло.

Коли не заперечує, відкидає щось:
 Не вчора, не широко, а вузько.

Ні з прислівникам пишеться

Разом

Окремо

Як правило, ні є префіксом і пишеться разом: нікуди, нітрохи, нізащо

У фразеологічних зворотах ні виступає в ролі частки: ні туди, ні сюди

 

Вправи на закріплення:

До поданих слів дібрати з довідки прислівники – синоніми, утворені префіксальним способом за допомогою частки не. Пояснити написання прислівників з не.
 Мало, поганенько, грубо, просто, збитково, тьмяно, низько, постійно, безрадісно, терміново, мілко, халатно, злочинно, могутньо.
 Довідка: невтішно, нездоланно, невибагливо, небезпідставно, невиразно, неввічливо, небагато, неглибоко, невигідно, негайно, незаконно, невпинно, невисоко, недбало.

Розподілити прислівники за колонками таблиці відповідно до правил правопису.

 Не/бавом, не/багатолюдно, не/бажано, не/безплідно,а результативно, не/безуспішно, не/близько, а далеко, не/боязко,а впевнено, не/вгамовано, не/вдало, не/вдогад, не/відь-де, не/влад, не/навмисно, не/гоже, не/голосно, а тихо, не/гучно, проте приглушено, не/даром, не/задовго, не/мало, а достатньо, не/минуче, не/рідко, не/що давно, не/швидко.

Вправа 451.
 Домашнє завдання:

Записати правильно слова із часткою НІ, НЕ, розкривши дужки.

Співати (не)голосно, (не)дуже холодно, розмовляти (не)по-вашому, (не)зовсім правильно, писати (не)розбірливо, говорити (не)точно, (не)забутньо провести час, забути (не)навмисно, розташований (не)подалік, учинити (не)по-дружньому, ні/трохи, ні/защо, ні/звідки, ні/коли, не/дуже, ні/чогісінько, ні/яково, ні/скільки, ні/почім.  

 

Образотворче мистецтво

Тема: Рококо як архітектурний і декоративний стиль.

Опрацюйте посилання

http://www.myshared.ru/slide/1342716/

замалюйте елемент архітектури фото малюнка надішліть на поштову скриньку

petro_rod@ukr.net