Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

понеділок 13.04

Тема: Зустріч з увертюрою.

Твори що вивчаються на уроці    

 Г. Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!».   https://www.youtube.com/watch?v=B8r7iF39fx4 

Щойно ви прослухали оркестрову увертюру до фільму  «Час вперед!»

Георгія Свиридова

Георгій Свиридов – радянський композитор і піаніст. Музика Свиридова відрізняється відточеною простотою, національною характерністю пісенних мелодій і гармонічної мови, блиском і барвистістю оркестрового колориту, строгим відбором і економією засобів виразності.

  «Час, уперед!» — таку назву має сюїта, написана композитором 1965 року до фільму режисера М. Швейцера (за романом В. Катаева), який присвячено будівництву міста Магнітогорськ. Сюїта складається з шести частин. Остання її частина («Час, уперед!») є музичним втіленням того, що час неможливо спинити. Цей твіряскрава знахідка композитора. Сюїта одразу стала популярною, її часто використовували в багатьох фільмах, телепередачах.

«Увертюра» походить від фран. що в перекладі означає «початок», «відкриття». Що ж відкривають увертюри? Вони можуть відкривати оперу, балет, кантату, ораторію, кінофільм, концерт, театральну виставу.

Завдання в увертюри просте — розповісти глядачу про твір, який вони будуть дивитися.

  1. Увертюра як жанр виникла на початку VI століттяінтродукція до опери Монтеверді «Орфей», яка була короткою, тому її виконували тричі.

  2. У творчості італійця О. Скарлатті оперна увертюра перетворилася в самостійний симфонічний твір, її стали називати симфонія.

  3. Найвищого розвитку увертюра отримала в творчості Моцарта та Бетховена.

  4. Класичні увертюри були і в музиці до театральної дії. Надалі увертюри ніби стали переказувати зміст опери перед її початком.

  5. Поступово увертюри перетворюються в самостійні твори — концертні увертюри як жанр симфонічної музики, що має програму: в творчості Брамса, Чайковського, Мендельсона, Вагнера та інших.

 

    В. Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон».

https://www.youtube.com/watch?v=7Kdvxt4TuLA

Проспівай  всю пісню під фонограму.

   Виконання -   «Козацька пісня»

    (слова і музика А. Мігай).

 https://www.youtube.com/watch?v=jjZrttoGLro 

З метою закріплення вивченого  матеріалу, пройдіть тест на освітній платформі Всеосвіта Скористайтесь посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/dwg108

 

Виконання творчого домашнього завдання.

Прослухайте музичні твори, які є у вас вдома, особливо саундтреки до фільмів.

Запишіть назви та авторів, що вам найбільше сподобались

 

Основи  здоров’я  6  клас  13.04.

Пожежна безпека оселі

Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.

Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. 

 

  1. Причини виникнення пожеж в оселі 

https://www.youtube.com/watch?v=r3I3xFj5_Uc

Стадії розвитку пожежі 

 1. Початкова. Ще є можливість потушити пожежу самостійно. На це є не більше ніж 10 хвилин. Необхідною умовою є обов’язкова ізоляція приміщення, де почалося загоряння, від доступу повітря. У жодному разі не можна відчиняти вікна. Тушити загоряння можна водою, засипати піском, накривати полум’я несинтетичними ковдрами, використовувати вогнегасники.

2. Стадія максимального розвитку. Процес горіння набуває найбільшого поширення. Триває зазвичай наступні 30 хвилин, температура полум’я може перевищувати 1000 °С. Пожежа швидко поширюється, загасити її дуже складно. Із таким вогнем можуть впоратись лише пожежники.

3. Згасання. Вогонь згасає в міру догоряння матеріалів. Рятувати вже нічого.

Пожежна охорона. Пожежна охорона — це сукупність створених у встановленому порядку органів управління, підрозділів та організацій, призначених для організації профілактики пожеж, їх гасіння та здійснення аварійно-рятувальних робіт.

При Міністерстві внутрішніх справ існує управління пожежної охорони(УПО) і його органи на місцях. До складу УПО входить Державний пожежний нагляд, функціями якого є:

здійснення контролю за станом пожежної безпеки;

розробка і погодження протипожежних норм і правил та контроль їх виконання в проектах і безпосередньо на об’єктах народного господарства;

проведення розслідування і облік пожеж;

організація протипожежної профілактики.

Одним із документів, наявність якого завжди перевіряє пожежний інспектор, є план евакуації з приміщення на випадок пожежі. На ньому зображено план приміщення, на якому позначені всі двері, сходи, стрілками позначені шляхи евакуації до основних та запасних виходів. Також позначені місця знаходження вогнегасників, пожежних гідрантів, кнопок пожежної сигналізації, телефонів, за якими треба викликати пожежних у випадку загоряння.

Заходи щодо профілактики пожеж

https://www.youtube.com/watch?v=D241rZ6RhdU

Засоби пожежогасіння

До засобів пожежогасіння належать:

вода, пожежні крани;

пісок;

брезентові покривала;

вогнегасники.

Види вогнегасників:

порошкові;

вуглекислотні;

пінні.

Правила поведінки при пожежі

https://www.youtube.com/watch?v=Igtp4Rho5QI

Дії у разі загорянні одягу 

Якщо безпечно оминути відкрите вогнище не вдалося, то на вас або на іншій людині поруч з вами може зайнятися одяг. Палаючий одяг може спричинити загоряння волосся й ураження органів дихання.

Якщо на тобі загорівся одяг, то не можна бігти, це лише посилить горіння.

Треба швидко скинути одяг, а якщо це не вдалося, слід впасти і кататися по підлозі (землі), збиваючи полум’я.

Якщо на іншій людині загорівся одяг, то не можна давати їй бігати — полум’я розгориться ще сильніше.

Треба допомогти швидко скинути одяг, що загорівся, й залити його водою. Якщо це не вдалося, необхідно повалити потерпілого на підлогу (землю) і будь-яким способом збити полум’я, залити водою, засипати землею, закидати снігом, накинути щільну тканину (брезент, ковдру, пальто) і щільно притиснути її до палаючого одягу. При цьому голову потерпілого залишити відкритою, щоб уникнути отруєння продуктами горіння.

Моделювання небезпечної ситуації.

Розробіть алгоритм дій у ситуаціях:

1) Від пустощів малюків загорілася невелика купка паперу.

2) Телевізор раптом спалахнув, і з’явилося невелике полум’я.

3) Ви ввійшли до під’їзду та побачили, що він повний диму, але джерела загоряння ви не бачите.

4) У поході і під час розведення багаття на вашому товаришеві загорілася куртка.

5) На вулиці ви побачили, що з одного з вікон багатоповерхового будинку йде дим та виривається полум’я.

Проаналізуйте разом з батьками стан пожежної безпеки вашої оселі.

Чи є небезпечні об’єкти? Які засоби пожежогасіння у вас завжди під рукою?

 

 

                                         6-Б клас                                         Математика

Тема. Розподільна властивість множення

Розподільна властивість множення відносно додавання: для будь-яких раціональних чисел а, в і с виконується рівність   (а + в)с = ас + вс.

Заміна виразу (а + в)с на вираз  ас + вс  також називають розкриттям дужок.

Приклад. Розкрити дужки:

-4(-5а + 7) = -4. (-5а) + (-4) 7= 20а – 28.

Заміна виразу ас + вс  на вираз (а + в)с називають винесенням спільного множника за дужки.

Приклад. Винести за дужки спільний множник:

4а + 8в – 4 = 4( а + 2в – 1).

Розподільну властивість множення можна використовувати для спрощення обчислень.

Приклад. Обчисли:

-49  1,72 – 51 1,72 = (-49 – 51) • 1,72 = -100  1,72 = -172.

Домашнє завдання.

  1. У чому полягає розподільна властивість множення?

  2. Що означає розкрити дужки?

  3. Що означає винести спільний множник за дужки?

  4. Розкрий дужки:

  5. 2(а + 1);       2) 3(в – 4);      3) -2(3а + 1).

  6. Винеси за дужки спільний множник:

  7. 9х – 9у;        20 -5а – 5в;      3) 2ав + 2ас.

 

                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Свята в Україні.

https://www.youtube.com/watch?v=3qirtzVEj4M

https://greentourua.com/ukrainian-holidays-and-traditions/

Завдання: Читати та перекласти текст, написати твір «What is my favorite holiday» 

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)

 

Тренувальні вправи на краще засвоєння складного ступеня порівняння якісних прикметників.

Теоретичний матеріал:

Розглянути та опрацювати теорію на ст.159 підручника (перейти за посиланням 6_um_e_ua_2014.pdf).

Вправи на закріплення:

Вправа 382.

Вправа 385.

Домашнє завдання:

Вправа 385 (підручник 6_um_e_ua_2014.pdf).

Просто скопіюй і відкрий у новій вкладці.