Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Понеділок

18.05

Я досліджую світ

Узагальнення матеріалу. Повторення теми: ранньоквітучі рослини та рослини потрібні людям.

Пригадати:

Яка зараз пора року?

Розгадуючи загадки

Тане сніжок, зеленіє лужок,

День прибуває – коли це буває?

- навесні

***

Зійшли сніги, шумить вода,

Земля вже квіти викида.

Буяє травка молода,

Все мертве оживає.

Коли, діти, це буває?

- навесні -

***

Де вона проходить –

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають,

Солов’ї співають.

- весна -

***

З кінцем зими прийде вона,

Улюблениця всіх, …      - весна –

ПРИГАДАТИ:

ЯКІ ВЕСНЯНІ МІСЯЦІ? РОЗГАДАТИ ЗАГАДКУ:

Три брати ідуть по світу –

Від зими назустріч літу.

Перший пройде – тане лід,

Другий пройде – всюди квіт,

Третій пройде – укрива

Землю шовкова трава!

Нерозлучні три брати.

ЧИМ ОСОБЛИВИЙ КОЖЕН ВЕСНЯНИЙ МІСЯЦЬ?

Тепло стало надворі.

Синє небо угорі.

Сонце промінь шле землі,

Прилітають журавлі.

Вже у лісі там і тут

Перші проліски цвітуть.

***

Гостя нова завітала –

Холод-сніг увесь прогнала

І дарує залюбки

Лісу трави і квітки.

Які весняні квіти ви запам’ятали?     Назвіть їх. С.92

Що появляється на деревах  та кущах  з приходом весни?

(бруньки, листочки, квіти)

ПРИГАДАТИ:

Як поділяються рослини?   Див. мал с.93

КУЛЬТУРНІ                               та                           ДИКОРОСЛІ

Буряк                                                                          кропива

Морка                                                                       дерева  з лісу

Капуста                                                                     звіробій

ЯК ЛЮДИНА ВИКОРИСТОВУЄ ДИКОРОСЛІ РОСЛИНИ?

З дерева виготовляють: меблі, папір, зошити

С.94 Повторити за мал. що з чого виготовляють?

ПРИГАДАТИ:

ЯКІ ОВОЧІ ВИ З БАТЬКАМИ ПОСАДИЛИ НА ГОРОДІ?

МАТЕМАТИКА

ВИВЧАЄМО КРАТНЕ ПОРІВНЯННЯ. ДОСЛІДЖУЄМО ТАБЛИЦЮ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 6; ТАБЛИЦЮ ДІЛЕННЯ НА 6.

С.131

Завдання 2

Розглянути мал. та міркування:

На скільки більше (менше )?

РІЗНИЦЮ МІЖ ЧИСЛАМИ ЗНАХОДИМО ДІЄЮ ВІДНІМАННЯ.     (-)

У скільки разів більше (менше)?

СКІЛЬКИ РАЗІВ У….. ВМІЩУЄТЬСЯ ПО …..  ЗНАХОДИМО ДІЄЮ ДІЛЕННЯ.  (:)

Виконати    Завдання 3 за зразком:

3  і  15

15-3=12

15 більше за 3 на 12,   або         3 менше за 15 на 12

15:3=5

15 більше за 3 у 5 разів,  або   3 менше за 15 у 3 рази.

Наприклад, збільшити число 4, на два: 

У цьому випадку число, яке потрібно збільшити це 4 ,

Отже: 4+2=6.

У Маші було 4, яблука, ми збільшили цю кількість яблук ще на 2.

Рішення:

 +  = 

Відповідь: 4+2=6.

Наприклад, збільшити число 5, в два рази:

У цьому випадку число, яке потрібно збільшити 5

Отже: 5⋅2=10.

Було 5,  кіл, цю кількість збільшили в два рази.

 ⋅2=  

Відповідь: 5⋅2=10.

Наприклад, зменшити число 6,  на два: в цьому випадку число, яке потрібно зменшити  6,

Отже: 6−2=4 .

У Петі було 6 цукерок, ми зменшили цю кількість цукерок на 2.

 -  = 

Відповідь: 6−2=4.

Наприклад, зменшити число 8 в 4 рази: в цьому випадку число, яке потрібно нам зменшити 8

Отже: 8:4=2.

У нас 8, зірочок, цю кількість зменшили в 4 рази:

 :  = 2

 

Відповідь: 8:4=2.

Множення числа 6

На кожній картинці по 6 ґузиків. Усього 9 картинок.

Додавання однакових доданків 6 можна замінити множенням на 2, на 3, на 4,  на  5, 6, 7, 8, 9.

                                                                                                                                                                                          

  1   

2

3

4

5

 

 

 

 

 

6

12

18

24

30

 

6

7

8

9

 

 

 

 

36

42

48


 

6⋅2=12      Шість помножити на два – дванадцять
 6⋅3=18     Шість помножити на три — вісімнадцять.
 6⋅4=24      Шість помножити на чотири — двадцять чотири.
 6⋅5=30     Шість помножити на п'ять — тридцять.

6⋅6=36     Шість помножити на шість — тридцять шість.

6⋅7=42      Шість помножити на сім — сорок два.

6⋅8=48    Шість помножити на вісім — сорок вісім.

6⋅9=54      Шість помножити на дев'ять — п’ятдесят чотири.

Множення на 6

Поміняв місцями множники, отримаємо:

2⋅6=12     
 3⋅6=18    
 4⋅6=24    
 5⋅6=30   

6⋅6=36  

7⋅6=42  

8⋅6=48  

9⋅6=54  

До таблиці множення розглянути відповідні випадки ділення Завдання 2 с.132

 

В таблиці множення на 6 кожний добуток відрізняється на 6 від попереднього і наступного.

 

Застосував переставний закон множення, отримаємо:

 

2⋅6=6⋅2=6+6=12   

3⋅6=6⋅3=6⋅2+6=12+6=18  

4⋅6=6⋅4=6⋅3+6=18+6=24

5⋅6=6⋅5=6⋅4+6=24+6=30  

6⋅6=6⋅5+6=30+6=36 

7⋅6=6⋅7=6⋅6+6=36+6=42  

8⋅6=6⋅8=6⋅7+6=42+6=48 

9⋅6=6⋅9=6⋅8+6=48+6=54 

Приклад:

6⋅4+6 можна замінити на 6⋅5, а це дорівнює 30.

6⋅9−6 можна замінити на 6⋅8, а це дорівнює 48.

Виконати Завдання 5 с.132

Знайти невідомий компонент або результат дії.

Заповнити табличку. Повторити назви компонентів дії множення

УКР. МОВА

НАВЧАЮСЬ СТВОРЮВАТИ ВИСЛОВЛЮВАННЯ НА ВІДОМУ ТЕМУ  с.138

Прочитайте текст про чемнісь

Вправа 21 с.138

Запишіть слова, зміст яких не зрозуміли. Запитайте в батьків що вони означають.

Образити-  несправедливо чинити щодо когось,

Принизити- вважати когось не тим, ніж він є насправді.

Повторити слова ввічливості. Перглянути презентацію:

https://vseosvita.ua/library/kartki-vviclivi-slova-25790.html

ПРОЧИТАТИ ВІРШ, ВІДНАЙТИ СЛОВА - ВІТАННЯ

«Доброго ранку» – мовлю за звичаєм,

«Доброго ранку» - кожному зичу я.

«Доброго дня вам» – людям бажаю.

«Вечором добрим» – стрічних вітаю.

І посміхаються в відповідь люди:

Добрі слова ж бо для кожного любі.

Дидактична гра:

Що сказати треба?

Соня вазочку розбила

І не знає, що робить.

Не призналася матусі

Он за шафою сидить.

Що сказати треба? (Вибачте)

**********

Саша виїв борщ і кашу,

Пиріжечків з’їв аж п’ять.

Рукавом протер обличчя,

Мовчки встав – побіг гулять.

Що сказати треба? (Дякую)

Повторити жести : дякую, пробач (вибачте)

https://www.youtube.com/watch?v=7DM_sTtF940

ВСТАВИТИ ДО ВІРШІВ СЛОВА

Учні йдуть щоранку в школу.

Дзвонить дзвоник: «Дзень – дзелень»

Учні вчителя стрічають

І говорять…………………..

Вранці вас послала мама

До сусідки тьоті Тані.

Вийде тітонька на ганок.

Ми їй скажем…………………..

 Допоміг тобі товариш –

Поспіши з подякою.

Не забудь йому сказати

Гарне слово…………………………..

Коля наш образив Таню.

Чути схлипування, плач.

Що сказати треба Колі?

Люба Танечко, ……………..

Як задачу вирішити

Дуже-дуже важко.

Тут сказати треба другу:

……………….,…будь ласка.

ЧИТАННЯ

Оповідання «Вовчик і сонечка» с135-136

Розгляньте мал с.136

Кого ви бачите на малюнку?

Чи приходилось вам бачити такі квіти?

Як ви думаєте, про кого будете читати оповідання ?

Словник:

Величезний-великий

Бавитися-гратися,

Сила-силенна-багато,

Барвисті-кольорові,

Спурхнула-злетіла,

Розвага-гра.

Прочитати оповідання. Дати відповіді на запитання.

Хто є головним героєм казки?

Де жив вовчик?

Що сталося з кульбабами?

Віднайди текст до поданого малюнка.

Намалюй квітку кульбаби, над якими кружляють метелики і бджоли.

Відшукай такі квіти , коли підеш гуляти з батьками.

Розглянь спочатку жовті квіти, а потім білі.

Попробуй погратися з ними як вовчик. Розглянь насіння на пушинках.