Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

понеділок2 04.05

13– А, українська мова                                          Дата 04.05. 2020

Тема. Уживання м’якого знака , апострофа

 

Основний зміст уроку

Прочитати теоретичний матеріал за посиланням

https://subject.com.ua/master/Ukrainian/lesson20.html

 

Завдання 1. Розкрити зміст кожного прислів’я. Пояснити вживання м’якого знака.

1. Для людської думки немає віддалі.

2. Не все теє зробиться, що на думку зродиться.

3. Орел муху не ловить, а слон за мишею не женеться.

4. Людська кров – не водиця, проливати не годиться.

 

Завдання 2. Записати пропущену букву чи розділовий знак

Кожум…яка, медвяний, дзвякнути, компютер, п..юре, рутвяний, сузір…я, пор…ядність, з…їхатися, присв..ячений, прив..ялений, моркв..яний, пів..яблука, мавп..ячий, безправ..я, повітр..я, черв..як, без…ідейний, іл..єкція, ад..ютант, зв..язок, трюк, жираф…ячий

Низ..кий, низ..ка, шіст..сот, тон..ший, біл..шіс..т.., чукот..с..кий, плат..я, на сторін..ці, у пляш..ці, у буд..ці, повіс..тю, мален..кий, голівон..ка, піс..ні, вол..єр, різ..блення, крил..ця.

 

 

Домашнє завдання

Вставити пропущені букви.

                       РУСАЛ..ЧИН  ВЕЛИКДЕНЬ

Це св..ято відзначают.. у перший четвер після Трійці. У давнину це було вел..ми поетичне дійство, пов..язане з дохристиян..с..кими віруваннями. Про русалок і мавок складено безліч легенд і повір..їв. За народною уявою, русалки- прегарні дівчата з розпущеним волоссям. Ображені своєю долею, вони неодмінно прагнут.. залоскотати до смерті буд..-кого. Щоб уберегтися од них, необхідно тримати при собі пучечок полину, якого русалки боят..ся. До речі, на Трійцю полином убезпечували оселю.

    Зустрівши людину в полі, русалки обов..язково запитуют.. : « Полин чи м..ята?» Якщо відповісти : «Полин» , вони відкажут.. : «Іди в долин..». Коли ж сказати : «М..ята», русалки накинут..ся, приказуючи : «Отут тобі й хата!» .

     Ц..ого дня русалки буцімто абавля..  гойдатися на деревах, тому в деяких місцевостях зв..язували дві берези, щоб вони , забавляючи.. , не зачіпали людей.

 

 

(Виконане завдання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )

 

8 -  а , українська література                         Дата 04.05. 2020

Тема.  Мова дійових осіб трагікомедії Івана Карпенка – Карого  - «Сто тисяч» як виражальний засіб

 

Основний зміст уроку

Літературна екскурсія «Сторінками життя і творчості Івана Карпенка  

Теорія літератури

Трагедія — драматичний твір, у якому зображено зіткнення непримиренних життєвих суперечностей, а герої потрапляють у безвихідне становище, вступають у боротьбу з нездоланними силами і, як правило, гинуть. В основі лежить гострий і непримиренний конфлікт, міждійовими особами іде напружена боротьба, вони потрапляють у безвихідне становище і найчастіше гинуть. Герої борються за високілюдські ідеали.

- Зробіть висновок самостійно,що ж таке трагікомедія?

 

Опрацювання ідейно-художнього змісту Трагікомедії  «Сто тисяч»

Текст трагікомедії

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3306

Міні-бесіда

- Якби вам потрібно було розповісти комусь лише одним словом, про що йдеться у творі «Сто тисяч», яке б це було слово?

- У чому полягає суть драматичного конфлікту у творі?

- Хто з дійових осіб найбільше запам'ятався? Чим саме?

- Які картини вам особливо сподобалися у творі «Сто тисяч»? Чому?

- Який сміх у творі І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» можна дослідити: гумористичний чи сатиричний? Відповідь вмотивуйте.

- Що і як висміює митець у п’єсі?

- П’єса «Сто тисяч» є сатиричною комедією, тому що в ній гостро висміяно глитая Калітку, його жадобу до наживи, шахрайство, крутійство, скнарість, лицемірство.

- З кого насміхається автор твору?

- Із Савки, Герасима, підкреслюючи їх заперечливість, відчайдушність у гонитві за легкою наживою.

- Чи можна ці образи вважати комічними?

-Так. В комічних образах викриваються негативні суспільні або побутові явища, висміюються людські вади, негативні риси характеру.

- Чи можна вважати, що основна проблема твору – це бездуховність людини, засліпленої прагненням до наживи?

Зовсім засліплений жадобою до грошей, тому легко стає жертвою досвідчених шахраїв-фальшивомонетників. Зажерливість до накопичення грошей і землі становить основний зміст образу Калитки. Герой не гребує ніякими способами нажитися, нерідко за рахунок руйнування господарства бідних селян, що через злидні тікають із села, і дрібних поміщиків.

Земля — його мета, гроші — його засіб. Із цих двох речей складається його уявлення про життя. Від однієї тільки уяви про докуплений шмат землі в Калитки «диханіє спирає». Скупиться по-людськи поїсти, сам працює і не дасть відпочити й навіть помолитись наймитам. Вівтар своєї жадоби Калитка готовий покласти не лише свої сили й життя, але й майбутнє власного сина. Його скнарість переходить усі межі. Він спекулює навіть релігійними поняттями і принципами. У робітника він забирає половину хлібини, мовляв, «гріх у неділю снідать». Коли жінка збирається їхати до церкви, не дає їй коней, каже, що «худобу ганять в празник гріх». І авторитетно додає: «Блажен чоловік, іже скоти милує».

Його справжня «філософія» шита білими нитками: «Скотина гроші коштує». Калитка сердиться на копача за те, що той багато їв під час обіду. Він ніколи не п’є за власні гроші, бо «від своєї горілки у грудях пухне». Прагнення збагачуватися заради самого збагачення без будь-якої іншої мети. Калитка безмежно радий, що і йому, нарешті пощастило відкрити секрет, як багатіють його конкуренти. Це й засліпило йому очі. Його душею повністю керують багатство і гроші.

Тому його можна вважати бездуховною людиною.

 

 

Домашнє завдання

  1. Вивчити теорію літератури

  2. Читати трагікомедію «Сто тисяч» , аналізувати її ідейно – художній зміст

(Запитання  надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )

 

13 клас  Історія України

Тема. Спроби мирного врегулювання. Соціально – економічний розвиток України після 2014 р.

І. Вивчення нового матеріалу

Не досягнувши бажаного результату в агресії Росії проти країни — припинення збройного конфлікту через втручання, міжнародне співтовариство посилило санкції проти країни-агресора. Такий тиск призвів до падіння цін на нафту, погіршення економічного становища в Росії. Країна опинилася в міжнародній ізоляції й була виключена з «Великої вісімки». Загалом, на кінець 2014 р. ситуація залишалася вкрай напруженою.

Проте важливим досягненням для України стало підписання 2014 року з Європейським Союзом Угоди про асоціацію. Вона засвідчила поступову інтеграцію України до ЄС і визначила стратегію розвитку України.

Робота з поняттям

Нормандський формат — тип зустрічей у чотиристоронньому форматі Україна — Німеччина — Франція — Росія щодо розв’язання збройного конфлікту на сході України у 2014-2016 рр.

Назва формату походить від зустрічі глав цих чотирьох держав, котра вперше відбулася 6 червня 2014 року, у містечку Бенувіль, що в Нормандії (Франція), у межах відзначення 70-річчя операції «Оверлорд» та відкриття так званого другого фронту Другої світової війни.

Наступна зустріч у такому ж форматі відбулася 16-17 жовтня в Мілані (Італія). Обидві зустрічі не ознаменувалися якимись суттєвими домовленостями.

Третя зустріч відбулася 11-12 лютого 2015 року в Мінську (Білорусь).

На переговорах у Берліні 19 жовтня 2016 р. було погоджено питання розробки «дорожньої карти» імплементації Мінських домовленостей. У цій дорожній карті має бути дві складові: послідовності кроків для імплементації Мінських угод, а також гарантії виконання цих кроків.

Позиція України полягає в тому що виконання безпекових умов, припинення вогню, виведення іноземних військ, дотримання режиму розведення військової техніки, забезпечення безперешкодного доступу представників ОБСЄ, звільнення заручників мають передувати переходу до виконання політичної частини.

Період 2014—2016 рр. також супроводжувався суттєвим погіршенням економічної ситуації в Україні, що було зумовлено веденням воєнних дій на сході. Наступний, 2015 рік, супроводжувався посиленням негативних тенденцій: низький зовнішній та внутрішній попит унаслідок гальмування економічного зростання; зниження купівельної спроможності населення внаслідок зменшення реальних доходів; ускладнення відносин з основними торговельними партнерами та відтік інвестицій.

Розташовані у східних регіонах виробництва вугільної, металургійної, машинобудівної, хімічної промисловості, що забезпечували значну частину внутрішнього промислового виробництва та експорту, фактично припинили свою діяльність. Відтак ВВП 2014 року скоротився на 6,8 %.

2014 року валовий дохід на одного жителя країни не виріс порівняно з 2013 роком і становив близько 7 500 гри. Але якщо 2013 року це було майже 1 000 доларів США, то за курсом на кінець 2014 року ця сума становила трохи менше 500 доларів.

Номінальна заробітна плата, за даними Держстату, 2014 року знизилась з 453 до 254 дол.

Із зони АТО переселилися 879 тис. осіб. Державному бюджету, який і без того перевантажений, об’єктивно складно фінансувати таку величезну кількість людей. Це створює проблему з житлом та соціальним забезпеченням переселенців.

Стрімка інфляція на тлі глибокої девальвації гривні сильно підірвала доходи населення, відповідно, вдарила по роздрібній торгівлі, по інвестиціях домогосподарств.

Україна отримала певні преференції для збільшення обсягів експорту товарів до Європи. Проте очікуваного зростання українського експорту не вдалось досягти через неконкуренто спроможність українських товарів на європейських ринках.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 29;

Посилання на підручник:

 https://pidruchnyk.com.ua/1262-istoriya-ukrainy-11-klas-sorochinska.html