Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Понеділок

ГЕОГРАФІЯ

6 – А клас

25. 05. 2020 р.       

 

Контрольна  робота

Запитання.

  1. Що таке гідросфера?

  2. Що включає в себе ССвітовий океан?

  3. Що таке річка?

  4. Назвіть усі оболонки Землі, за що відповідає кожна з них?

  5. Географічна оболонка – це…

  6. Назвіть країни – сусіди України, вкажіть їх столиці.

  7. Найбільші держави світу за чисельністю та площею. ( назвіть їх ).

Основи здоров’я 6 клас 25.05

ПОВЕДІНКА В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ. Телефони аварійних служб. Повідомлення рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. Перша допомога при ураженні електричним струмом, потраплянні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП.

 

Моделювання ситуації виклику рятувальних служб.

Мета: навчитися правильно  викликати рятувальні служби, взаємодіяти з ними.

Хід роботи

  1. Уявіть собі, що для когось із ваших близьких знадобилося викликати швидку допомогу у той час, коли ви знаходитеся на прогулянці в парку. Запишіть послідовність своїх дій.

  2. Ви почули шипіння з труби, по якій іде газ. Як треба викликати аварійну службу газу? Опишіть послідовність своїх дій.

  3. Ви побачили, що з дверей сусідньої квартири йде дим. Як треба викликати пожежну службу? Опишіть послідовність своїх дій.

  4. Ви побачили, що у дворі підлітки влаштували бійку. Вам треба викликати поліцію. Опишіть послідовність своїх дій.

 

Моделювання допомоги при ураженні електричним струмом.

Мета: навчитися рятувати людину, яка отримала удар електричним струмом.

Хід роботи

• Уявіть собі, що людина доторкнулася до оголеного електричного дроту, який лежить на землі, і її почало трясти.

• Опишіть послідовність своїх дій, якщо ви опинилися поруч.

 

Моделювання ситуації допомоги при потраплянні на тіло хімічних речовин.

Мета: навчитися відрізняти їдкі хімічні речовини від безпечних; дізнатися про правила надання першої допомоги при потраплянні на тіло хімічних речовин.

Хід роботи

1. Перша ситуація: на ранку нанесли розчин зеленки, і рана почала пекти. Виберіть правильну дію:

А терміново промити уражене місце водою 

Б подути

В витерти сухою ватою 

Г подивитися на упаковку речовини, яка потрапила на рану, прочитати інструкцію з її використання

2. Друга ситуація: на шкіру потрапив відбілювач для білизни, і вражене місце почало пекти. Виберіть правильну дію: 

А терміново промити уражене місце водою 

Б подути

В витерти сухою ватою 

Г подивитися на упаковку речовини, яка потрапила на шкіру, прочитати інструкцію з її використання 

3. Поясніть, чим відрізняються ці ситуації.

 

Моделювання допомоги при отруєнні хімічними речовинами.

Мета: навчитися надавати першу допомогу при отруєннях.

1. Перша ситуація: отруєння сталося через вдихання хімічних речовин. Потерпілий почав кашляти, у нього сльозяться очі. Виберіть правильні дії:

А дати потерпілому гарячого чаю

Б винести потерпілого на свіже повітря

В викликати швидку допомогу

Г дати потерпілому таблетки активованого вугілля

Д дати потерпілому рясне пиття

Е дати постраждалому випити воду із сіллю

Є дати постраждалому випити слабкий розчин марганцівки

2. Друга ситуація: отруєння сталося від недоброякісної їжі — у потерпілого болить живіт, підвищилася температура, у нього почалася блювота. Напишіть, що треба робити. Виберіть правильні дії:

А дати потерпілому гарячого чаю

Б винести потерпілого на свіже повітря

В викликати швидку допомогу

Г дати потерпілому таблетки активованого вугілля

Д дати потерпілому рясне пиття

Е дати постраждалому випити воду із сіллю

Є дати постраждалому випити слабкий розчин марганцівки

6– А, укр.мова                         Дата 25.05. 2020

Тема.Усний твір  - оповідання на основі побаченого

 

Основний зміст уроку

Оповідання - невеликий за обсягом прозовий художній твір, який описує один важливий епізод, розвиток однієї події в житті невеликої кількості героїв. Іноді в оповіданні кілька персонажів. Але творам цього жанру властивий переважно невеликий відрізок часу, коли відбуваються основні події.

 План

1. Вступ:

А) за яких обставин була почута розповідь або свідком якого вчинку ви були?

Б) де відбувались події;

В) стисла характеристика персонажів.

 2. Основна частина:

А) докладна розповідь про подію (вчинок).

 3. Закінчення:

А) враження від побаченого;

Б) власні зауваження чи побажання.

  Зразок

Обережним бути не завадить

   Літо. Скільки див воно дарує: подорожі, відпочинок, екскурсії у мальовничі куточки нашої країни. Звісно, кожна дитина чекає літа, бо воно приносить канікули. Три місяці - так багато веселого часу. Скільки різних пригод трапляється, скільки вражень!

   Я хочу розповісти про випадок, який стався минулого року на морі. Щоправда, не зі мною.

   Героїня мого оповідання - Марічка, десятирічна дівчинка, красива білявка з голубими оченятами.

   Одного довгоочікуваного дня дівчинка разом із сім'єю сіла в потяг і помчала-полетіла назустріч морю.

   Марічка ніколи раніше не бачила цього синього дива: раптом перед очима постала блакитна далеч, аж до самого обрію. Морська гладінь виблискувала на сонці міріадами іскорок.

 - Мамо, яке море безмежне і привітне. Я йду з ним привітаюсь ближче, - впевнено сказала Марічка.

 - Обережно, дитино. Воно дійсно гарне, але може бути небезпечне.

 - Ну ти що, мамо! Хіба я маленька! - махнула рукою дівчинка і, не  слухаючи останніх слів матусі, помчала у воду.

Марічка не зрозуміла, чому матуся так  каже. Вона хлюпалась у водичці, забавлялась, не помічаючи, що відходить все далі від берега. Та ось одна велика піниста хвиля накрила дитину. Мить - і Марічка опинилась під водою.

Що було далі - вона не пам'ятає.

   Дівчинка розплющила очі - і побачила біля себе переляканих батьків і двох високих чоловіків у рятувальних жилетах. Вони лагідно посміхнулись і сказали:

 - Так, море гарне і добре, але обережним бути не завадить.

Спасибі вам, - ледве промовила Марічка. І, притулившись до мами, заплакала ...

Домашнє завдання

 

Напишіть твір-оповідання на одну з тем:

  • "Випадок на річці";
  • "З оповідок моєї бабусі ( дідуся, матері, батька)";
  • "На уроці";
  • "Відпочивати треба вміти";
  • "Комп'ютер - не іграшка".

 

(Виконане завдання надсилати на  ел. пошту   Ivannashengera@gmail.com  )