Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

Понеділок

Тема. Українська симфонічна поема.

Основні поняття для засвоєння: характерні  ознаки жанру симфонічної поеми, фантазії, особливості композиційної будови (форма) поеми, фантазії.

Музичне   сприймання. С. Людкевич. Симфонічні поеми «Дніпро»  https://www.youtube.com/watch?v=U1ktEvnznEY 

С. Людкевич.  «Пісня   юнаків». https://www.youtube.com/watch?v=6x6AtqLoCUA 

4. Аналіз музичних творів.

1. Опишіть про свої враження після прослухання музичних творів для оркестру.

2. Про що розповідають ці твори? Як вони пов'язані з війною?

3. Розкажіть про засоби виразності музичних творів.

Який із цих творів вас вразив найбільше? Чим саме?

Виконання творчого завдання.

Прослухайте симфонічні поеми ще раз. Візьміть кольорові олівці та створіть на папері образи, які підказала вам музика.

 

Симфонічна поема — жанр симфонічної музики, одночастинний твір для симфонічного оркестру з програмою літературного, живописного або (рідше) філософського чи історичного походження. .

Біографія композитора.

Станіслав Пилипович ЛЮДКЕВИЧ (1879-1979)

Український композитор, музикознавець, фольклорист, педагог. Доктор музикознавства (1908). У його творчому доробку є опери, симфонічні та фортепіанні поеми. У цих творах композитор постає перед нами як митець, який намагається осягнути всі глибини і суперечності життя, віддати належне його трагедійності та водночас залишити за собою право на просте і здорове сприйняття, на сковородинську філософію любові, на соковиту козацьку іронію та м'яку усмішку щасливої людини, закоханої в цей недосконалий світ...

8. Порівняння музичного та літературного жанру поеми.

У літературі поема — це ліро-епічний віршований твір, у якому зображені значні події та яскраві характери (переважно головних героїв), а розповідь про героїв супроводжується розкриттям авторських роздумів та переживань.

Симфонічна поема зазвичай має одну частину, складену за програмою літературного, живописного, філософського   чи   історичного походження. Засновником   цього жанру вважається видатний угорський композитор Ференц Ліст, який написав 13 симфонічних поем.

Поява та розвиток цього жанру тісно пов'язані з ідеєю синтезу   мистецтв, а також ідеєю значення мистецтва   як   важливого виховного та просвітительського   чинника, що   були   поширені в епоху   романтизму.

Симфонічній поемі властивий вільний розвиток музичного матеріалу, що сполучає різні принципи формоутворення,   найчастіше   сонатність   і монотематизм   із   циклічністю   й   варіаційністю. Після Ф. Ліста в цьому жанрі працювали К. Сен-Санс, Б. Сметана,  А. Дворжак,  Р. Штраус,   С. Рахманінов та інші.

Виконання завдання.

Напишіть або розкажіть про свої враження від прослуханих творів, присвячених війні

Тінь Сонця «Меч арея» караоке https://www.youtube.com/watch?v=bfAnUbgDSbE 

Тематичне оцінювання

Послухайте фонограму пісні. Спробуйте заспівати соло. Уявіть себе в музичній студії та запишіть своє виконання на диктофон.

  • Розкажіть, про який музичний жанр ми дізналися на уроці.

  • Хто написав симфонічні поеми, які ми слухали?

  • Про що розповіли вам ці твори?

  • Які засоби виразності застосував композитор для створення картин війни за допомогою симфонічного оркестру?

 

Послухайте музичні твори, присвячені війні. Укладіть збірник пісень воєнних років або зберіть репродукції   творів   живопису   цієї   тематики.

 

Проект «Пісні воєнних років»

Мета: навчитися знаходити та вибирати необхідну інформацію для оформлення пісенника або музичної презентації.

Очікуваний результат: пісенник або музична презентація.

План створення проекту:

Скільки пісень було присвячено війні та воєнним рокам! Цей проект присвятіть героям війни.

1. Прослухайте пісні воєнних років у виконанні солістів, хорів  та   естрадних   співаків. Оберіть   серед   них   ті, які   найбільше   вам   сподобалися.

2. Знайдіть   музичні   приклади   пісень («плюсовки», так   їх   частіше   називають). Збережіть   їх   у   форматі мрЗ. Запишіть текст пісні в співаник або на файли презентації. Знайдіть   репродукції картин, присвячені війні. Вірші   та   малюнки   про   війну   тільки   прикрасять   ваш   пісенник   або   презентацію.

Адреса пошти 1qaz2wsx3edc4r@ukr.net 

Роман Коломієць https://www.facebook.com/ 

Viber 0988006117.

 

Основи здоров’я 6 клас 25.05

ПОВЕДІНКА В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ. Телефони аварійних служб. Повідомлення рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. Перша допомога при ураженні електричним струмом, потраплянні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП.

 

Моделювання ситуації виклику рятувальних служб.

Мета: навчитися правильно  викликати рятувальні служби, взаємодіяти з ними.

Хід роботи

  1. Уявіть собі, що для когось із ваших близьких знадобилося викликати швидку допомогу у той час, коли ви знаходитеся на прогулянці в парку. Запишіть послідовність своїх дій.

  2. Ви почули шипіння з труби, по якій іде газ. Як треба викликати аварійну службу газу? Опишіть послідовність своїх дій.

  3. Ви побачили, що з дверей сусідньої квартири йде дим. Як треба викликати пожежну службу? Опишіть послідовність своїх дій.

  4. Ви побачили, що у дворі підлітки влаштували бійку. Вам треба викликати поліцію. Опишіть послідовність своїх дій.

 

Моделювання допомоги при ураженні електричним струмом.

Мета: навчитися рятувати людину, яка отримала удар електричним струмом.

Хід роботи

• Уявіть собі, що людина доторкнулася до оголеного електричного дроту, який лежить на землі, і її почало трясти.

• Опишіть послідовність своїх дій, якщо ви опинилися поруч.

 

Моделювання ситуації допомоги при потраплянні на тіло хімічних речовин.

Мета: навчитися відрізняти їдкі хімічні речовини від безпечних; дізнатися про правила надання першої допомоги при потраплянні на тіло хімічних речовин.

Хід роботи

1. Перша ситуація: на ранку нанесли розчин зеленки, і рана почала пекти. Виберіть правильну дію:

А терміново промити уражене місце водою 

Б подути

В витерти сухою ватою 

Г подивитися на упаковку речовини, яка потрапила на рану, прочитати інструкцію з її використання

2. Друга ситуація: на шкіру потрапив відбілювач для білизни, і вражене місце почало пекти. Виберіть правильну дію: 

А терміново промити уражене місце водою 

Б подути

В витерти сухою ватою 

Г подивитися на упаковку речовини, яка потрапила на шкіру, прочитати інструкцію з її використання 

3. Поясніть, чим відрізняються ці ситуації.

 

Моделювання допомоги при отруєнні хімічними речовинами.

Мета: навчитися надавати першу допомогу при отруєннях.

1. Перша ситуація: отруєння сталося через вдихання хімічних речовин. Потерпілий почав кашляти, у нього сльозяться очі. Виберіть правильні дії:

А дати потерпілому гарячого чаю

Б винести потерпілого на свіже повітря

В викликати швидку допомогу

Г дати потерпілому таблетки активованого вугілля

Д дати потерпілому рясне пиття

Е дати постраждалому випити воду із сіллю

Є дати постраждалому випити слабкий розчин марганцівки

2. Друга ситуація: отруєння сталося від недоброякісної їжі — у потерпілого болить живіт, підвищилася температура, у нього почалася блювота. Напишіть, що треба робити. Виберіть правильні дії:

А дати потерпілому гарячого чаю

Б винести потерпілого на свіже повітря

В викликати швидку допомогу

Г дати потерпілому таблетки активованого вугілля

Д дати потерпілому рясне пиття

Е дати постраждалому випити воду із сіллю

Є дати постраждалому випити слабкий розчин марганцівки

АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Контроль усного мовлення.

I. Choose word to complete the sentences (оберіть правильний варіант, пишемо повні речення)

1. Bill lives on the USA. He is …

    a) British                b) Canadian             c) American

2. Great Britain consists of …. Parts

     a) two                    b) three                    c) four

3. Ann has an aunt. Ann is her ….

    a) niece                    b) cousin                 c) nephew

4. She is 38, she is married. She is ... Smith

    a) Ms                      b) Mrs.                       c) Miss

 

II. Complete the dialogue using the phrases in the box (довершіть діалог, використовуючи фрази подані у табличці)

 

a bar of chocolate …35p.

a loaf of bread … 70p.

a bottle of mineral water…80p.

a carton of juice … 90p.

 

A: CanCould I have ( one, two… ), please?

B: Yes, certainly

A: How much is it?  ( How much are they? )

B: It’s … ( They are …)

 

III. Answer these questions (дайте ПОВНІ відповіді на запитання):

  1. How many meals a day do you have?
  2. What is your typical breakfast?
  3. What is your favorite food?
  4. Can you cook?
  5. Does your mother have a cookery book?
  6. What do you do in the evening?
  7. How many lessons do you have on Friday?
  8. Write 5 things (hobbies) you like the most.
  9. When is your birthday?
  10.  What is your favourite season and why?

 

 

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)