Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

понеділок 27.04

Образотворче мистецтво

Тема: Класицизм в живописі і архітектурі.

Опрацюйте презентацію

https://naurok.com.ua/prezentaciya-stil-klasicizm-v-arhitekturi-ampir-do-uroku-23-v-8-klasi-12200.html

Зробіть замальовки елементів архітектури класицизму, фото малюнка надішліть на поштову скриньку

petro_rod@ukr.net

 

7 -  б , українська література                          Дата 27.04.2020

Тема.  Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».  Коротко про письменницю. 

ТЛ: повість-казка.

 

Основний зміст уроку

Біографія Марини Павленко за посиланням

https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=12847

 

 Новий етап в творчості Марини Павленко знаменувався появою книги «Русалонька із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських», яка стала лауреатом конкурсу «Коронація слова». У 2005 році видавництва «Теза», «Соняшник» надрукували цей справжній бестселер для підлітків.

Авторка назвала свій твір сучасною казкою про неймовірні пригоди семикласниці Софійки, яка вміло веде детективне розслідування.

   Успіх книги написати нову книгу — «Русалонька із 7-В та Загублений у часі».Ця книга здобула нагороду конкурсу «Дитячий портал».
 

Текст «Русалоньки із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських» за посиланням

https://www.rulit.me/books/rusalonka-iz-7-v-abo-proklyattya-rodu-kulakivskih-read-303371-1.html 

 

Скорочений текст «Русалоньки із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських» за посиланням

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=13544

 

Ілюстрована аудіокнига Марини Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських" за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=Xgb8CzDBBmo

 

Теорія літератури

Повість-казка є одним з досить цікавих жанрів дитячої літератури, розрахованих на дітей старшого віку (9-15 років). Повість-казка на прикладі вигаданих ситуацій пропонує  розбиратися в стосунках людей, вчитися відрізняти погане від хорошого, оцінювати вчинки персонажів. Повість-казка створює вигадані світи, але при цьому дає можливість дитині знайомитися зі світом реальним, його правилами та особливостями. В даному випадку поєднання реалістичності і казковості проявляється на кожному рівнікомпозиційному, сюжетному, стилістичному.

Сюжети повісті-казки найчастіше розвиваються в двох вимірах – реальному і фантастичному. Але фантастичний світ завжди дає можливість  почерпнути якусь інформацію про реальнийабо обидва виміри протиставляються і це дозволяє звернути увагу дитини на ті або інші особливості, або ж вигаданий світ живе за законами реального, але просто з деякими своїми особливостями, які в загальному не принципові і припускають виховання в дитини здібностей до адаптації в соціумі та світі.

Аналіз твору

  • Хто головний герой: Софійка чи Русалонька?

Софія - ім'я імпульсивне і глибоке, проте в ньому самому закладена недовіра до своєї чуттєвості і достатня серйозність. Втім, не даремно в давнину це слово вибрали для позначення мудрості, досягти якої неможливо без глибини почуттів.

Характер Софії відрізняється серйозністю і в той же час імпульсивністю. Жінка, названа цим ім'ям, буде дуже рухливою, діяльної, яка прагне багато чого досягти і встигнути. Невміння хоч хвилину посидіти на одному місці помічається в ній ще з дитинства, коли ця примхлива і чуттєва дівчинка, прагне до лідерства в дитячому колективі, хоче бути поміченою і яскравою. Доросла Софія – особа витончена і принципова. За своєю вдачею вона цілком відповідає значенню "мудра", так як зазвичай володіє вражаючим умінням швидко вирішувати будь-які проблеми, в робочих питаннях педантична, наглядова і прониклива. Софія добре розбирається в людях.

  • Софійка відрізняється  від інших героїв твору? (Здатність подорожувати в часі, вона сприймає  життя як казку ).

- Чому саме вона наділена такою властивістю?

  • У чому полягає особливість поєднання казкового та реального у творі?

  • Які чарівні предмети є в реальному світі? Яка їх роль? (Коралі та шафа  прапрапрабабусі Клави)

  • Дослідження  часопростору 

Минулий – теперішній – майбутній

  • Хто, крім Софійки та Сашка, може перебувати в різних часових вимірах?

  • Про що мріяла  Софійка, чи реалізовано прагнення?

  • Чи випадковими є зустріч Вадима та Софійки, чому дівчина закохалася?

  • Що об’єднує перше та останнє речення повісті-казки? Яке філософське поняття розкривається?

  • Хто з героїв може бути щасливим, а хто – ні? Чому ?

 

Домашнє завдання.

  1. Вивчити біографію марини Павленко

  2. Читати й аналізувати повість – казку Марини Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"

 

(Питання надсилати у Viberгрупу класу, або на ел.адресу galjysik@inbox.ru)

 

7 – Б Історія України

Тема. Суспільне і церковне життя. Магдебурзьке право.

І. Вивчення нового матеріалу

 Культурному розвитку України XIV–XV ст. відбувалися неоднозначні, суперечливі процеси, обумовлені різними історичними чинниками. Стримуючими, дестабілізуючими культурний процес чинниками стали: падіння Візантійської імперії, що позбавило православ'я зовнішньої опори; відсутність власної державності; наступ католицької церкви; татарські напади. Проте зникнення візантійського впливу спричинило початок активного засвоєння, на ґрунті києво-руської духовності, надбань західноєвропейської культури. Піднесенню української культури сприяли: технічний прогрес; виникнення друкарства; розвиток в Україні гуманістичної думки під впливом європейського Відродження.

Упродовж XIV–XV ст. на українських землях зростала кількість мурованих оборонних замків і фортець. Зміни в способах ведення воєнних дій викликали необхідність в укріпленнях, побудованих із каменю або цегли. У цей час такі оборонні споруди будуються у Хотині, Кременці, Кам'янці-Подільському, Олеську та інших містах. Від початку XV ст. унаслідок постійних татарських нападів, оборонне будівництво стає провідним. У будівництві храмів і монастирів також з'являється тенденція зводити їх одночасно як культові та оборонні споруди, оточувати міцними стінами.

Ситуація в релігійній сфері, що склалася на українських землях, суттєво впливала на розвиток духовної культури. Після того, як київський митрополит у 1299 р. переїхав до Володимира-Залеського, завдяки домаганням галицько-волинського князя Юрія І Львовича було відкрито Галицьку метрополію (1303 р.), яка проіснувала до 1347 р.

Вступаючи в Галичину, польські можновладці одразу взяли курс на насильницьке насадження католицизму. Користуючись підтримкою польської влади, сюди рушили католицькі місіонери – домініканці й францисканці, закладаючи в краї густу мережу своїх монастирів. Поряд з існуючими православними єпископствами призначалися католицькі для ще не існуючої парафії. У 1375 р. Папа Римський задовольнив прохання польського уряду про заснування в Галичині католицької митрополії (архієпископства). Йому були підпорядковані Перемишльське, Холмське, Володимирсько-Луцьке, Кам'янецьке і Молдавське єпископства, хоча католиків у краї у цей час майже не було.

Від середини 14 ст. в Україні починає поширюватись магдебурзьке право. Уперше право самоврядування 1339 р. галицько-волинський князь Болеслав-Юрій ІІ надав місту Сянок, 1356 р. магдебурзьке право надав Львову польський король Казимир ІІІ.

Наприкінці свого життя польський король Казимир III домігся від константинопольського патріарха згоди на створення окремої Галицької православної митрополії (кінець XIV ст.). Проте вже на початку XV ст. вона була ліквідована остаточно.

Проблема православної церкви турбувала й правителів Великого Князівства Литовського. Після Кревської унії в Литві став поширюватися католицизм. Це викликало опір православної церкви і руських князів. Вони підтримали Вітовта в боротьбі з пропольськи налаштованим Ягайлом. Зміцнивши свою владу, Вітовт здійснив спроби вивести православну церкву на своїх землях із підпорядкування Московської митрополії. Перша невдала спроба відбулась у 1406 р. Вдруге це було здійснено в 1415 р., коли за наполяганням Вітовта у м. Новогрудку собор православних єпископів українських і білоруських земель обрав окремого Київського ("Литовського") митрополита Григорія Цамблака. Проте після його смерті в 1420 р. Вітовт був змушений визнати зверхність над православними московського митрополита Фотія.

 

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 24

Посилання на підручник:

 https://pidruchnyk.com.ua/645-storya-ukrayini-vlasov-7-klas.html

2. Пройдіть онлайн тест перейшовши за посиланням:

 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=896157

 

 

 

                                   АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Я люблю англійську мову

https://www.youtube.com/watch?v=juKd26qkNAw

Виконати завдання: Р. 192-193.(Reading)

Write text: I like English lessons because (5 sentences minimum)

https://pidruchnyk.com.ua/979-9klas-nesvit-2017.html

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.comВиконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)