Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

понеділок 27.04

Ритміка  9б  клас 27.04

Сприймання на слух певного ритмічного малюнку та повторення його оплесками, простукуванням (або певним інструментом).

  1. Розминка https://www.youtube.com/watch?v=h3TDubZen3E

  2. Дихальні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=GAsSSHGQQ-Y

  3. Артикуляційні  вправи https://www.youtube.com/watch?v=HHBPSs-Xbpg

  4. Вправи  для  розвитку мовлення https://www.youtube.com/watch?v=EqZdKTOaLGY&list=PLPssh6ZavCPog5OWR8Jklu8LUfri2ABLQ

  5. Сприймання на слух певного ритмічного малюнку та повторення його оплесками, простукуванням (або певним інструментом).

https://www.youtube.com/watch?v=R40gSRzRBGE

  1. Ритмічна вправа "Квіткові фантазії" з складами https://www.youtube.com/watch?v=UOA3zP0YjkY

 

9 – Б клас Історія України

Тема. Вплив міжнародних відносин на розвиток українських земель в першій третині ХІХ ст. Україна в Російсько – турецькій війні 1806 – 1812 рр.

І. Вивчення нового матеріалу

Україна в російсько-турецькій війні 1806—1812 pp.

Причини війни:

1. Туреччина прагнула повернути під свій контроль Причорномор’я.

2. Росія прагнула:

• убезпечити свої південні кордони;

• захопити Босфор, Дарданелли;

• приєднати Кавказ і Закавказзя;

• утвердити свій контроль на Балканах.

Роль України у війні

1. Українські губернії повинні були забезпечувати російську армію продовольством, надати їй тисячі пар коней, волів тощо. З Лівобережжя на потреби армії було реквізовано понад 1 тис. коней, 14 тис. волів, 6 тис. возів у супроводі 4 тис. селян-погоничів.

2. У шести губерніях (Чернігівській, Харківській, Полтавській, Київській, Херсонській, Катеринославській) було проведено мобілізацію українців до російського війська. Воєнні дії велися на Дунаї у Бессарабії, на землях, заселених українцями, на західному узбережжі Чорного моря.

Мотиви участі українців у війні

1. Допомогти українцям, що перебували під владою Туреччини, звільнитися з-під турецького гноблення.

2. Домогтися возз’єднання українців Дунаю з українцями Наддніпрянської України, щоб у майбутньому спільно боротися проти Російської імперії.

Підписано Бухарестський мирний договір

До складу Російської імперії увійшла територія між Дністром і Прутом (в основному заселена молдованами). Так виникла Бессарабська область, до якої увійшли Ізмаїльський, Акерманський і Хотинський повіти (переважно з українським населенням).

Наслідки війни

1. До Росії приєднано українські землі у гирлі Дунаю, які перебували у складі Туреччини.

2. До Російської імперії було приєднано Бессарабію до р. Прут, з трьома повітами, заселеними переважно українцями — Ізмаїльським, Акерманським та Хотинським.

3. Війна підірвала економічний потенціал України.

4. Серед українців, які перебували у складі російської армії, були значні втрати.

5. Хоч один вид національного гноблення (турецький) змінився іншим (російським), відбулося возз’єднання українців Дунаю з українцями Наддніпрянської України (збирання українських земель) і вони відтоді могли спільно боротися проти Російської імперії.

 

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати 2 параграф

Посилання на підручник:

https://pidruchnyk.com.ua/1008-istoriya-ukrainy-sorochinska-9-klas.html

 

 

Конспект уроку

з біології

9-Б клас

27.04.2020 рік

Тема. Органічні молекули : вуглеводи.

 

 1. Органічні речовини

Органічні речовини

 

                                             Вуглеводи        білки         ліпіди             нуклеїнові кислоти

2. Мономери, полімери, біополімери 

     Живі організми утворюють різні малі органічні молекули, які називаються мономерами.

Мономери – це будівельні блоки більш великих молекул. Мономери здатні з’єднуватись між собою, утворюючи полімери, відомі також під назвою макромолекул, які складають 90% сухої маси клітин.

     Людям давно відомі такі органічні полімери, як шерсть, шовк, каучук, хлопок.

В минулому столітті хіміки почали виготовляти штучні органічні полімери, пластмаси, поліетилен, з’єднуючи різними способами малі органічні мономери, наприклад диметиловий ефір.

    Таким чином виникло мистецтво (або ремесло), по сутності справи своєї, яке імітує природу.

Організм будує свої макромолекули, з’єднуючи один з одним мономери.

     Процес цей зворотній: полімери можуть бути розбиті до мономерів, із яких вони складаються. Це, і відбувається в шлунково-кишковому тракті тварин: макромолекули їжі розпродаються тут до малих молекул, які потім всмоктуються в кров і використовуються організмом для утворення нових макромолекул, які потрібні уже самому організму.

     Всі живі організми містять чотири головних класи органічних сполук: вуглеводи, ліпіди, білки і нуклеїнові кислоти. Сполуки кожного класу побудовані із своїх особливих мономерів, які об’єднуються в біополімери.

           Мономери

                                                           

                                                     гомополімери                      гетерополімери

    Біополімери -  високомолекулярні сполуки організмів, молекули яких складаються з мономерів, з’єднаних між собою в довгі лінійні або розгалужені ланцюги.

 

Мономери

Біополімери

Амінокислоти

Білки

Гліцерин і жирні кислоти

Жири

Моносахариди

Полісахариди

Нуклеотиди

Нуклеїнові кислоти

 

3. Пігменти, вітаміни, антибіотики, алкалоїди

 

Органічні сполуки

                            

                                           Пігменти       вітаміни        антибіотики        алкалоїди

  Пігменти наявні у тілі рослин та деяких бактерій, наприклад, ксантофіли, фікобіліни. Вітаміни - низькомолекулярні органічні сполуки, що надходять з їжею. Відомо понад 20 різних вітамінів.

Антибіотики – речовини, що синтезуються в природі для захисту від мікроорганізмів.

Алкалоїди – нітрогеновмісні органічні сполуки, що синтезуються рослинами для захисту.

 

 

Закінчить твердження.

1. Елементи – органогени – це

2. За будовою молекули води

3. Між молекулами води утворюються зв’язки –

4. Основні зв’язки в органічних молекулах –

5. Білки, жири, вуглеводи, нуклеїнові кислоти це – .

6. Високомолекулярні сполуки – .

7. Їхня молекула називається –

8. Вона складається з –

9. Речовини, які добре розчиняються у воді –

10. Нерозчинні у воді речовини –

11. Мономери полісахаридів –

12. Нітрогеновмісні органічні сполуки, що синтезуються рослинами для захисту –