Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

понеділок 30.03

7 - Б, укр.л-ра                                                                    Дата 30.03.2020

Тема. Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в поезії  «Кольорові миші»

Основний зміст уроку

Читання вірша Л. Костенко «Кольорові миші»

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5763

Бесіда.

- Чи сподобався вірш? Які настрої він викликає?

- Коли відбуваються події, про які йдеться у творі? У чому звинувачують дівчинку на суді?

А могло насправді таке бути, тобто реальні описані події чи фантастичні? 

- Опишіть, яким ви уявляєте життя сусідських дітей до того, як вони захопились кольоровими мишками.

- У яку пору року відбувався суд над Анною? Як ви розумієте рядки «осіннє сонце, яблуко-недоквас»?

- Чому авторка обрала саме цю пору, а не якусь іншу?

- Чи передає пейзаж настрій твору?

- Яка позиція автора щодо  того, що відбувається на суді?

- Які кольори використовує Ліна Костенко у вірші?

 

Завдання 1: визначити у поезії тему, ідею, основну думку, жанр.

Тема: зображення давніх часів, коли людей страчували за будь-яке чаклування, та звинувачення Анни в тому, що вона з багряного листя робить мишей.

Ідея: засудження тих, хто за індивідуальність, творчу думку переслідує людину, звинувачує і виносить вирок на страту.

Основна думка: кожна людина, навіть якщо вона ще маленька, — то неповторна індивідуальність, особистість. І шлях кожної людини — то ще й шлях до самоствердження. 

Жанр: філософська поезія 

 

Завдання 2 : визначити у поезії «Кольорові миші» композиційні елементи.

Композиція «Кольорові миші» Події минулого (шістсот якийсь рік) переносять читача у сучасністьпереслідування інквізицією (судом) індивідуальності людини, її неординарної поведінки, мислення, творчості. Експозиція: знайомство читача з давнім минулим, коли «…розважали стратами юрму…, палили відьом … і не знали до пуття наук». 

Зав’язка: сусід привів десятирічну Анну до суду, звинувачуючи її в тому, що вона з багряного листя виробляє кольорових мишей, і вони завдають моральної шкоди його дітям. 

Розвиток дії: суд над Анною. 

Кульмінація: напруженість Анни в очікуванні вироку.

Розв’язка: з’явився кольоровий кіт, який залив, викладений на папері вирок чорнилом, що так і не був проголошений.

 

Домашнє завдання

  1. Дірявий текст

 

Було тій   . . . . ,  може,   . . . . . .  рочків,
 Її привів розлючений  . . . . . . .
 . . . . . . .   листя, кілька тих листочків,
 останнє листя із  . . . . . .   віт
 було на  . . . . . .  покладене, як доказ,
 і шаруділо . . . . . .  на сукні.
 . . . . . . . .   сонце,  яблуко- . . . . . . .,
 стояло в голих кленах у   . . . . .  .

 

Завдання. У записаному тексті необхідно на місці «дірки», тобто порожнього місця, написати необхідне слово, тобто «залатати» текст.

  1. Аналізувати ідейно – художній зміст поезії «Кольорові миші»

 

7 – Б клас Історія України

Тема. Статус українських земель у складі Великого князівства литовського та інших держав. Кревська унія 1385 р. і українські землі.

І. Вивчення нового матеріалу

Зі смертю князя Юрія II Болеслава 1340 р. і через відсутність спадкоємців з князівської родини тамтешні бояри запросили княжити литовського князя Любарта Гедимі-новича, який мав дружину з родини галицько-волинських князів і тому мав законні права на ці землі. Щоправда, свою владу Любарт зміг поширити лише на Волинь. Що ж до Галичини, то Любартова влада в ній була лише формальною. Реальним правителем у Галицькій землі був боярин Дмитро Дедько. Він володарював у Галичині впродовж 1340-1344 pp. від імені князя Дюбарта. Такий стан речей заповзявся змінити польський король, прагнучи приєднати Галицьку землю до своїх володінь. Польський король Казимир III 1340 р. напав на Львів, отримавши-звістку про смерть князя Юрія. Довголітня війна, що точилася до 1377 р. між Польщею, Угорщиною та Литвою, закінчилася тим, що Галичина з Белзькою землею і Холмщиною опинилася під владою, ставленика угорського короля, Волинь — під владою литовської династії.

Причини швидкого і відносно мирного підпорядкування українських земель ВКЛ.

  • Усобиці в Золотій Орді на тлі посилення воєнної могутності Литви (битва під Синіми водами 1362 р., русько-литовські сили, сучасна Кіровоградщина);

  • Політика литовських князів за принципом «ми старини не рушимо, новини не вводимо» (іншого запропонувати не могли, бо знаходилися на нижчому рівні розвитку, підтверджувалося в рядах великого князя з місцевими землевласниками і городянами);

  • Приязне ставлення місцевого населення, яке в такий спосіб прагнуло позбутися від татарської залежності;

  • Ймовірна угода з Золотою Ордою, яка передбачала введення литовської адміністрації за умови сплати данини.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати 22 параграф (підручник: Історія України 7 кл.;  авт.: Власов)

2. Скласти хронологічну таблицю подій

3. Дати визначення поняттям: Унія; Кревська унія.

 

 

Українська мова, 30.03.20р.

Тема: РЗМ. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю мовлення.

  1. Ознайомлення із текстом.

 

Чого не вистачає українцям тепер ?

Якщо спитати, чого не вистачає Україні тепер, то відповідь може бути тільки одна: патріотизму значної частини громадян України.

Історично склалося так, що впродовж багатьох століть загарбники робили все можливе, аби витруїти риси національного характеру українців, залишити їх без духовних проводирів, без свого національного «Я».

Згадайте хоча б царські укази про запровадження кріпосного права, про заборону української мови – це неприховане придушення національної гідності нашого народу. Усе це негативно позначилося на дальшому формуванні національного характеру.

Особливо сильно така насильницька деформація національного характеру виявилася , коли найкраща, найосвіченіша частина народу загинула в громадянській війні, друга ж, бачачи безнадійність становища, емігрувала за  кордон, а ті, що залишилися, зазнали репресій.

Відомо, що Японія, наприклад, будучи повністю розгромленою в Другій світовій війні, зуміла буквально за півтора десятка років підвестися з колін й повернути собі колишнє ймення світової держави.

А що допоможе Україні?

Відповідь може бути одна патріотизм. Саме любов до свого народу допоможе нам подолати всі негаразди і, головне, навчить відрізняти чорне від білого, свободу від рабства, труднощі, породжені становленням молодої держави, від труднощів, породжених ворогами нашої свободи.

Ставай на ноги, Україно! На тебе дивляться мільйони з надією, що ти встоїш і вистоїш!

 ( За Ю. Співаковським).

План до текст:

 

1. Чого не вистачає українцям.

2. Послідовне витруювання  національних рис.

3. Патріотизм допоможе перебороти труднощі.

4. Ставай на ноги, Україно!

 

2. Переказування тексту за планом.

Домашнє завдання:

Підготувати міні-твір на тему «Що означає бути патріотом?»

 

Тема: Cities of Ukraine

https://www.youtube.com/watch?v=Cbj3qYLcH1w

Виконати завдання: Ex. 2-3. P.145-146.

Write text: My favorite city (5 sentences minimum)

https://pidruchnyk.com.ua/634-anglyska-mova-alla-nesvt-7-klas.html

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com

Образотворче мистецтво

Тема: Стилі та напрямки в мистецтві

Опрацюйте презентацію

https://naurok.com.ua/prezentaciya-hudozhni-napryami-ta-stili-98212.html