Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

п'ятниця 03.04

а. Живопис Ренесанс.

 

ІІ. Операційно-пізнавальний етап

Епоха Відродження – один з найважливіших періодів в історії мистецтва, яка подарувала світу цілу плеяду геніїв, батьківщиною яких стала переважно Італія.

А тепер я пропоную вам під музику  ХV ст. (звучить уривок «Менует для лютні», яка допоможе вам уявою перенестися в ту величну епоху, та переглянути роботу наших дослідників епохи Відродження.

«Живопис Ренесансу»

  1. Леонардо да Вінчі – геній епохи Відродження.

  2. Рафаель Санті – майстер гармонії доби Відродження.

  3. Мікеланджело Буонарроті – один із найбільших людей в історії мистецтва.

Леонардо да Вінчі – геній епохи Відродження.

Леонардо да Вінчі – один з найвидатніших діячів італійського Відродження.  Він був всебічно розвиненою людиною: геніальним живописцем і вченим, інженером – винахідником, архітектором і скульптором, музикантом і поетом. У своїх наукових відкриттях і здогадках на кілька століть випередив час. Винаходи Леонардо да Вінчі:

  • Прообраз підшипника,

  • Водолазний костюм,

  • Велосипед,

  • Броньований танк,

  • Багатозарядна гармата,

  • Гвинтова передача,

  • Парашут та ін.

Своїм учням він говорив: «Щастя приходить до того, хто багато працює».

У «Трактаті про живопис» він заклав програму реалістичного мистецтва, яку розвивали майстри наступних поколінь. Леонардо да Вінчі вірив в силу і міць людського розуму, і мистецтво для нього було засобом пізнання таємниць природи і законів краси.

Всьому світу відомі картини Леонардо да Вінчі «Джоконда», «Мадонна в гроті» та «Таємна вечеря». Портрет Мони Лізи («Джоконди») став символом доби Відродження.

Всьому світові відома його картина «Мона Ліза» (або «Джоконда») – портрет молодої городянки. Розумне, спокійне обличчя торкнулася ледь помітна посмішка. Воно ніби на очах змінює свій вираз: у ньому і мрійливість, і таємниче кепкування, і схована печаль. Великий відкритий лоб, жвавий уважний погляд,  волосся, яке  падає на плечі, плавні лінії фігури

Сумна доля багатьох робіт Леонардо.  Частина з них загинула, канула в вічність. Але те, що збереглося, дійшло до нас, не перестає захоплювати і дивувати великою любов'ю до людей.

Вчитель. У добу Ренесансу вводяться нові терміни та поняття. Одним із них є техніка сфумато, введена в ужиток Леонардо да Вінчі.

Сфумато (буквально — той, що зникає, як дим) — термін, що позначає м’якість мальовничого виконання, плавність тональних переходів, розпливчастість контурів як наслідок повітряної перспективи.

Вчитель. Свої картини Леонардо да Вінчі писав за допомогою математичних розрахунків (золотий переріз) Власні картини дітей

Рафаель Санті – майстер гармонії доби Відродження.

Живописні образи Рафаеля Санті (італійського живописця та архітектора) сповнені гармонії та ліризму, вони поетичні та піднесені, відрізняються досконалістю композиції та виразною пластикою фігур.

Рафаель створив цілу галерею образів мадонни (близько 45 картин), що відрізняються композиційними прийомами і трактуваннями. Тема материнства — головна в них.

На картині «Сикстинська мадонна» (1515-1519 рр.) зображені мадонна з немовлям в оточеній папи Сикста II і святої Варвари та двох ангелят, що дивляться знизу вгору на сходження Бога. Розкрита по сторонах завіса підкресяює геометричну продуманість композиції. Це один з перших творів, в якому глядач незримо виявляється вписаний в композицію: здається, що мадонна спускається з небес прямо назустріч глядачеві і дивиться йому в очі. Звичайний релігійний сюжет перетворюється у прославлення людини, яка здатна в ім'я вищого обов'язку йти назустріч мукам і смерті. Красі цього подвигу відповідає внутрішня краса мадонни.

https://www.youtube.com/watch?v=0xpTl4epEGE

 

  1. У якому місті народився Рафаель? (Урбіно)

  2. У скільки років Рафаеля визнали майстром? (У 17 років)

  3. Назви картин – Заручини Марії, Поклоніння до гробу, Афінська школа, Сикстинська Мадонна.

 

Мікеланджело Буонарроті – один із найбільших людей в історії мистецтва.

Ще одним представником італійського Відродження був Мікеланджело Буонарроті (1475 – 1564). Його незвичайний талант проявився у розписі Сікстинської каплиці. Величним творінням є собор Святого Петра в Римі. Це шедевр світового мистецтва.   Він взяв участь у спорудженні цього собору. Кілька десятиріч його будували найвидатніші архітектори Італії,  Мікеланджело розробив проект його величезного купола. Собор святого Петра – одна з найславетніших пам'яток архітектури Відродження.

Мікеланджело був не тільки геніальним скульптором, живописцем, архітектором, але ще і інженером, поетом, патріотом своєї батьківщини. Величезна пристрасть володіла усім його єством, і він був страшним, тому що все підкоряв своїй пристрасті, не жаліючи ні себе, ні інших. Митець знав, чого хотів, і, як це буває навіть у самих знаменитих людей, твердо вважав, що тільки його воля варта поваги, що заповітна ціль ясна йому як нікому другому. Він нікого не вважав собі рівним. Відступав іноді перед можновладцями, від яких залежав, але й у відносинах з ними проявляв свій неприборканий норов. За свідченням очевидців, він викликав страх навіть у римських пап. Недарма папа Лев Десятий говорив про нього: «Він страшний… З ним не можна мати справу». Так говорили про великого італійця, титана епохи Відродження, художника, поета, скульптора, архітектора Мікеланджело Буонарроті.

https://www.youtube.com/watch?v=ET0Jzw5MHSA

Перегляд відео

Оцінюваний  етап. Надрукувати відповіді на запитання у програмі (Документ Microsoft Office Word,  та переслати за ел. Адресою Адреса пошти 1qaz2wsx3edc4r@ukr.net 

 

  • Сьогодні на уроці я дізнався…

  • Раніше я помилково вважав, що…

  • Мені було цікаво дізнатися про …

  • Мене сьогодні здивувало…

 

Основи  здоров’я 8 клас  03.04.

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.

Залежно від призначення і сукупності конструктивних ознак можна виділити: стандартні (класичні) мотоцикли, круїзери (чоппери, кастоми), спортбайки, туристичні мотоцикли, мотоцикли подвійного призначення (ендуро), мотоцикли спеціального призначення, спортивні, мотовсюдиходи (три- і чотириколісні), моторолери (скутери), мотоцикли з бічним причепом (коляскою), вантажні.

Водії і пасажири мототехніки є найвразливішими учасниками дорожнього руху. Достатньо падіння на швидкості 10-20 км/год, щоб дістати перелом кінцівки, а у випадку відсутності захисного мотошолома — черепно-мозкову травму. Тому мотоциклістам необхідно вкрай уважно ставитися до виконання правил дорожнього руху, не перевищувати швидкості, не здійснювати небезпечних маневрів. Це стосується не тільки водіїв, а й пасажирів.

2. Правила для водіїв мотоцикла

□ До управління мотоциклом допускаються особи, які досягли 16 років й мають посвідчення про право управління мотоциклом.

□ Особі, яка навчається керувати мотоциклом, повинно виповнитися не менше 14-ти років.

□ Перевозити пасажирів на мотоциклі дозволяється тільки в колясці й на задньому сидінні мотоцикла.

□ Не дозволяється перевозити дітей, які не досягли 12-ти років.

□ Водії мотоциклів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним.

□ Водій та пасажири під час їзди на мотоциклі мають бути в застебнутих мотошоломах.

□ Перед виїздом необхідно перевірити справність гальма, звукової та світлової сигналізацій.

Світловідбивні деталі конструкції слід тримати в чистоті.

□ Транспортні засоби не дозволено ставити на проїзній частині в два і більше ряди. Мотоцикли (як і велосипеди, мопеди) і без бокового причепа дозволяється ставити на проїзній частині не більше, ніж у два ряди.

□ У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості незалежно від ступеня освітлення дороги, а також у тунелях на рухомому транспортному засобі повинні бути ввімкнені фари ближнього (дальнього) світла.

□ Буксирування заборонено мотоциклами без бокового причепа, а також таких мотоциклів, мопедів чи велосипедів.

□ На мотоциклах у передбачених для цього місцях встановлюють номерні знаки відповідного зразка.

□ Заборонено змінювати розміри, форму, позначення, колір і розміщення номерних знаків, наносити на них додаткові позначення або закривати їх, вони повинні бути чистими і достатньо освітленими.

3. Правила для пасажирів мотоцикла

□ Сідати/вставати з мотоцикла тільки за командою водія.

□ Краще сідати/вставати з мотоцикла тоді, коли він стоїть на підніжці.

□ Перед початком їзди сісти зручно.

□ Ставити ноги виключно на підніжки.

□ Не триматися за руки чи плечі водія.

□ Не переміщуватися по сидінню під час їзди.

□ Не «допомагати» водієві на поворотах нахилами тіла.

□ Не можна давити шоломом на водія, стукатися об й го шолом.

□ На ямах і вибоїнах притискати ноги до підніжок.

□ Не виглядати, висуваючись далеко вбік, — це заважає обзору водія.

□ Не можна робити різких рухів, кричати.

Опрацюй §20 https://pidruchnyk.com.ua/877-osnovy-zdorovya-8-klas-beh-2016-nova-programa.html

Запитання:

* Яким повинен бути одяг мотоцикліста?

* Кого можна перевозити на мотоциклі?

* Які вантажі можна перевозити на мотоциклі?

* Як треба поводитися під час виїзду на дорогу?

* Як повинні рухатися кілька мотоциклістів на дорозі?

 

 

8А                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Спорт у нашому житті.

https://www.youtube.com/watch?v=4l51aV3rgQ0      

https://www.youtube.com/watch?v=pnzIZR8wTV8

(Записати слова, перекласти і вивчити жести)

https://www.native-english.ru/topics/sport-in-our-life   (читати)

https://pidruchnyk.com.ua/800-kalinina-english-8-2016.html

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com

 

03.04.20 р.

Українська мова

Тема. Розписка

Розписка – це діловий папір, у якому укладач підтверджує факт одержання чогось від іншої особи або організації. Як і інші ділові папери, розписку складають в офіційно-діловому стилі, якому властиві такі ознаки:

  • тон викладу має бути нейтральний, емоційно забарвлені слова не вживаються;

  • усі слова вживаються тільки в прямому значенні, застосовують терміни, цифрові дані, чітко зазначаються прізвища й дати;

  • викладена інформація формулюється за допомогою суджень, у яких щось стверджується або заперечується.

Як і більшість ділових паперів, розписка складається за певним стандартом. Думки викладаються за допомогою речень певної будови. Такі традиційні для ділового стилю мовні звороти полегшують спілкування. Обов’язковою є назва ділового паперу (розписка). Необхідно зазначити, ким і кому, у зв’язку з одержанням яких матеріальних цінностей розписку видано. Як правило, розписка розпочинається словами: Я, Білоноженко Сергій Іванович, учень 8 класу Вишнівської середньої школи... або Видана мною, Сторожуком Олександром Григоровичем, робітником заводу “Кристал”... .

Ліворуч під текстом зазначається дата, праворуч ставиться розбірливий підпис.

Пишеться розписка обов’язково від руки в єдиному примірнику. Виправлень і підчисток бути не повинно. Грошові суми слід записувати цифрами та літерами. Найменування матеріальних цінностей потрібно вказувати точне.

Розписка складається за принципом “юридичної довіри”, тобто здатності спричинити передбачену законом відповідальність за невиконання зазначеного цей діловий папір не має (крім розписок, нотаріально завірених). Тому печаткою та підписом керівника установи розписку не завіряють. Завіряється розписка лише підписом одержувача. Після повернення матеріальних цінностей (термін такого повернення часто зазначається) розписка йому повертається

Опрацювати теорію з підручника ст.110.

https://pidruchnyk.com.ua/761-ukrmova-7-klas-glazova-2015.html 

Домашнє завдання

Написати розписку. Дивитися для зразка впр.215 ст. 110.

Виконане завдання надіслати на Facebook Messenger.