Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

п"ятниця 08.05

Українська мова, 08.05.20р.

Тема. Написання прізвищ прикметникової форми.

Матеріал для засвоєння:

Прикметників-власних імен майже не буває, там панують іменники, бо імена - це назви. А ось більшість українських прізвиськ-з походження прикметники. Прізвиська містять багато цікавого: тут і застарілі слова, і буйна фантазія авторів, і вміння виділити в людині такі риси,які одразу ж характеризують і того, кому дається прізвисько, і тих, хто його дав. Зверніть увагу на такі прізвиська: Рудий, Заїка, Мовчан, Стогній, Чорненький, Красій тощо. В епіграфі уроку наведено слов`янські прізвища неоднакової будови: типово російське прізвище на –ов, -ин (Римський –Корсаков) і українські на

 –енко (Лисенко), -ич (Леонтович), -ський (Чайковський). Розглянемо походження деяких прикметникових прізвищ:

Чайковський - походить не від назви птаха, а від назви козацького човна -  «чайки».

Калиновський, Ольшанський, Потоцький - утворені від географічних назв.

Гнатко, Маринівський - від власних імен.

Матвійцев, Гриців, Лесів - від чоловічих імен.

Кравцов, Приймаков, Якимов - від загальних та власних назв.

Треба сказати, що в українській мові прикметникових прізвищ багато – 21,5 %

6_um_e_ua_2014.pdf – підручник, опрацювати ст.. 184

Вправи на закріплення:

Вправа 445

Вправа 446

 

Домашнє завдання:

Вправа 447, 448

 

Українська література, 08.05.20р.

Тема. Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

Матеріал для засвоєння:

Розповідь про життя та творчість письменниці:

Леся Воронина (справжнє ім’я Вороніна Олена Анастасіївна) улюблена письменниця багатьох дітей, журналістка, перекладачка.

Літературні псевдоніми:

Гаврило Ґава, Ніна Ворон, Олена Вербна, Сестра Лесич

Народилася 21 березня 1955 року у Києві в письменницькій родині.(« Назвали Лесею на честь Лесі Українки, та в паспортному столі не захотіли записувати, сказали: «Таково імені нєту», а Леся, мовляв, – похідне від Лариси або Олександри, тож мама записала мене Оленою. Та я все життя – Леся»). Дід - Прохор Воронин - був письменником, тато - художником-оформлювачем та реставратором. Мама перекладала книжки з кількох європейських мов. Маленька Леся почувалася білою вороною, бо розмовляла у російськомовному Києві українською. Рано почала читати. І сама дуже швидко почала вигадувати різні історії. («Мені здавалося, що це є в кожної людини. З подивом дізналася, що такі здібності мають не всі, а діти ж люблять різні цікаві історії! Я й стала таким собі неформальним лідером у садку, а потім у школі. Мої однокласники страшенно любили слухати ті кумедні побрехеньки. А ще я вміла досить точно копіювати й пародіювати інших, вигадувала різні сценки. Та хоча зростала в літературному середовищі, письменники здавалися мені якимись особливими, унікальними – куди вже мені до тих небожителів?! Але все одно писати почала рано (для себе) десь у першому класі»).

1972 р. вступила на заочне відділення філологічного факультету Київського держуніверситету ім. Т. Г. Шевченка, який закінчила 1979 р. За роки навчання встигла попрацювати кур’єром у Спілці письменників України, лаборантом у школі, електромонтером на деревообробному комбінаті, екскурсоводом у Музеї народної архітектури та побуту в Пирогово і т. д. Мандрувала Україною (автостопом) та Польщею (на байдарках). Протягом 1987–1991 рр. працювала редактором відділу літератури та мистецтва журналу «Україна». З 1991 року працювала у дитячому журналі «Соняшник» (з 1992 до 2006 року — головним редактором часопису). Нині – автор та ведуча програм на радіо «Культура». Член Спілки письменників України, член Асоціації Українських письменників. Пише для дітей, бо вважає,  «що найкращі люди – це діти й підлітки, вони щирі й безкомпромісні. Вони вірять, що світ можна змінити на краще, вміють дружити й жертвувати собою заради іншого, сприймають життя оголеними нервами. Це вже потім на людині наростає захисний панцир і вона вчиться йти на компроміси, пристосовуватися й відмовлятися від найцінніших речей заради грошей, слави, посади…» 

В одному з інтерв’ю Леся Воронина зауважила:

- Мені здається, що найгірші вчинки людина робить під впливом страху. Наше суспільство ніби й справді заражене вірусом страху, і я дуже хочу, щоб ми його позбулися. Щоб ми не привчали своїх дітей змалечку пристосовуватися й озиратися на всі боки, втягнувши голову у плечі. Отож, герої моєї пригодницько-фантастичної повісті, потрапляючи у небезпечні, а часом і неймовірні ситуації, вчаться долати переляк і  перемагати власну слабкодухість, рятуючи інших. А ще я переконана, що сміх — це неймовірно сильна зброя, адже всі паскудства у світі роблять люди, цілковито позбавлені почуття гумору.

- Як же подолав страх, цю тяжку недугу людства, головний герой повісті Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9»? Вам цікаво, як цьому звичайному українському хлопчині, звичайнісінькому боягузові, вдалося врятувати Землю від космічних прибульців, які заразили більшість людей вірусом страху? Тож для цього пориньмо у світ пригод, романтики, фантастики, починаймо нашу захоплюючу подорож сторінками повісті.

      Також можна переглянути відео-презентацію, перейшовши за посиланням

https://uchilka.in.ua/lesya-voronyna/

Бесіда  за запитаннями.

  • Як звали головного героя повісті? (Клим Джура).

  • Кого він вважав своїм неминучим лихом? (Кактуса).

  • Яке справжнє ім’я Кактуса? (Сашко Смик).

  • Коли саме розпочалася ворожнеча між Сашком і Климом? (Битися хлопці почали ще лежачи у візочках).

  • Зачитайте, як після літніх канікул змінився Кактус? (Він став схожий на гібрид жирафа з орангутангом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м’язи, як у Шварценеґґера).

  • Як почувався Климко під час   зустрічі з Кактусом? Зачитайте цей епізод.(… втягував голову в плечі, як черепаха,яка помітила небезпеку й намагається сховатися у панцир…)

  • Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком? (Хлопчик несподівано полетів у люк).

  • Куди потрапив Клим? (Климко потрапляє до ТТБ).

  • За що Климу стало соромно, коли він побачив себе на великому екрані? (Він побачив вулицю, по якій щодуху мчала якась зіщулена перелякана істота. Це був Климко, який тікав від Кактуса).

  • Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на це хлопчик? (Взяти участь у таємному експерименті. Схрестивши безіменний і середній пальці, пообіцяв стати агентом ТТБ).

  • Хто з рідних працював у банку, де повинен був пройти своє випробування Клим? (Бабуся).

  • Які захоплення були у бабусі Солі? (… готує найсмачніші пиріжки і понад усе на світі любить квіти).

  • З ким проживав Климко? (З мамою, батьком, бабусею).

  • Що змусило хлопчика вступити в "бій" з прибульцями? (Небезпека для  життя бабусі).

  • Що нового дізнався Клим про свою бабусю Соломію? (Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху).

       -  Що подумки наказав Климко прибульцям? (Відлетіти додому і ніколи не повертатися на землю).

 

Домашнє завдання:

Написати міні-твір “Як я ставлюся до Клима, головного героя повісті”.

Логоритміка  6б  клас  08.05

Танювальна композиція «Чудеса природи»

  1. Розминка https://www.youtube.com/watch?v=M_RXIE2mzJg

  2. Вправи для розвитку мовленнєвого дихання https://www.youtube.com/watch?v=xZfRSPHUT7A

  3. Розспівка https://www.youtube.com/watch?v=7UtVyDES33E

  4. Вправи для розвитку дрібної моторики пальців рук https://www.youtube.com/watch?v=LftzYjFDtkg

  5. Музично-ритмічна вправа https://www.youtube.com/watch?v=ZkjiO1CwpHA

  6. Танювальна композиція «Чудеса природи» перегляньте  відеоролик за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Q10qgp5GZP8. Читайте титри  відповідно до темпу  і  настрою музики.  Відтворіть  одне з чудес  природи  за допомогою  рухів.

 

 

Образотворче мистецтво

Тема: Натюрморт

Опрацюйте посилання

https://vseosvita.ua/library/konspekt-uroku-graficni-zasobi-viavlenna-obemnoi-formi-fakturi-materialu-predmetiv-vikonanna-vprav-226689.html

фото надішліть на поштову скриньку

petro_rod@ukr.net

 

6б                                                 АНГЛІЙСЬКА МОВА

Тема: Ми переходимо у 7 клас.

1)Перекласти слова

1) cope with 2) moreover 3) daily chores 4) furthermore 5) essential

6) all things considered 7) vital subjects 8) for instance

9) in addition 10) provide 11) well-rounded 12) rather 

2)Заповнити пропуски.

1. My favourite subject at school is …  .                                                                                          2. I am interested in it because it is very …  .                                                                                                   3. We usually …, …  at this lesson.                                                                                                                                                        4. The teacher is a very … person.                                                                                                      5. I don’t quite like … as it is boring and not interesting for me.                                                             6. I’m not good at … because …  .

 

Ex.1 p.80

https://vidminnik.com.ua/6-klass/inostrannyie-yazyiki-6-klass/angliyska-mova-6-klas-o-d-karp-yuk

Виконане Д.З. відправляйте на: Naik0n347@gmail.com або +380971864759(viber, whatsapp, telegram)