Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

п"ятниця 08.05

Трудове навчання

Тема. Виготовлення квітів з ниток.

Найпопулярнішим прикрасою звичайно є квіти. Для їх виготовлення використовують найрізноманітніші матеріали і пристосування. Різноманітність квіткових форм в природі дозволяє з величезним успіхом використовувати для створення вироби у вигляді штучних квітів як найрізноманітніші фарби, так і всілякі матеріали.
 Квіти можуть бути як складними, так і простими по формі, мати велику кількість різних за розміром пелюсток або бути досить простими у виготовленні, складаючись з кількох однакових елементів.  Для того, щоб максимально полегшити процес створення і мати можливість створити пелюстки і квіти будь-якої форми, краще використовувати м'які матеріали. Сьогодні ми спробуємо виготовити квіти з ниток. Для цього перегляньте відео

https://www.youtube.com/watch?v=3xSEc217FA8&t=316s і приступайте до роботи.

Домашнє завдання

  1. Переглянути відео.

  2. Виготовити квіти, сфотографувати процес роботи і готові квіти.

  3. Фотографії вислати мені на вайбер або на електронну адресу steculan@gmail.com

 

Конспект   уроку

з географії

9 – А  клас

08. 05. 2020 р.

Тема.  Географія фінансово – кредитної сфери.

Вивчення нового матеріалу.

  1. СТРУКТУРА СУЧАСНОЇ ФІНАНСОВО-КРЕДИТНОЇ СФЕРИ.

         Фінансово-кредитна система — це сукупність фінансово-кредитних відносин, на основі яких забезпечується формування й використання фондів грошових ресурсів для функціонування господарства.

Фонди коштів у господарстві накопичують, розподіляють і перерозподіляють відповідні фінансово-кредитні установи.

Фінансово-кредитна сфера будь-якої країни світу складається з фінансів підприємств і галузей, державного бюджету, місцевих бюджетів, соціального, майнового й особистого страхування, позабюджетних фондів, банківського, державного та міжнародного кредиту.

Основними фінансово-кредитними організаціями є банки, а також фінансові компанії, інвестиційні фонди, ощадні каси, пенсійні фонди, страхові компанії, позичкові фонди.

Поспілкуйтеся із членами своєї родини та з'ясуйте, які з названих фінансово-кредитних організацій працюють у вашому населеному пункті або поблизу нього.

 

  1. ФІНАНСОВІ ПОСЛУГИ. ОСНОВНІ ФІНАНСОВІ ЦЕНТРИ СВІТУ.

На сьогодні у світі сформувався потужний ринок фінансово-банківських послуг. На ньому надаються послуги з купівлі-продажу, розподілу й перерозподілу фінансових ресурсів (грошей) між різними галузями господарства й різними регіонами світу.

Сучасний етап розвитку цього ринку характеризується пануванням банків. Саме вони покликані забезпечити мобілізацію фінансових ресурсів і спрямування їх на розвиток найважливіших галузей світового господарства.

Фінансові послуги банку — це його діяльність, спрямована на задоволення потреб і запитів клієнтів та отримання прибутку. Прибуток банки забезпечують за рахунок здійснення банківських операцій та залучення в обіг тимчасово вільних коштів.

 

Зараз існують два типи банків: національні (центральні) та комерційні. До найбільших національних банків світу належить Банк Англії. Це найстаріший банк світу, заснований у 1694 р. як приватний акціонерний банк. Йому належить виняткове право друкувати банкноти своєї країни, обслуговувати державний борг, здійснювати операції на валютних ринках (мал. 1).

Одним з основних фінансових центрів світу є Федеральна резервна система США. Це потужне об’єднання 12 федеральних резервних та понад 5,5 тис. приватних банків країни. Воно виконує функції центрального банку США. Експортно-імпортний банк США займається кредитуванням експортно-імпортних операцій під державні гарантії.

Іншими великими державними фінансовими установами є банки Італії, Канади, Франції, Японії, Німецький федеральний банк, Народний банк Китаю та Швейцарський національний банк.

До десяти найбільших комерційних банків планети належать п’ять китайських, чотири американські та один французький банк.

Крім того, із розвитком глобалізації, інтеграції та інтернаціоналізації світового господарства набули поширення транснаціональні банки. Це кредитно-фінансові установи, які мають розгалужену мережу своїх філій у різних країнах світу. У свою чергу, міжнародні банки не мають філій за кордоном. Вони здійснюють операції в інших країнах через рахунки, відкриті в місцевих банках.

На сьогодні найбільшими транснаціональними банками є Міжнародний валютний фонд (МВФ), Світовий банк (СБ), Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР). Відомі також Азіатський банк розвитку, Африканський банк розвитку, Міжамериканський банк розвитку.

Найбільшими фінансовими центрами світу у 2016 р. визнано Лондон, Нью-Йорк, Сінгапур і Токіо

ЗАВДАННЯ ТА ЗАПИТАННЯ.

  1. Опрацювати конспект  ( уважно причитати, вивчити  ).

  2. Що таке фінансово-кредитна система?

  3. Структура фінансово – кредитної системи.

  4. Що таке фінансові послуги?

  5. Назвіть основні фінансові центри світу? Нанесіть їх на контурну карту, запам’ятайте їх назви та розташування.

 

9 – А, укр.л-ра                                                   Дата 08.05.2020

Тема. Характеристика образів твору «Наталка Полтавка».

 

Основний зміст уроку

Читання «Наталки Полтавки» за посиланням

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3348

«Наталка Полтавка» стала першою в українській драматургії правдивою п’єсою з народного життя. І. Котляревський яскраво показав у ній типи народних характерів і за допомогою суто побутового конфлікту розкрив деякі соціальні відносини, образи чиновників, селян, бурлаків.

Образи п’єси надзвичайно колоритні і яскраві. Важко обрати серед них якийсь один — найколоритніший. Тому ми спробуємо коротко розглянути найголовніші образи твору, щоб виділити серед них найцікавіший.

Наталка Полтавка

Головною героїнею твору є українська дівчина Наталка Полтавка, яка є, власне, уособленням народного жіночого ідеалу. Наталка ніжна й вірна в коханні, з повагою ставиться до старших, поважає свою матір, намагається полегшити її життя. У скрутну хвилину дівчина навіть погоджується на самопожертву заради блага матері.

Усі інші персонажі характеризують дівчину тільки з найкращого боку. Так, про неї говорять:

Золото — не дівка!.. Окрім того, що красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна — яке в неї добре серце, як вона поважає матір свою, шанує всіх старших за себе, яка трудяща, яка рукодільниця, що й себе, й матір на світі держить.

Наталка рішуча й смілива, коли їй доводиться відстоювати своє кохання, боротися за нього. І вона спроможна домогтися свого, адже без коханого, Петра, не мислить подружнього щастя. Відсутні в дівчини й такі риси, як корисливість, неправдивість, зрадливість. Наталка Полтавка — справжній ідеал дівчини-українки, так майстерно зображений І. Котляревським.

Петро, коханий Наталки

Петро зображений у творі як сирота-бурлака«без роду, без племені, без талану і без приюту», у нього «ні кола, ні двора», отже, ніякого багатства й статків. Тому й доводиться йому постійно мандрувати. У пошуках роботи Петро був «і у моря, був і на Дону, заходив і в Харків…».

Петро працьовитий, сердечний, щирий, безкорисливий, має почуття власної гідності. Крім того, він навіть здатний, як і Наталка, на самопожертву, тому й хоче відмовитися від коханої дівчини, щоб вона жила забезпечено й не йшла проти волі матері.

Петро кохає Наталку «більше всього на світі»«більше як самого себе». Благородство душі цього парубка безкінечне, і врешті навіть Наталчина мати розуміє, що кращого чоловіка для дочки не варто й бажати.

Горпина – мати Наталки

Досить складним є образ матері Наталки — Горпини. З одного боку, мати дуже любить свою дочку, піклується про її благо, виховала її доброю, чесною й працьовитою. З другого боку, в намаганні домогтися для дочки щастя мати завдає їй болю, змушує піти на самопожертву.

Адже мати й дочка розуміють щастя по-різному. Для Наталки воно полягає в поєднанні з коханим чоловіком, подружньому щасті з Петром, у вірності своїй обіцянці вийти за нього. Але Горпина вважає, що щасливим може бути тільки матеріально забезпечене існування, тому й змушує дочку вийти то за дяка, то за підканцеляриста, а врешті за возного. Однак наприкінці твору мати переконується, що дочка буде щасливою тільки з благородним і любим дочці Петром.

Возний Тетерваковський

Крім позитивних образів, у п’єсі є й сатиричні, кумедні, які представляють ворожий селянам табір визискувачів. Возний Тетерваковський, наприклад, виступає збірним сатиричним образом судових чиновників, і хоч у п’єсі він показаний не на службі, а в особистому житті, як залицяльник і наречений, усе одно в розмовах і поводженні він виявляє себе як здирник і хабарник.

Спочатку цей комічний чоловік, наслідуючи старовинні романси, співає, що він полюбив дівчину, як «жадний вовк младую ягницю», як «з медом мак». І в таких піснях він показує себе як людина недолуга, скупа на почуття. Крім того, рівень освіти в нього не досить високий, і він намагається виглядати розумнішим, вживаючи в мовленні різні довгі й перекручені слова:

Могу лі — теє-то як його — без отсрочок, волокити, проторов і убитков получити во вечноє і потомственноє владініє тебе — движимоє і недвижимоє імініє для души моєй — з правом владіти тобою спокійно, безпрекословно і по своєй волі — розпоряджатись?

Складається враження, що він ставиться до свого кохання й до дівчини, ніби до судової справи, яку так за звичаєм і розв’язує.

Возний — тип хабарника, який потерпає через те, що з кожним роком все складніше стає «викачувати» із селян гроші. Усі його інтереси дрібні й низькі: судові справи, визискування, начальство, позови тощо. Микола дає йому таку влучну характеристику: «Хапун такий, що з рідного батька злупить».

Розмова возного з Петром про театр яскраво розкриває його невігластво, неосвіченість, яку він так старанно приховував.

Виборний Макогоненко

Подібним чином зображується й виборний Макогоненко:

Хитрий, як лисиця, і на всі сторони мотається, де не посій, там і уродиться. І уже де і чорт не зможе, то пошли Макогоненка — зараз докаже.

Він здатний плести інтриги, влаштовуючи сватання возного, але, з другого боку, жаліє матір Наталки, яка потерпає через бідність.

Таким чином, якщо ми маємо обирати героя за його позитивними якостями, душевною красою, то, звичайно, зупинимо свій вибір на Наталці.

Домашнє завдання:                      

Читати  й аналізувати ідейно – художній зміст п’єси та образи у п’єсі «Наталка Полтавка»

 

(Завдання  надсилати на ел.пошту galjysik@nbox.ru чи  у Viber – групу класу, чи у messenger)

 

 

9 – А клас Правознавство

Тема. Як працює учнівське самоврядування

І. Вивчення нового матеріалу

Один із основних принципів Нової української школи — партнерство. В основі педагогіки партнерства — спілкування, взаємодія та співпраця. Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними та зацікавленими однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

Учнівське самоврядування — це залучення учнів до громадських справ, самостійно організована учнівська діяльність (планування, усвідомлення мети, виконання, оцінка результатів).

Однією з можливих для учнівської молоді форм участі в житті шкільної громади є шкільне самоврядування. Завдяки йому вона має можливість впливати на розвиток свого навчального закладу й одночасно набувати необхідних у майбутньому соціальних навичок — співпраці з іншими людьми, уміння знаходити спільну мову, розв’язання конфліктних ситуацій, об’єднання осіб із різними поглядами для досягнення спільної мети, уміння почути іншого та прийняти його позицію, якщо вона об’єктивно краща для спільної справи, тощо.

Шкільне самоврядування сприяє усвідомленню того правила, що те, яким є й буде навколишній світ, залежить від самої людини, і ніхто за неї не змінить його на краще. Діяльність у громаді сприяє також тому, що в людській спільності виділяються й формуються особи з якостями лідерів. Небезпідставно в багатьох сучасних розвинених демократичних країнах активна участь у діяльності органів самоврядування своїх навчальних закладів вважається одним із визначальних чинників формування особистості майбутніх громадсько-політичних діячів у демократичному суспільстві.

В об’єднаннях різних людей вони завжди необхідні для того, щоб цей колектив міг працювати, підпорядковуючись спільній меті, якою у школі є організація навчання. У ній беруть участь усі учасники шкільної громади — учні, батьки, учителі.

Учнівське самоврядування може набувати різних форм. Це можуть бути і зібрання учнів у межах одного класу чи паралелі, і так звані шкільні учнівські парламенти, які обирають на загальношкільних виборах. Завданням учнівського самоврядування є організація різних сфер навчального процесу. Вибір моделі учнівського самоврядування залежить від бажання та ініціативи шкільної громади та розмірів учнівського колективу. Незалежно від моделі важливим принципом учнівського самоврядування є дотримання схеми: ви придумали — ви зробили — ви оцінили.

Тобто учнівство має бути самостійним в обговоренні питань та ухваленні рішень. Таким чином, кожен учасник має усвідомити власну відповідальність за успіх спільної справи.

Існування учнівського самоврядування не означає виключення із цього процесу вчительства і батьківства. Вони можуть ділитися інформацією щодо принципів організації самоврядування, механізмів ухвалення та втілення рішень, правил формулювання обговорення питань і проблем, передавати досвід попередників, знайомити учнівство з уже існуючими традиціями шкільного самоврядування. Іншим принципом учнівського самоврядування є те, що залучені до нього особи мають сприймати його як частину особистого життя, а не як нав’язаний тягар чи обов’язок.

Хоча варто намагатися залучати якнайбільше учнів до  самоврядування, ця участь має бути перш за все добровільною, а формування органів самоврядування мусить починатися з учнівської ініціативи.

Співпраця школи й місцевої громади передусім передбачає ознайомлення учнівства із принципами роботи місцевого самоврядування. Це допоможе зрозуміти, як влаштоване управління їх населеним пунктом і яку участь вони зможуть узяти в ньому в майбутньому.

Учнівство самостійно або разом з учительством та батьківством може створювати й долучатися до нескладних ініціатив: досліджувати минуле свого краю, пам’ятки, туристичні цікавинки, влаштовувати акції з прибирання, проводити відкриті шкільні заходи (творчі вечори, концерти, ярмарки тощо) або долучатися до їхньої організації місцевою громадою.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 135. (підручник Основи правознавства Ратушняк 9 клас)

Посилання на електронну версію підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/1026-pravo-ratushnyak-9klas.html