Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П`ятниця

13.03.2020р.

Літературне читання

Тема.Василь Сухомлинський «Біда заставляє  вчитись»

БІДА ЗАСТАВЛЯЄ ВЧИТИСЬ

Сьогодні Оленка встала дуже рано, до схід сонця. І бабуся встала рано, виряджає Оленку до школи. Мами немає вдома, вона працює на фермі в нічну зміну, ще не повернулася з роботи.
Поспішає Оленка. Коли це на спідничці відірвався гапличок, і спідничка спала.
— Ой, бабусю, пришийте гапличок, — просить Оленка. Стала шукати бабуся окуляри. Якось необережно їх посунула, вони впали й розбились.
Підняла бабуся з підлоги порожню оправу, похитала головою.
— Без окулярів не пришию... — промовила тихо бабуся. — Не бачу...
Оленка заплакала. Вона пригадала, як бабуся казала їй: "Вчись, Оленко, шити". А Оленка не хотіла вчитись. Тепер вона просить:
— Бабусю, навчіть мене шити...
— Сідай, учись, — каже бабуся. — Ось голка, ось нитка.
Поки Оленка втягала нитку в вушко голки, бабуся сиділа мовчки. А як втягла дівчинка нитку, бабуся сказала:
— Біда заставляє вчитись... 

Завдання:

І. Прочитайте в особах.

ІІ. Перекажіть.

ІІІ. Спробуйте  додати  власне  завершення  оповідання.

     ІV. Виконай  тестові завдання.

 

  1. КолипрокинуласьОленка?
  • на світанку,
  • до  схід  сонця,
  • рано, як її бабуся.

 

  1. Де  працює  мама  дівчинки?
  • на  фабриці,
  • в  магазині,
  • на фермі.

 

  1. З чим  повелася  бабуся  необережно?
  • з  окулярами,
  • з посудом,
  • з голкою.

 

  1. Про що  просила Оленка бабусю?
  • провести  її  до  школи,
  • навчити  її  шити,
  • пришити  їй  гапличок.

 

  1. Яку  приказку  використала  бабуся?
  • Зробив діло-гуляй сміло.
  • Біда заставляє  вчитися.
  • Не  помучишся, не научишся.

 

  1. Яка  головна  думка  цього  оповідання?
  • Хочеш  їсти  калачі- не  сиди  на  печі.
  • Лінивому  все  ніколи.
  • Що вмієш, того у тебе  не забереш.

 

 

Українська  мова

Тема.Поширення речень за запитаннями. Упорядкування деформованих речень.

 Поширення  речень за запитаннями.

 Ці вправи сприяють збагаченню словникового запасу учнів, усвідомленню причинно-наслідкових зв'язків між словами в реченні, розвитку мовлення. Роботу проводять у такій послідов­ності:

 Наприклад:     ( Де?)сонце горить (як?)

На заході сонце горить променисто.

 

Упорядкування деформованих речень.

Ця робота передбачає складання речень із різних слів, віднов­лення правильного порядку слів у реченні.

Наприклад:    біля, учні, зібралися, школи

Учні зібралися  біля  школи.

 

 

 

 

 

 

Завдання

  1. Упорядкуйте прислів'я.
  • Словом, за, кишеню, у, не, полізе.
  • Хліб, а, слово, на, обід, бережи, на, відповідь.
  • Втоми, не, серпень, знає.

 

 

  1. Поширте  речення.

-(Де?) селяни косили (що?).

-(Де?коли?) стояв(який?)туман.