Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця

Хімія  9б  клас  15.05

Виявлення сульфат-іонів у розчині

Мета: навчитися  виявляти сульфат - іони у розчині.

Реактиви: розчини натрій сульфату, барій хлориду, розбавленої нітратної кислоти.

Перегляньте  відеодослід за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=4yFyNl6Wb8A

 

 

Що робили?

Що спостерігали?

Молекулярне і йонно-молекулярне рівняня проведеної якісної реакції

1.

Наливаємо в пробірку 1—2 мл розчину натрій сульфату або розбавленого розчину сульфатної кислоти і додаємо кілька крапель розчину барій хлориду. 

 

 

2.

У розчин з осадом наливаємо 1—2 мл розбавленої нітратної кислоти.

 

 

 

ВИСНОВОК:________________________

 

Виявлення ортофосфат-іонів у розчині

Реактиви: розчини натрій ортофосфату, аргентум (І) нітрату.

Перегляньте  відеодослід за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=4yFyNl6Wb8A

 

 

Що робили?

Що спостерігали?

Молекулярне і йонно-молекулярне рівняня проведеної якісної реакції

1.

Наливаємо в пробірку 1—2 мл розчину натрій ортофосфату і додаємо 2—3 краплі розчину аргентум (І) нітрату.

 

 

ВИСНОВОК:________________________

 

Виявлення карбонат-іонів у розчині

Реактиви: розчини натрій карбонату,   хлоридної кислоти. https://www.youtube.com/watch?v=O6C8Ck3d6YM

Що робили?

Що спостерігали?

Молекулярне і йонно-молекулярне рівняня проведеної якісної реакції

1.

Наливаємо в пробірку 1—2 мл розчину натрій карбонату і доливаємо  1-2 мл  хлоридної кислоти.

 

 

ВИСНОВОК:________________________

 

Логоритміка  9б  клас  15.05

Г. Сковорода. “Сад божественних пісень”.

  1. Розминка https://www.youtube.com/watch?v=jYAHGX29ot4

  2. Вправи для розвитку мовленнєвого дихання https://www.youtube.com/watch?v=xZfRSPHUT7A

  3. Розспівка https://www.youtube.com/watch?v=7UtVyDES33E

  4. Гра для розвитку моторики та коородинації "М'ячик". https://www.youtube.com/watch?v=LiEPELnAR5I

  5. Музично-ритмічна вправа  https://www.youtube.com/watch?v=tDn-GQx2JIk

  6. Слухання  твору “Ой ти, птичко жовтобока” з циклу “Сад божественних пісень”.https://ridna.ua/media/audio/skovoroda/skovoroda_20.mp3.

Читання вірша “Ой ти, птичко жовтобока”, визначення жанру, ідеї твору.

15.05.2020 р.

Українська література

Тема.   Контрольний твір  «Маруся та Василь – українські Ромео та Джульєтта» (за повістю «Маруся» Г.Квітки-Основ`яненка).

Ми завершили читати повість «Маруся» Григорія Квітки-Основ'яненка. Настав час написання контрольної роботи за вищезазначеним твором. Отже, сьогоднішнє завдання  написання твору «Маруся та Василь – українські Ромео та Джульєтта» (за повістю «Маруся» Г.Квітки-Основ`яненка).

Але перед цим пропоную пригадати все, що нам відомо про цю повість.

Перегляньте відеоролик за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=3eoSYlJHZc4 

Дайте відповіді на запитання:

1. У якому середовищі і як виховується Маруся? Якою виростає?

2. Як письменник вперше характеризує Марусю?

3. За яких обставин герой познайомився з Марусею і закохався в неї?

4. Які почуття охопили героїню, коли вона взяла від Василя горішки?

5. Що розповів Левко Цьомкало сироті про Марусю?

6. Як Олена Кубраківна охарактеризувала Марусі Василя?

7. Чи любить Маруся Василя? (Доведіть цитатами з твору)

8. Чому вона після першого побачення вирішує припинити зустрічатися з ним?

9. Якими настановами християнської моралі керується дівчина? (Не бреше).

10. За яких обставин Василь познайомився з Наумом Дротом?

11. Що відомо про сім'ю Василя?

12. Як відгукується про цю родину Наум Дрот?

13. Чому Наум не віддав Марусю за Василя?

14. Доведіть, що Василь прагнув не тільки заробити грошей, а й стати освіченою людиною.

15. Зробіть висновок про ставлення нашого народу до освіти.

16. Чому помирає Маруся?

17. Як Василь сприйняв смерть коханої?

18. Як відреагували батики на її смерть?

19. Що вирішує робити Василь після смерті Марусі?

20. Чи знайшов Василь порятунок від свого горя в монастирі?

21. Чому монахи не виконали його останнього прохання й не поклали в домовину шовкової Марусиної хусточки?

22. Хто є винним у нещасті двох молодят?

23. Що вас особливо вразило в повісті? Чому?

 

Написати твір на тему «Маруся та Василь – українські Ромео та Джульєтта» та надіслати на VIBER 

 9 – Б клас Правознавство

Тема. Які права споживачів закріплені законодавством України

 ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів»

Стаття 4. Права та обов'язки споживачів

1. Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

1) захист своїх прав державою;

2) належну якість продукції та обслуговування;

3) безпеку продукції;

4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);

5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту у продукції), відповідно до закону;

6) звернення до суду та інших уповноважених державних органів із захисту порушених прав;

7) об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

2. Споживачі також мають інші права, встановлені законодавством про захист прав споживачів.

Крім прав споживачі також мають і певні обов’язки:

• перед початком експлуатації товару потрібно уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;

• в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їхні функції;

• користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням і дотримуватися умов (вимог, норм, правил), установлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;

• з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником у товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил у документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

Важливо знати, що виробник забезпечує належну роботу продукції, зокрема комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого договором. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або на етикетці чи в будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

На сезонні товари (одяг, хутряні вироби і т ін.) гарантійний строк обраховується від початку відповідного сезону, який встановлюється Кабінетом Міністрів України.

 

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 17 параграф 

Посилання на електронну версію підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/1026-pravo-ratushnyak-9klas.html