Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця

1-Б 15.05 Українська мова

Тема. Дзвінкі і глухі приголосні звуки. Диференціація назв предметів, ознак, дій.

Ми вже вивчили всі літери українського алфавіту.  Ти вже знаєш, що букви ми пишемо і читаємо , а звуки чуємо і вимовляємо. Всі звуки поділяються на голосні і приголосні. Шість голосних і  двадцять сім приголосних . Пригадай які  звуки називаємо голосними голосні? (ті звуки які утворюються за допомогою лише голосу) А приголосні? (ті які утворюються за допомогою голосу і шуму). Приголосні звуки поділяються на м’які і тверді.( наприклад: у складі   мі звук [м'] м’який; в сладі  ме звук [м] твердий) . Залежно від участі голосу в утворення звуків  розрізняють: дзвінкі (шум переважає над голосом)[в,л,м,р,н,й,б,г,г,д,ж,дж,дз]. глухі (складаються тільки з шуму)[п,х,к,т,с,ш,ч,ц,]

 

 Каліграфічна хвилинка .

Спиши.

  і ім м’ м’я   ім’я ми ка шк  мишка

 

З поданих слів випиши слова на початку  яких стоять дзвінкі звуки.

Листя, айстра, вовк, багатий, фартух, усний, субота, письменник, прізвище, заєць, ведмідь, грім, гриміти, бджола, кукурудза.

 

Назви  у слові письменник дзвінкі, і приголосні звуки .

 

 Добери  і запиши  до поданих слів ознаку  або дію предмета   із довідки.

Зразок: Трава - зелена

Яблуко, дівчинка,лимон, голуб , їжак, небо.

Довідка: червоне, весела, кислий, летить, колючий, голубе.

1-Б 15.05 Українська мова

Тема.  Вправи для розвитку читання.  Оповідання «Бабусин  борщ»  

В. Сухомлинсикий

Прочитай,  чистомовку – потішку.

Фет- фет- фет – ми ходили у буфет.

Фір – фір – фір – ми пили кефір

Фор – фор – фор – горить світлофор

Фон – фон – фон – дзвонить телефон1.

 Гра «Біг по доріжці» — прочитайте склади якомога швидше по горизонталі.

КА

МО

ДЕ

 ЛО

ЖУ

НІ

ВИ

ТІ

ТУ

ТА

 ТУ

ТО

ТИ

 ТІ

БО

НО

ДО

БО

КО

ЗО

МО

 Прочитай оповідання.

Бабусин борщ

 У бабусі дві онучки. Живуть вони у великому місті, а на літні канікули приїхали до неї в гості.  Рада бабуся онучкам. Пригощає їх черешнями, свіжим медом і варениками. Та дівчаткам найбільше хочеться борщу: мама розповідала, що бабуся варить смачний-пресмачний борщ.  Зварила бабуся борщ — зі свіжими помідорами, капустою і сметаною. Та ось біда... Забувати стала. Поки варила — двічі посолила. Поставила на стіл дві миски борщу та й припрошує онучок:

— А чи солила — й не пам'ятаю... Стара вже... Ось сіль у сільниці — додавайте собі до смаку.

З'їли дівчатка по ложці борщу. Ой, який же солоний! Перезирнулися між собою, усміхнулися непомітно. Ложка за ложкою — виїли та й ще попросили. Та все дякують бабусі. А вона радіє.

— А чи солила ж я борщ? — питається бабуся.

— Ми й не помітили, — каже Ніна. — Такий смачний, що про сіль і не подумали.

— Значить, солила, — полегшено зітхнула бабуся. — А завтра це діло вам доручу: боюся, що забуду посолити. Добре, бабусю, — і знову перезирнулись. І непомітно всміхнулись.

В, Сухомлинський

1. Куди приїхали дівчатка на літні канікули?

2. Чим бабуся пригощала онучок?

3. Чому весь час хвилювалась бабуся?

4. Чому дівчатка посміхались?

5. Яке доручення бабуся вирішила дати онучкам?

1. Знайди у тексті рядки, де йдеться мова про те:

— як дівчатка їли борщ.

2. Прочитай з мамою. (діалог бабусі з онучками, не вживаючи слів автора)

.

1-Б 15.05 ЯДС

Тема. Бережливе ставлення до природи

Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року? Який місяць? Яке число?Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?Яка температура повітря? Чи були сьогодні протягом дня опади?

«Ми — хазяї нашої природи, і вона для нас — комора сонця з великими скарбами життя. Рибі — вода, птахові — повітря, звірові — ліс і гори. А людині потрібна Батьківщина. Охороняти природу означає охороняти Батьківщину», — писав Михайло Пришвін.    Що таке природа?

—    Якою буває природа? (жива і нежива))


—    Як ти вважаєш станеться, якщо зникне нежива природи?

—    Колись на планеті Земля існували мамонти, зараз їх немає. Але ми живемо!

—    Але, якщо зникнуть:вода, земля, повітря, сонце  не існуватиме життя на Землі.—    Складно уявити, що все це раптом зникло б, як це сталося з багатьма тваринами і рослинами. Жива і нежива природа  співіснують.  Ведучи своє господарство, людина іноді не замислюється, якої шкоди вона може завдати природі. Пропоную щоб ви  уявили  себе мешканцем  ( лісу, поля, луків, моря, річки, озера). Просіть маму допомогти записати все, що необхідно для нормального і зручного життя в місці їх поселення. Переглянь відео на youtube «Збережемо планету».  Прочитайте правила поведінки в лісі.

1) Не ламай гілля дерев.

2) Не зривай квіти, лікарські трави.

4) Не руйнуй гнізда птахів.

5) Не руйнуй мурашники.

7) Не псуй кору дерев.

8) Не пали вогнище у лісі.

 Виконай руханку (за вибором)

15.05       ЛФК       1-Б

Комплекс вправ для профілактики і лікування плоскостопості у дітей.

1. Качати веред – назад м’яч, спочатку однією ногою, а потім другою.

2. Сидячи на підлозі з зігнутими ногами (п’ятки щільно прилягають до підлоги і не відриваються).

3. ВП – те саме з витягнутими ногами (коліна випрямлені). Великим пальцем ноги в напрямку від великого пальця до коліна. Зробити 3-4 поглажування кожної ноги.

4. З зігнутими колінами, збирати пальцями дрібні предмети.

5. Затиснути пальцями ніг олівець, малювати на листку паперу різні фігури, притримуючи папір іншою ногою.

6. Сидячи на підлозі з зігнутими колінами стопи притиснути до підлоги. Підігнути пальці ніг і одночасно підтягнути п’ятку вперед до пальців, потім пальці розпрямити і т.д. Виконувати двома ногами.

7. Сидячи на підлозі, ноги зігнути в колінах, коліна злегка розведені, підошви одна до одної. Випрямляти ноги до тих пір, поки є можливість тримати, обнявши один до одного і пальці і п’ятки.

8. Сидячи на підлозі з випрямленими колінами, писати ступнями коло в двох напрямках.

9. Сидячи на підлозі з зігнутими колінами не торкатися п’ятками підлоги, рухати ступнями вверх-вниз, торкаючись підлоги тільки пальцями, коліна випрямляти.

10. Сидячи на стільці, зводити і розводити п’ятки, не відриваючи п’яток від підлоги.

11. Обхватити м’яч стопами і припідняти його.

12. Ходьба на носочках, на п’ятках, на зовнішньому краю стопи.

13. Ходьба по ребристій поверхні.

14. Зжимати резинову грушу.

15. Ходьба напівприсядки “по-качачому”.