Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

п"ятниця 17.04

17.04.2020р.

Літературне  читання

Тема. Олег  Буцень  «Пісня  весни». Встановлення послідовності  подій.

  1. Прочитати, передаючи  настрій дятла.

Пісня  весни

      Сидів на сосні дятел. Цюкав, цюкав гіллячку — стомився. Вирішив перепочити. Коли чує: внизу говорять про нього. Схилив голову, аж то хлопець і дівчинка. Стоять під деревом, його розглядають.

-Трудяга цей дятел, — каже хлопець. — Ні влітку, ні взимку нема від нього порятунку комахам і личинкам. Скрізь знайде.

-Корисний птах,— погодилася з ним дівчинка.— Та тільки шкода: співати не вміє. А птах без пісні — що зима без снігу.

   Ох і прикро ж стало дятлові від цих слів! Бач, його навіть за птаха не хочуть вважати. Зажурився бідолаха. Хіба він крил не має? Не літає? Не винищує комах? Думав, думав дятел і врешті надумав: «Дай-но і я спробую заспівати».
 Вмостився зручніше на гілці, набрав повні груди повітря, розкрив дзьоб… Але замість пісні якийсь противний звук вилетів: квек, квек
        Озирнувся дятел, чи ніхто його не почув. Начебто ні. Знову спробував заспівати. Еге, з такою піснею на люди не поткнешся! Засумував дятел. А тут ще місяць лютий догулює останні дні. Ось-ось заіскриться снігами березень, заголубіє весняна розлийвода. Все навколо заспіває, бо на то й весна. Як же дятлові без пісні?

     Полетів дятел до синичок-сестричок.

- Навчіть, любі, своєї пісні. Хочу, як усі порядні птахи, співати.
 - Що таке? Що таке? — загомоніли вертляві синички. — Невчасно ти, дятле, прилетів. Кому ж бо охота надголодь співів навчати? Прилітай, коли потеплішає. Тоді й навчимо.

       Покрутився дятел, до повзика подався. Може, він навчить.
  - Ні,— відказав йому повзик,— часу нема. Сам знаєш, скільки його треба, щоб яку путящу личинку під корою взимку знайти.

     І хоч кого вже дятел просив: і каркату ворону, і нічне страховисько пугача,— всі йому відмовили. Навіть миршаві горобці пожаліли свого розбишацького чивикання.
    Ох і розлютився дятел. Змахнув головою, цюкнув спересердя старий сучок на сосні, а той як забринить! На весь ліс луна розляглася.

-Що таке? Сучок співає?! Ану, давай співай!

І заспівав сучок. Цюк — бринить, цюк — бринить. Дивина!Зрадів дятел. Почав пробувати сухі гілки на сусідніх деревах — теж співають. На цей незвичайний спів позліталися з усіх усюд птахи. Посідали на гілках — слухають, дивуються. А дятел знай своє: виграє на сучку, наче дріб вибиває на барабані.
 - Чуєте, тепер і в мене пісня є! — з гордістю каже дятел.

- Так хто ж таку пісню слухати стане,— засміялися птахи. — Ні голосу, ні мелодії.
 - Зате… зате вона — перша пісня весни,— відповів догадливий дятел. — А весну всі з нетерпінням чекають. І такій пісні радітимуть.

 

2. Виконай  завдання

- Події відбувалися 

     О  взимку 

     О навесні 

     О влітку

-Дятел зажурився, тому що

      О він не міг знайти друзів

      О він не вмів співати

      О він змерз і хотів їсти

- Щоб навчитися співати, дятел звернувся до ___________________________

_________________________________________________________________.

-Встанови послідовність подій. Розмісти (пронумеруй)  речення  у  правильній послідовності, відповідно  до  прочитаної казки.

 Перша пісня весни.

 Полетів дятел до птахів, щоб навчили його співати.

3 такою піснею на люди не поткнешся. 

 Дивина! Сучок співає.

 Бідолаха-дятел зажурився.

Підслухана розмова.

 

Українська мова

Тема.  Спостереження над засобами зв’язку речень у текстах.

  1. Прочитайте  текст.

   У мене  є  сестра. Моя сестра — лікар. Сестра любить свою професію. До сестри звертаються по допомогу.

    Він  видався  вам  нецікавим, якимось неправильним.  У тексті 4 речення, і у кожному з них  повторюється  слово  сестра. Щоб наше мовлення було правильним, слід уникати повторів. Щоб пов’язати речення між собою, не слід повторювати одне й те саме слово багато разів. Його можна замінити іншим.
 Замінивши, слова у нас вийде  приблизно такий текст:

   У мене є сестра. Вона працює лікарем. Оксанка дуже любить свою  професію. Тому до неї завжди звертаються по допомогу.

Ну як,  правда  краще. У  тексті слово  сестра  зустрічається  лише 1 раз.

  1. Завдання:

Удоскональте  текст, уникаючи повторів  одного і того  самого слова. Виправлений  текст запишіть.

 

Це цікаво

    Розповім я вам  про  волошки. Колись польові волошки в наших краях не росли. Волошки попали до нас разом із житом. Почали сіяти на полях жито -виросли поруч із ним і волошки. Насіння волошок ховалося серед житніх зерен і так мандрувало разом із ними.

Веселих, здорових  свят!!!