Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця 2

7 – б, зарубіжна література                                       Дата 15.05.2020

Тема. Герберт Джордж Уеллс (1866-1946) – видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.

 

Основний зміст уроку

 

Як  ви  розумієте  слово  «фантастика»                                                                         

ФАНТАСТИКА (гр. Phantastike – мистецтво уявляти)

1. Різновид художньої літератури (жанр фантастики).

2. Спосіб художнього творення, в основі якого лежить нереальне, уявне, чарівне, надприродне.

Фантастичне – це плід уяви й вигадки автора, спосіб вираження його думок і прагнень.

У фольклорі

чарівні казки (чарівні предмети, чарівні події, чарівні герої).

У міфології

бог ілюзій Фантаз (брат бога сну Морфея), підземне царство (Тартар, Аїд), дивні чудовиська (Цербер, Тифон, медуза Горгона, Сцила і Харибда, лернейська гідра тощо).

У літературі

художні твори, в яких неймовірне зображається як дійсне, а дійсне – як неймовірне.

 

 

 

Фентезі-   використання казкової фантастики: разом із реальними героями діють чарівники, відьми, події незвичайні, предмети чарівні

Наукова фантастика-  художній прогноз майбутнього; опис вигаданих наукових відкриттів; суперечності розвитку науки та існування людства; широке використання наукових термінів, неологізмів.

 

Ознайомитися з біографією Герберта Джорджа Уеллса (1866-1946)

https://dovidka.biz.ua/gerbert-uells-biografiya-skorocheno/

Герберт Джордж Уеллс  «Чарівна крамниця»

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=610

Аудіокнига Герберт Джордж Уеллс  «Чарівна крамниця»

https://www.youtube.com/watch?v=TgLjQJpqyhM

 

У  новелі  «Чарівна  крамниця»  автор  проводить  цікаву  паралель  між  світоглядом  дорослої  людини  і  дитини. Автор  переконуєщо  завжди  потрібно вірити  в  диво,  у  душі  залишатися  дитиноювміти  сприймати  життя  як  прекрасний  дарунок  і  чарівне свято.

Запитааня до твору 

-Як  сприймає  крамницю  батько,  а  як  син?                    

  -  Яким  чином  син  заводить  батька  у  крамницю?   («Джіпмилий  мій  хлопчик,  успадкував  материну  вихованість  і  не  просив  повести  його  в  крамницю,  не  набридав мені  благаннямиВін  просто  тяг  мене  зовсім  несвідомо  за  палець  до  дверей,  і  я  добре  розумівщо  йому  хочеться»)

Що  підтверджувалощо  крамниця  була  справді  незвичайною ?     (кришталеві  кулькипорцелянова  рука,  чарівні  акваріумичарівні  дзеркаланезвичайний  продавець

Чі  міг  зайти  у  крамницю  будьхто?                                                                             

  У  який  момент  батьком  заволоділо  почуття страху?  («Тепер  він  (продавецьповністю  заволодів  ДжіпомВін  відірвав  малого  від  мого  пальця й  заходився  розповідати  йому  про  свої  кляті  товариневдовзі  я  з  невиразною  тривогою  та  почуттям  дуже  схожим  на  ревнощіщо  Джіп  ухопився  за  його  палецьдостоту,  як  звичайно  хапався  за  мій.»)

 

Домашнє завдання 

 

Дайте відповіді на запитання. Заповніть таблицю.

1) Чому саме Джіп потягнув батька, а не навпаки? (Діти чистіші духовно.)

2) Кому легше сприйняти нове життядітям чи дорослим? Як про це сказав автор?

3) Що символізують дзеркала? Згадайте казку Г. К . Андерсена «Снігова королева».

4) Як автор повідав, що якщо в людині є вади, то вони будуть збільшені до потворності в новому світі?

5) Так хто здатен роздивитися в буденних речах їх потаємну чарівну суть? Як про це сказав автор?

 

Світ очима дитини

Світ очима батька

Готова сприйняти будь-яке диво; іграшки, речі оживають у її уяві; захоплено сприймає таємничі ігри, включається в них; має свої маленькі таємниці

 

 

 

 

(Питання  та завдання надсилати у Viberгрупу класу, або на ел.адресу galjysik@inbox.ru)

 

 

Українська мова, 15.05.20р.

Тема. РЗМ. Усний докладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

 

Теоретичний матеріал для опрацювання:

 

Роздум — це текст, що містить логічно послідовне доведення чи пояснення чогось, низку думок, міркувань, висновків з певної теми.

Дискусія — широке публічне обговорення якого-небудь спірного питання.
 Публіцистичний стиль — це стиль суспільної комунікації, громадського життя.

 

Робота з текстом-зразком:
 Прочитати текст. Виділити речення, у якому міститься основна думка висловлювання. З’ясувати, до якого стилю мовлення належить висловлювання.

 

ЧОМУ КОЖНА ЛЮДИНА ВІДЧУВАЄ ЩАСТЯ ПО-СВОЄМУ?
   Безперечно, не знайдеться, мабуть, людини, яка б не чула слова щастя. Воно є загальновживаним і, здається, таке зрозуміле.
 Проте варто лише спробувати витлумачити його, як виявиться, що це не дуже просто. Чому? Мені здається, так відбувається через те, що поняття щастя стосується духовного світу людини. А скільки людей — стільки і світів! Тож зрозуміло, що кожен витлумачуватиме щастя по-своєму. Для когось — це задоволення, утіха; для інших — добробут, для третіх — гарна і дружна сім’я. Хтось щастя розуміє як удачу, талан, інші — як радість.
 Прикладом того, що кожен уявляє щастя по-своєму, є мої друзі. Наприклад, я відчуваю себе безмежно щасливою людиною тоді, коли дивлюся свій улюблений серіал для підлітків. Коли мій однокласник не вивчив уроку і його не спитав учитель — він теж щасливий. А мій старший брат не уявляє себе щасливим без успішної кар’єри.
    Отже, справжнє щастя приходить тоді, коли людина навчиться жити в ладу із собою, коли її не мучать докори сумління. Як стверджує народна мудрість: «Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий» (З газети).

 

  • Пояснити лексичне значення виділеного слова

(талан — доля, життєвий шлях кого-небудь; щаслива доля; успіх, удача).

  • Чи можна вважати тему твору дискусійною?

 

Робота з пам’яткою

«Як працювати над твором-роздумом дискусійного характеру публіцистичного стилю».

 

1. Обов’язковими складовими частинами твору-роздуму є теза (основна думка), аргументи (обґрунтування висловленої думки) і висновок.
 2. В основу власного роздуму покладіть питання, яке викликає незгоду між людьми.
 3. Наведіть два-три протилежні погляди на обговорюване питання.
 4. Обґрунтовуйте власну позицію, переконуючи слухача у слушності своїх думок. Уживайте при цьому вставні конструкції по-моєму, на мою думку, скажімо, як мені здається, певно, мабуть, я гадаю.
 5. Доведення висловленої думки доцільно ілюструвати прикладами із життя, усної народної творчості, літератури тощо, використовуючи такі конструкції: можна навести приклад; на думку багатьох людей; як стверджує народна мудрість; часто можна почути, що…

 

Усне складання творів-роздумів дискусійного характеру
 1. Скласти текст-роздум на тему «Чи можна вважати себе справжнім українцем, не знаючи рідної мови?», використавши запропоновані тези. Аргументувати їх (дібрати переконливі приклади) і зробити висновок.

  1. Справжній патріот може і не знати рідної мови, головне — любити Батьківщину.
     2) Жоден українець не буде щасливим, доки не знатиме рідної мови.
     Добираючи переконливі доведення на користь тієї чи іншої думки, використати прямі й непрямі доведення.

 

Домашнє завдання:

1.Скласти план до тексту, який опрацьовували вище ЧОМУ КОЖНА ЛЮДИНА ВІДЧУВАЄ ЩАСТЯ ПО-СВОЄМУ?»).

2.Усно переказувати  докладний текст-роздум дискусійного характеру в публіцистичному стилі за планом, який ви склали.