Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

П'ятниця 2

15.05.2020р.

Літературне читання

Тема. Борис Грінченко «Діти і гніздечко», «На волю». Довершеність кінцівки оповідання. Контрольна  робота . Аудіювання (За текстом В.Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна»)

Прочитайте  уважно оповідання: 

Діти i гніздечко

    Діти знайшли в саду гніздечко. У ньому сиділи молоді пташки. Пташки ще не вміли літати. Діти забрали пташок, принесли додому й показали таткові.
    Татко спитав:

- Чи добре було б вашій мамі, коли б хто украв вас із хати?
   Діти відказали:

- Ні, мама плакала б.
   Татко знову спитав:

- А вам, чи добре було б тоді?
   Діти сказали:

- Ні, і ми плакали б і хотіли б додому.
 Тоді татко сказав:

- Таке саме горе буде матері-пташці й цим діткам.
 Діти пожаліли пташок, однесли в сад і посадили у гніздо… .

Дайте відповіді на запитання:

  • Де гуляли діти?

  • Що вони знайшли у саду?

  • Що діти зробили з пташенятами?

  • Чи правильно  вони зробили?

  • Чим закінчується  оповідання?

Тепер  прочитайте  уважно  вірш, який  допоможе  вам  довершити кінцівку оповідання:

             На волю

Похнюпилась сумно у клітці пташина,
 До клітки припала дівчатко-дитина.
 «Чого ти, пташино, такая сумна?
 Дивися: надворі весела весна;
 І небо сіяє, і ліс зеленіє,
 Лука, квітоньками убрана, леліє,
 І співом пташиним дзвенить увесь гай, —
 Радій же, пташинко, весні і співай!»
 І пташка неначе слова зрозуміла:
 Ураз розгорнула маленькії крила
 І битись об клітку грудьми почала,
 І рвалась туди, де весна зацвіла.
 І билась так довго, так тяжко об грати,
 Що стала дитину журба обнімати
 І клітку вона одчинила тісну:
 «Лети, і на волі вітай ти весну!».
 І пташка зника серед лук і гаїв
 І голосно чуть її радісний спів:
 Співає вона з-під ясної блакиті,
 Що воля — найбільше добро на цім світі.

Завдання:

Станьте  письменником і  довершіть  кінцівку оповідання «Діти і гніздечко».

 

А тепер  завдання  для  контрольного  аудіювання. Це  завдання. Сам  текст  буду  читати, зв’язавшись  з  вами  вайбером.

Літературне читання. Контрольна робота . Аудіювання

За текстом В.Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна». Виконайте завдання

  1. Де відбуваються події?

       а) на подвір’ї;

       б) у класі;

       в) вдома.

2. Який Василько?

     а) жвавий, рухливий, дуже балакучий;

     б) жвавий, сором’язливий, мовчазний;

     в) рухливий, дисциплінований, непосидючий.

3. За що поставила вчителька Василька біля дошки?

      а) за те, що побачив метелика;

      б) за те, що побачив щоденник;

      в) за те, що без дозволу говорити не можна.

4. Що лежало на колодязі?

     а) щоденник;

     б) зошит;

     в) кошеня.

5. Чому Василько плакав?

____________________________________________________________________

6. Визнач головну думку твору.

____________________________________________________________________

7. Встанови послідовність подій у творі В.Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна».

□   Якось на уроці арифметики.

□  - Он на колодязі чийсь щоденник лежить...

□  - Коли треба тобі щось сказати — підніми руку.

□  За хвилину Василько повертається до класу з кошеням.

□  Наступного дня посеред уроку письма.

8. Яку пораду можна дати Василькові?

_____________________________________________________________________

Українська мова

Тема. Повторення  вивченого  про  звуки і  букви. Звуко - буквені  аналізи слів.

Узагальнюємо   свої  знання  про  звуки  та букви.

Букви  бувають: друковані, рукописні, великі  та  маленькі.

Звуки  бувають: 

Голосні - [а],[о],[у],[е],[и],[і]. (6).

Букв, що  позначають голосні звуки є 10 – а, о, у, е, и, і, я, ю, є, ї.

Приголосні всі інші звуки.

Приголосні  бувають тверді - [д, т, л, н, р, з, ц, с, дз та ін..]

                                  та  м’які - [д', т', л', н', р', з', ц', с', дз', й];

                                    глухі (їх 9) та дзвінкі (всі інші)

У реченні: Цап  хоче  фісташки.- усі приголосні глухі. (Надіюсь ви це речення пам’ятаєте)

Тепер повторимо позначки  для  звуко-буквеного  аналізу  слів.

Голосні  позначаються – О, тверді  приголосні  -  ,  м’які  приголосні - ═,  

подовжені  м’які - ═: (- ння, - сся)

Букви  я, ю, є, на початку слова  та після апострофа  означають  два звуки (═ О), після  приголосного – один (О).

Буква ї завжди  позначає  два звуки (═ О).

Буква щ позначає  два звуки ( ).

Буквосполучення дж, дз  позначають  один  звук ().

М’який знак та буква і попередній приголосний роблять м’яким  (нь -  ═,           ні - ═ О ).

Наприклад: Зразок  звуко-буквеного  аналізу слова.

В’ється - О О, 6 букв, 6 звуків, 2 голосних, 4 приголосних, 2 дзвінких, 2 глухих.

Завдання:

Зробіть звуко-буквені аналізи  слів: плащ,  сиджу, заняття, пір’їна.