Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

п"ятниця 2 17.04

Конспект уроку

з географії

9 – А  клас

17. 04. 2020 р.

Тема.  Транспортна інфраструктура світу.

Вивчення нового матеріалу.

                Транспортна галузь, не роблячи матеріальної продукції, тим не менш, бере участь у її виробництві та доставці до кінцевого споживача. Транспортна галузь є сполучною ланкою між етапами виробничого циклу. Транспорт здійснює зв'язок не тільки в середині країни. Так, дуже часто етапи одного виробництва знаходяться в різних державах і географічних областях. За типом передачі вмісту транспортних засобів транспорт, як відомо, поділяють на вантажний і пасажирський. Загалом, усі види засобів пересування вантажів і пасажирів можна розділити на три групи: наземний (автомобільний, залізничний, і не так часто поширений останнім часом гужовий), водний (морський, річковий, озерний), повітряний транспорт. Особливим видом транспорту є кошти безперервного транспортування (наприклад, трубопровід, стрічкові транспортери або конвеєри).
                 Особливе місце транспорту у світовому господарстві визначається загальною довжиною шляхів сполучення (30 мільйонів кілометрів, у тому числі 1,2 млн км - залізничні лінії, 24 млн км - протяжність автомагістралей, 1,5 млн км - трубопровідні з'єднання, 8,5 млн км - авіапуті), кількістю службовців транспортної інфраструктури (близько 100 млн чоловік), рухомим складом (так, всього налічується 500 мільйонів автомобілів, близько 65 тисяч морських і річкових суден, декілька мільйонів вагонів, а також сотні тисяч локомотивів), вагою перевезених вантажів (близько 46 трильйонів тонн на рік), вантажообігом (47000000000000 тонн-кілометрів на рік) і пасажирообігом (18300000000000 пасажиро-кілометрів на рік).
           У загальній структурі обороту вантажів лідером є морський транспорт. Так, на його частку припадає 62,1% всіх перевезених вантажів. Наступними і менш значущими за обсягом перевезених вантажів є трубопровідний транспорт (12,8%), залізничний (12%), автомобільний (10,3%) і внутрішній водний транспорт (близько 3%). 79,3% загального пасажирообороту обробляються автомобільним транспортом, 10,2% - залізничним, 10% - авіатранспортом.
               Транспортна інфраструктура світу придбала свій сучасний вигляд в кінці двадцятого століття. Є вона неоднорідною, будучи найбільш густий в розвинених державах і найменш густий в тих країнах, які розвиваються. Серед країн з найбільш розвиненим рівнем транспортної системи варто назвати Сполучені Штати Америки, Німеччину, Японію, Францію та Канаду. Ці країни володіють 78% загальної протяжності транспортної світової системи і 85% світового вантажообігу. У країнах, що розвиваються транспортна система відображає загальну систему господарювання. У них транспорт є сполучною ланкою між районами видобутку сировини і місцями його відправки. Таким чином, підкреслюється експортне орієнтування економіки. Щільність транспортної мережі в розвинутих країнах становить шістдесят кілометрів на кожні сто квадратних кілометрів, а в що розвиваються до десяти кілометрів.
          У глобальній транспортній системі можна виділити кілька регіональних. Найбільш розвиненою по праву є Північно -американська  регіональна транспортна система, яка володіє третиною загальної довжини всіх світових шляхів сполучень. Транспортна інфраструктура Європи багато в чому поступається транспортній системі Північної Америки, але перевищує її показники щільності та частоти руху. Інфраструктура транспорту Азії наскільки неоднорідна, що в її складі можна виділити транспортні системи окремих держав: Японії, Китаю, Індії, а також країн Південно-Західної  Азії. Також це стосується і Африки, де існують істотні відмінності між транспортною структурою Північній частині континенту і ПАР. Єдиної регіональної транспортної системою також є інфраструктура країн СНД.

 

ЗАВДАННЯ ТА ЗАПИТАННЯ.

  1. Опрацювати конспект  ( уважно причитати, вивчити  ).

  2. Дайте загальну характеристику транспортній галузі.

  3. Що таке транспортна інфраструктура? Наведіть приклад.

 

Трудове навчання

 Тема.  Старим речам нове життя. Фартух з чоловічої сорочки.

Діти, ми всі, з незалежних від нас причин, перебуваємо вдома, без доступу до магазинів рукоділля. Так як навчальний процес продовжується дистанційно, вам потрібно з трудового навчання також отримувати бали, щоб гідно завершити навчальний рік.

У кожного вдома знайдеться стара чоловіча сорочка, якій можна дати нове життя.

Я пропоную вам перешити її на фартушок, головний помічник кожної господині, а так як ви зараз багато часу проводите на кухні, він знадобиться і вам. Для цього вам необхідно дотримуватися правил безпечної роботи, проявити наполегливість і творчість.

Якщо ви не маєте швейної машинки, не біда, всі шви можна прошити вручну. Застосовуємо шов «вперед голкою», «назад голкою», петельний.

Для більш детального ознайомлення з процесом пошиття фартуха, можете перейти за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=pMRmvT4uLHQ

Успіху вам!

Домашнє завдання

  1. Пошийте фартушок.

  2. Сфотографуйте процес виконання роботи початок та кінцевий результат.

Відправте фотографії на мою електронну адресу steculan@gmail.com

 

9 – А клас Правознавство

Тема. Право на освіту в Україні. Які середні навчальні заклади існують в Україні, в яких навчальних закладах можуть навчатися інваліди з вадам слуху

І. Вивчення нового матеріалу

Робота над документами про право на освіту
 - Найважливіші гарантії освіти закріплено в Конституції України та Законі України «Про освіту».
 Конституція України — стаття 53:
 «Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою».
 Закон України «Про освіту» — стаття 3:
 «Громадяни України мають право на безкоштовну освіту в усіх державних навчальних закладах незалежно від ... світоглядних переконань... стану здоров'я та інших обставин».
 Стаття 6 «Основними принципами освіти в Україні є: доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою».
 - Дитячою Конституцією називають Конвенцію ООН про права дитини (стаття 28): «Держава визнає право дитини на безкоштовну початкову освіту, доступність професійного навчання та дбає про зниження кількості учнів, які залишають школу».
 Закон України «Про охорону дитинства» — стаття 19:
 «Кожна дитина має право на освіту. Держава гарантує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти».
 Закон України «Про загальну середню освіту» — стаття 2:
 «Основними завданнями законодавства України про загальну середню освіту є:... забезпечення права громадян на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти».
 Стаття 6: «Громадянам України незалежно від... переконань... або інших ознак забезпечується доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти у державних і комунальних навчальних закладах».

В Україні налічується 128 дошкільних закладів для дітей з вадами опорно-рухового апарату, в яких навчаються більш як б тис. дітей, функціонує 101 група для дітей-інвалідів з дитячим церебральним паралічем (603 дитини). Понад 6 тис. учнів з вадами психічного розвитку навчаються у спеціальних класах загальноосвітніх шкіл. В усіх областях, містах Києві та Севастополі в професійно-технічних училищах відкрито групи для розумово відсталих випускників допоміжних шкіл. Третина спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з вадами слуху, зору, опорно-рухового апарату перекваліфікована у заклади І—III ступеня, які надаватимуть випускникам середню освіту і професійну підготовку. У разі неможливості здійснення навчання і виховання дітей з обмеженими можливостями розвитку в дошкільних закладах, загальноосвітніх школах та спеціальних закладах системи освіти органи управління освітою за ініціативи батьків (осіб, які їх замінюють) або учнів організовують їхнє навчання відповідно до Положення про індивідуальне навчання учнів у системі загальної освіти.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 12. (підручник Основи правознавства Ратушняк 9 клас)

Посилання на електронну версію підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/1026-pravo-ratushnyak-9klas.html

 

9 – А клас Правознавство

Тема. Право на освіту в Україні. Які середні навчальні заклади існують в Україні, в яких навчальних закладах можуть навчатися інваліди з вадам слуху

І. Вивчення нового матеріалу

Робота над документами про право на освіту
 - Найважливіші гарантії освіти закріплено в Конституції України та Законі України «Про освіту».
 Конституція України — стаття 53:
 «Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою».
 Закон України «Про освіту» — стаття 3:
 «Громадяни України мають право на безкоштовну освіту в усіх державних навчальних закладах незалежно від ... світоглядних переконань... стану здоров'я та інших обставин».
 Стаття 6 «Основними принципами освіти в Україні є: доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою».
 - Дитячою Конституцією називають Конвенцію ООН про права дитини (стаття 28): «Держава визнає право дитини на безкоштовну початкову освіту, доступність професійного навчання та дбає про зниження кількості учнів, які залишають школу».
 Закон України «Про охорону дитинства» — стаття 19:
 «Кожна дитина має право на освіту. Держава гарантує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти».
 Закон України «Про загальну середню освіту» — стаття 2:
 «Основними завданнями законодавства України про загальну середню освіту є:... забезпечення права громадян на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти».
 Стаття 6: «Громадянам України незалежно від... переконань... або інших ознак забезпечується доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти у державних і комунальних навчальних закладах».

В Україні налічується 128 дошкільних закладів для дітей з вадами опорно-рухового апарату, в яких навчаються більш як б тис. дітей, функціонує 101 група для дітей-інвалідів з дитячим церебральним паралічем (603 дитини). Понад 6 тис. учнів з вадами психічного розвитку навчаються у спеціальних класах загальноосвітніх шкіл. В усіх областях, містах Києві та Севастополі в професійно-технічних училищах відкрито групи для розумово відсталих випускників допоміжних шкіл. Третина спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з вадами слуху, зору, опорно-рухового апарату перекваліфікована у заклади І—III ступеня, які надаватимуть випускникам середню освіту і професійну підготовку. У разі неможливості здійснення навчання і виховання дітей з обмеженими можливостями розвитку в дошкільних закладах, загальноосвітніх школах та спеціальних закладах системи освіти органи управління освітою за ініціативи батьків (осіб, які їх замінюють) або учнів організовують їхнє навчання відповідно до Положення про індивідуальне навчання учнів у системі загальної освіти.

ІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 12. (підручник Основи правознавства Ратушняк 9 клас)

Посилання на електронну версію підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/1026-pravo-ratushnyak-9klas.html

 

Художня культура

Тема: Художні напрямки мистецтва ХХст.

Опрацюйте посилання

https://ppt-online.org/145328