Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Тернопільська область

п"ятниця 2 17.04

Трудове навчання

Тема. Повторення теми «Зовнішній вигляд і будова кімнатних рослин»

Всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами.

Орган – це частина організму, що має певну будову, займає певне місце  та виконує відповідні функції. 
 
 1-- Корінь, спробуйте витягнути рослину з грунту. Чому зробити це важко? Її утримує корінь , він знаходиться в ґрунті (підземний орган). Як ви думаєте, чи є надземні корені? Є повітряні корені якими рослини дихають (монстера, орхідея). За допомогою кореня рослина дихає, всмоктує воду та мінеральні речовини.

2 – Стебло, на ньому є листки, квіти, плоди; вони знаходяться над поверхнею ґрунту( надземні органи); по стеблу рухаються поживні речовини до листків, квітів і плодів.

3 – Листки, більшості рослин мають зелене забарвлення, яке надає їм речовина-хлорофіл. Вони можуть бути різної форми, гладкі, шорсткі, округлі чи зазубрені. А які листки у кактуса?  Листками рослина дихає, розмножується. Чому треба видаляти пил з листків?

4 – Квітка. Чи у кожної кімнатної рослини утворюється квітка? На які дві групи поділяються кімнатні рослини? (гарноквітучі та декоративно-листяні) Отже не всі кімнатні рослини цвітуть. Квітка це орган розмноження, коли вона відцвітає, на її місці утворюється плід з насінням.

Дослід: розглянути квітку рео.

 

5 – Плід також буває різний за кольором і виглядом, за допомогою насіння з плодів рослини розмножуються.

Висновок. Отже, кожна квіткова рослина складається з кореня, стебла, листків, квіток і плодів з насінням, органи рослин різних видів різняться довжиною, висотою, формою, розміщенням у просторі, кольором, розміром. 

Домашнє завдання

1. Проведіть дослід: між аркушами паперу розтерти листок рослини. Що спостерігається?

2. Проведіть дослід: розглянути квітку рео, (вазон стояв у вашому класі на вікні). В чому особливість квітки?

3. Спостереження запишіть в зошит.